OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Stín nad městem 3. kapitola



Stín nad městem 3. kapitolaMálo co dokáže Beky překvapit, ale to co zjistí ji naprosto vyrazí dech...

 

3. kapitola

Beky si promnula krk, který jí začínal už bolestivě tuhnout.

„Do háje se vším!“ zavrčela. Slídila tu už třetí den a pořád nic. Jediným výsledkem bylo několik modřin a roztrhlý kalhoty. Dřív jí nedělalo problémy s foťákem lozit po opuštěných skladištích i přes zadní schodiště a stříšky. Časem ale zpohodlněla a teď cítila každej ten týden, kdy se rozvalovala v kanclu.

Jen občas někdo prošel, tak se víc přitiskla k zídce, na které ležela. Z boční uličky se ozvaly nějaké hlasy. Neslyšela o čem přesně se baví, ale byli tak tři nebo čtyři. Po chvíli se rozdělili a dva se objevili na konci ulice. Zbytek se zřejmě vracel stejnou cestou jak přišli.

Beky se přitiskla blíž k zídce. Dole svítilo jen pár lamp, které spoře osvětlovaly ulici. Stačily ale na to, aby si ty dva dokázala zařadit. Patřili rozhodně k těm, které po soumraku nechce potkat. Jeden si ještě strkal něco do kapsy. Asi výsledek jejich dnešního obchodu.

Byla pohledem na ty dva tak zaujatá, že téměř přehlédla i další pohyb. Na konci ulice se něco mihlo. Do šera na chodníku se přehoupla nějaká postava.

Beky se přitiskla k zídce tak těsně, že si vytlačila vzduch z plic. Prsty se jí pevně sevřely okolo pouzdra zrcadlovky. Pomalu a co nejtišeji ji začala vyndávat. Postava se zatím stále více blížila k těm dvěma. Pohyboval se naprosto tiše.

Sklonila foťák a s naštvaně si uvědomila, že dole na ulici je příliš málo světla na to, aby se jí podařilo něco kloudnýho vyfotit. Musela by použít blesk, ale to by na ni okamžitě přišli a kdyby ji chytli, tak by přišla asi nejen o fotky.

Naštvaně mohla jen přihlížet, jak si ti dva konečně všimli svého pronásledovatele. Vyhoupl se ze stínu a ona si ho mohla konečně prohlédnout. Byl vysoký a celý v černém. Nedivila se, že ho nikdo nedokázal pořádně popsat. Nebylo vlastně co.

Těm dvěma ale nikdo nemusel ani říkat, co je zač. Došlo jim to velmi rychle. Jeden se po něm okamžitě vrhl, ale neměl šanci. Stačil jediný levý hák a odletěl stranou. Okamžitě se otočil i po tom druhém, ale zastavil se uprostřed pohybu.

Beky moc dobře neviděla, ale podle jeho reakce si velmi rychle domyslela, že ten druhý má zbraň. Ztuhli tam proti sobě a její mozek se rozjel na plné obrátky. Netušila co dělat. I ten druhý už se začal zvedat. Na tváři se mu objevil pobavený úšklebek.

Pak se to celé zvrtlo. Nevšimla si ani co se přesně stalo. Jen rychlý pohyb. Pistole odlétla stranou a její majitel vzápětí také. Se skuhráním se držel za břicho.

Beky věděla, že ten je už mimo hru. Ten první se mu ale vrhl do zad. Maskovaný muž dopadl tvrdě na silnici a jeho protivník se ho pokusil přišpendlit k zemi. V šeru šlo jen špatně rozpoznat, co se tam vlastně děje. Najednou zahlédla, jak se něco mihlo. Reagovala naprosto instinktivně a zmáčkla spoušť.

Oba dva ozářil blesk, a v té tmě okolo to bylo jako rána. Beky se přitiskla k zídce, jako by s ní chtěla splynout ve stejném okamžiku, kdy se oba ohlídli jejím směrem. Jen koutkem oka viděla, že se mu podařilo toho chlápka ze sebe srazit a jednou dobře mířenou ranou poslat k jeho kumpánovi.

Na nic víc už Beky nečekala. Přehoupla se ze zítky na druhou stranu a doskočila do vedlejšího dvora. Tiše a co nejrychleji zdrhala pryč. Měla všechno co už potřebovala a foťák ji v rukou pálil jak žhavý uhlík.

Vběhla za další roh a nasedla do svého auta. Ještě dva bloky jela se zhasnutými světly, ale pak je rožla a pořádně na to šlápla. Foťák měla celou dobu položený na klíně.

 

Zbožňovala to napětí při vyvolávání snímků. Při takovýhle akcích jste nikdy netušili, jak ty snímky dopadnou. Někdy z toho byly jen šedivé šmouhy a jindy to bylo doslova mistrovské dílo, které se dalo hrdě vrazit i na titulku.

Doslova slepovala nedočkavostí, když se na bílém fotografickém papíru začaly objevovat obrysy. Už po pár vteřinách jí bylo jasný, že tahle fotka rozhodně bude ostrá. Jak se ale objevoval její obsah, tak se skláněla stále níž k vaničce s vývojovou tekutinou.

Tam si nebyla jistá, byli v příliš velké tmě, ale tomu šmejdovi se vážně povedlo mu tu šálu strhnout. Měla vyfocenou JEHO tvář! Nadšeně začala jančit po komoře. Šéf se z toho zblázní!

Teprve až strávila první vlnu nadšení. Natáhla se pro kleště a vytáhla fotografii z tekutiny a pověsila k oschnutí. S pohledem upřeným na fotku se natáhla k vypínači a konečně rožla. Světlo zaplavilo místnost a ona ztuhla ještě s jednou rukou nataženou. Ještě jednou zamžourala, jestli vidí dobře. Kleště odhodila na stůl a strhla fotku.

Vyběhla z komory a vrhla se ke stolu. Rozsvítila lampu a naklonila se nad fotku. Pomaluji začínalo docházet, že vážně vidí dobře.

Dosedla ztěžka na židli.

„Bože na nebesích, tak to je bomba.“

Došla k baru a nalila si do skleničky štědrou porci. Znovu si sedla ke stolu a s pohledem na tu fotku začala pomalu upíjet. Zírala z ní na ni tvář Dereka Wennera. Studenej čumák evidentně nebyl tak studenej, jak se snažil vypadat.

 

 

Derek vylezl po zadním schodišti do svého bytu. Bok ho stále bolel, jak do něj ten podvraťak zezadu napálil, ale to rozhodně nebyl jeho největší problém. Pořád mu vrtal hlavou ten záblesk. Vsadil by se, že to byl blesk foťáku, ale kdo by se proboha šplhal po střechách a zídkách v takovýhle čtvrti?

Dokonce mu to nedalo a zkontroloval to tam, ale po nikom ani stopy a všude bylo ticho. Přesto mu to pořád vrtalo hlavou. Představa, že by se někde objevila jeho fotka mu vyvolávala mrazení v zádech.

Odhodil oblečení přes křeslo a vyrazil do sprchy. V zrcadle zahlédl, jak se mu to těle táhne pár modřin, ale bral to jako nutno daň těhle výletů.

Pustil si na sebe horkou vodu. Hleděl na sotva patrný vzorek břečťanů na dlaždičkách ve sprše. Jeremi si vždycky potrpěl na detaily. Celý tenhle byt byl odrazem jeho povahy. Všechno bylo v dokonale promyšlené. Nejprve zůstával, protože si tak připadal k Jeremimu blíž a pak si tu zvykl. Postupně ale začal probírat jeho věci a zjišťovat, co vlastně dělal.

Už se nedivil, že nechtěl aby se sem vracel. Tohle město bylo naprosto prohnilé. Podplacené rozsudky, policajti, kteří se dívají stranou. Jeremi nepatřil k těm, kteří by dokázali ignorovat to co se okolo nich děje.

Derek si vzpomněl na první den co se sem vrátil. Na to „přivítání“... Donutilo ho to uvědomit si, že tohle už není místo, jak si ho pamatuje. Jenže stejně jako Jeremi se s tím nehodlal smířit. V tomhle byli stejní.

V jednom měla ale ten detektiv pravdu. Neměl by udělal stejnou chybu jako Jeremi.

Tak si tedy našel vlastní způsob. Likvidovat pomalu ale jistě ten odpad co tu zamořil ulice a postupně se třeba dostane až k těm, co mají na svědomí jeho smrt.

Vztekle praštil do dlaždic pěstí.

Pořád ještě nezapomněl na to co mu slíbil. Najde ty hajzly, co to Jeremimu provedli.



« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Stín nad městem 3. kapitola:

5. Ronnie přispěvatel
10.11.2013 [11:01]

RonnieNo to je ale pěkně v háji... Emoticon Co to, sakra, děláš, Tex? To nejde! Jak ho mohla vyfotit? Grr... Emoticon Emoticon

4. Lucie
13.04.2011 [15:47]

Fotka!! Fotka!! Co s tím udělá!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. maky21 přispěvatel
09.04.2011 [21:00]

maky21tak to je teda mazeeec!! Emoticon Emoticon Emoticon
Dereku, jen do nich!!! Emoticon
a dej jim co proto Emoticon úplně strašně jim nabanči Emoticon
a beky se do něj zamiluje a tu fotku do novin nedá Emoticon i když.. možná jo Emoticon
a to by byl pěknej průšvih Emoticon Emoticon
honem piš další dílek!!! Emoticon Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Lenka
09.04.2011 [19:51]

No, tak to se nám to pěkně vyvíjí. Emoticon Emoticon Emoticon
Tajně doufám, že se Beky a Derek dají dohromady. Emoticon Emoticon Emoticon
Moc se těším na další kapitolu. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. mary
09.04.2011 [18:17]

chybka se vloudila. Jsem zvědavá, co udělá Beky s tou fotkou Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!