OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Equitēs Magia: 4. kapitola



Equitēs Magia: 4. kapitolaPokračujeme ještě naposledy v naprosto klidné notě. A hned všechno vypadá lépe. Však je léto! Tak hurá na skvělou snídani, naplánovat dobrodružný výlet a neopomenout vodní válku! A nakonec... co by to bylo za kapitolu bez naladění na věci budoucí?

Equitēs Magia

Tu noc si Terka sic žádný sen nepamatovala, což však nezabránilo tomu zvláštnímu pocitu, který cítila už včerejšího rána, aby se projevil. Jen nad tím však mávla rukou a seběhla po schodech dolů. Tam stála maminka u plotny a přes celý dům voněly palačinky. „Mňam! Dobré ráno, mami,“ pronesla, když si lízla jahodové marmelády. „Copak slavíme?“ optala se, protože přece jen se moc často nestávalo, že by Marie po ránu něco kuchtila.

„Krásné ráno, zlatíčko,“ usmála se na ni maminka, byť měla pod očima tmavé kruhy. „Copak to nemůžu udělat palačinky jen tak pro radost?“ zeptala se s pokrčením ramen a snažila se své starosti zamaskovat úsměvem. Terka se rozhodla to dnes neřešit, a tak jí jen úsměv oplatila a namazala si snídani.

Ta vlastně proběhla v neobvykle příjemném duchu. I když byly jen samy dvě, atmosféra byla uvolněná, jako v jejich domě už dlouho ne. „Půjdeš dneska k Míše?“ zeptala se Marie, když byly už všechny palačinky upečené a ona si taktéž sedla ke stolu.

„Měla jsem to v plánu, proč?“ odvětila Terka zvědavě.

„Ale nic, jen jsem se chtěla ujistit, že tady nebudeš sama, mám celý den plno práce.“ To bylo zvláštní. Ale ne dost na to, aby tomu věnovala více pozornosti. Místo toho zase hned po snídani vyrazila k Mráčkovým, protože pokud chtěla jezdit, tak platilo čím dříve, tím lépe. Odpoledne už začínalo být moc horko na to, aby s koňmi nějak zvláště pracovali.

Dneska se Jan věnoval opět hlavně Naději - rozhodl se ji vzít ven na procházku - takže si Terka samozřejmě vzala Hvězdu. Vyčistila ji a nastrojila, aby se brzy mohla přidat k tréninku na jízdárně, kde už jezdila Míša. „Tak šup, Terko! Do sedla… hezky krokem po obvodu jízdárny. Míšo, seber si ty otěže!“ rozkazoval Mirek, a tak Terka šoupla nohu do třmenu a vyhoupla se do sedla, načež si znovu nakopla třmeny, vyrovnala se, uchopila správně otěže mezi prsty a stiskla holeně, aby klisna vykročila.

Netrvalo dlouho, než si opět přivykla na klidný rytmus pohodlných chodů Hvězdy. „Míša, pracovní klus, Teri, volná otěž, do vnitřní stopy a malý kruh, ať se ti nenudí, i když u Hvězdy to snad ani nehrozí,“ pousmál se trenér a Terka navedla hnědku více ke středu jízdárny, aby cestu u stěny nechala volnou, a pak ji navedla na malé kolečko, přičemž musela klisnu navádět hlavně holeněmi, když nechávala otěže volně položené na jejím krku.

A tak trénink pokračoval skoro celou hodinu. Míša ke konci přecházela z pracovního klusu do cvalu, kdežto Terka si dneska spíše užívala jízdu ve svižném tempu klusu lehkého. Cválat neměla v plánu a Mirek ji k tomu ani nevedl. Když koně nakonec nechali vykrokovat a taktéž je odstrojili, vrátil se už i Jan s Nadějí, a rovnou si zabral sprchovací box. A jelikož byli koně po tréninku zpocení, nakonec se i Terka s Míšou rozhodly, že bude fajn své svěřence nechat osvěžit ve vlažné vodě. Což samozřejmě znamenalo, že skončili mokří nejen Hvězda s Nicholasem, ale taktéž ty dvě. Odvedly pak koně do výběhu, kde je vypustily. Nicholas se hned pustil za stádem, avšak Hvězda klidně sklonila hlavu a utrhla si trs trávy.

„Ještě, že jsou ty prázdniny,“ pronesla Míša, když se vracely do stáje, aby ji uklidily, protože dneska na ně tato smradlavá povinnost padla. Paní Mráčková totiž někam již ráno odešla, a tedy bylo jen dobře, že se Terka objevila, aby kamarádce pomohla.

„To rozhodně. Jen doufám, že nebude celou dobu tak horko. Myslíš, že by nás tví rodiče někdy vzali na celodenní jezdecký výlet?“ zeptala se Terka, protože taková možnost se jí celkem zamlouvala. Strávit celý den toulkami po okolí, nejlépe společně s Hvězdou; kdo by z takové možnosti nebyl nadšený?

„To by bylo báječné! Zeptáme se na to táty,“ navrhla hned Míša a opravdu tak učinila ve chvíli, kdy se vrátily do domu, kde Mirek chystal oběd, na který měly být zapečené nudle.

„Pokud by nám Terčina mamka pohlídala ten den na oplátku Adámka, proč ne? Domluvíme se ještě s maminkou a uvidíme, jak nám vyjde čas. Ale vás budou po dni stráveném v sedle bolet pořádně zadky, na to se připravte!“ souhlasil pan Mráček. A tak holky hned začaly fantazírovat, jak úžasné dobrodružství je to čeká.

Odpoledne Terku vytáhnul ven zase malý Adámek, který tvrdil, že Juráškovi musí být na tom sluníčku horko a tak že ho musí taky okoupat! Ale jelikož chtěl poníka umýt sám, musela to Terka trochu lépe promyslet. Napustila dva kbelíky vodou a dala je před stáj, kde uvázala taktéž strakáče. A Adámek si samozřejmě přinesl svůj vlastní maličký plastový kbelíček, do kterého si nabral vodu, jenž hned nato odnesl k poníkovi, aby jej s ní umyl.

Když zrovna Adámek vylil jeden kbelíček vody na shetlandova záda, Jurášek se otřepal a pokropil jak malého klučinu i Terku kapkami vody. Míša, stojící opodál, se tomu nemohla nesmát, a tak začala vodní bitva, po které už nezůstala nit suchá ani na jednom z nich, zvláště když Míša byla slita téměř celým kbelíkem vody, který byl Terčinou odplatou.

Nakonec se však všichni uklidnili, a aby uschli, rozhodli se společně odvést Juráška na pastvinu. Terka vzala i nějaká jablka, aby s nimi koně podělili, přičemž Adámek samozřejmě nakrmil první sebe a pak i svého oblíbence. Všichni si sedli - či v Míšině případě se vyvalili - na trávu u pastvin a sledovali koně a jen tak odpočívali.

Nebylo tedy divu, že i tento den uplynul jako voda, takže nakonec zbylo jen zavést koně zpět do jejich boxů a vrátit se domů, kde už na Terku čekala maminka. „Tak jak ses měla, zlatíčko?“ zeptala se své dcery ještě na chodbě.

„Skvěle. Dneska jsem jezdila na Hvězdě a fakt jsem se zlepšila. A když ona je úplně úžasná a jde naprosto sama! Je to, jako by mi četla myšlenky,“ vychrlila Terka a Marie se jen pousmála nad jejími slovy. Prý kdysi taktéž jezdila, ale v poslední době na koně neměla čas. No a taky už možná do sedla nesedla kvůli otci Terky, který příliš nemusel veškerá zvířata. Snad proto doma neměli ani psa, ač nedostatek zvířeny dívce bohatě vynahrazovaly návštěvy u Mráčkových. „Pak jsme koně sprchovali a dali si vodní bitvu. A mami, kdybych někdy o prázdninách mohla jet na den s Mráčkovými na výlet s koňmi, pohlídala bys jim Adámka?“

„Rozhodně. Přece jim někdy musím oplatit taktéž to, že jsi tam pečená vařená.“

„Děkuji!“ vypískla Terka a maminku objala. „Víš, přes všechny problémy, tyhle prázdniny totiž budou prostě boží! Já to cítím!“ vyhrkla následně, protože opravdu měla dojem, že se má stát něco úžasného. Jen ještě nevěděla, zda to bude tím výletem na koních nebo něčím jiným.

Marie se usmála, najednou se její starosti rozpustily a ona si byla jistá tím, že nic nebude tak hrozné, jak to mohlo vypadat ještě včera. „A to ještě nevíš, co tě čeká zítra,“ pronesla tajemně s úsměvem na tváři, čímž si vysloužila plnou Terčinu pozornost.

„Jů… ty něco chystáš? A co to je?“ začala se Terka vyptávat, zvědavá jako malé dítě.

„Nu, ne tak úplně já. To uvidíš zítra. Ale myslím si, že tě to… okouzlí,“ dodala pak. „A víc ze mě už dneska nedostaneš,“ prohlásila rozhodně a opravdu… Terka už se od mamky k tématu té tajemné události nedozvěděla vůbec nic. A tak měla dojem, že snad tu noc ani neusne, jak uvažovala, co ji může ráno čekat. Nevěřila, že to vůbec dospí, jak jí napadaly čím dál šílenější nápady. 


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Equitēs Magia: 4. kapitola:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!