OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Koruna pro hada - 2. kapitola - část 2



Koruna pro hada - 2. kapitola - část 22. kapitola - LILY Lily Evansová je nová primuska, a proto když se probudí v Komnatě nejvyšší potřeby po noci, ze které si skoro nic nepamatuje, není divu, že se celá vyděsí.

Lily druhý den vstala s podstatně lepší náladou - už v šest hodin ráno. Začala tím, že si do prázdné společenské místnosti nanosila učebnice a nedodělané domácí úkoly. Do sedmi hodin, kdy se nebelvírští začínali probouzet, už měla všechno hotové a se širokým úsměvem se vrátila do svého pokoje.
 
To už je ráno?" zívala Alice. Dyť jsem teď šla spát."
 
Ano, je ráno, Alice," odpověděla jí Lily zvesela a všechny potřebné věci systematicky založila do brašny. Dokonce už několik hodin."
 
Alice se podrbala na hlavě a dobelhala se ke skříni, načež započala s oblékáním punčocháčů.
 
Než se Joan, Mary i Alice probraly natolik, aby byly schopné přemýšlet, byla už Lily oblečená, učesaná, decentně namalovaná a připravená začít nový skvělý den.
 
Lily, kde se v tobě bere ta energie?" divila se Mary, když se snažila zamaskovat si kruhy pod očima.
 
Mám dobrou náladu," řekla Lily. Skoro jako bych si vzala pohodový odvar. Víte co? Počkám na vás ve Velké síni. Skočím za profesorem Křiklanem, že dneska určitě přijdu."
 
Mary a Alice si jenom stačily vyměnit pohledy a Lily už byla pryč. S brašnou na rameni prošla nebelvírskou společenskou místností, potom sešla schody, minula Velkou síň a za chvíli už klepala na dveře kabinetu profesora Křiklana.
 
Ano?" ozval se profesorův hlas a za chvíli se on sám objevil ve dveřích s čapkou na hlavě. Slečno Evansová, copak si přejete?" uculil se na ni profesor.
 
Chtěla jsem vám jenom říct, že dneska přijdu," usmála se Lily v odpověď.
 
Tak to jsem moc rád," oplatil jí úsměv profesor Křiklan a vyšel ze svého kabinetu, protože zrovna vás bych tam postrádal v lesu těch ztroskotanců a rádoby dobrých na lektvary." Profesor Křiklan se na ni usmíval, jako by byla cukrátko kdesi na pouti. Takže se uvidíme dneska v osm hodin večer," připomněl jí Křiklan, když stanuli u vchodu do Velké síně. A nezapomeňte na svoje nadání pro lektvary!" dodal ještě a poplácal svoje tučné břicho.
 
Lily si vytáhla učebnici obrany proti černé magii, protože byla hned první hodinu, a sedla si k nebelvírskému stolu.
 
Hele," zaslechla Lily nějaké mladší nebelvířany, v novinách píšou o nějakých mudlech! Prý je vyvraždil ten, jehož jméno nesmíme vyslovit!"
 
Blbost!" namítl někdo další. Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit, nechává ostatní, aby za něj dělali špinavou práci. Má na to smrtijedy."
 
Lily přestala listovat v učebnici a mezi mísami plnými jídla nahmatala Denního věštce. Rychle prolétla titulní stránku, kde ředitel odboru pro uplatňování kouzelnických zákonů Jeremy Corrylow všechny ujišťoval, že se nic neděje, a nalistovala stranu pět. V pravém rohu dolu byl článek o vyvraždění mudlovské rodiny.

Zdá se, že toho, jehož jméno nesmíme vyslovit, zdejší kouzelnická komunita něčím rozhněvala," tvrdí mluvčí ministra kouzel Adrian Perk. Ministerstvo kouzel všem ale zaručuje naprosté bezpečí," dodává Perk ještě. Útok přívrženců toho, jehož jméno nesmíme vyslovit, nepřežil třiačtyřicetiletý muž, jeho čtyřicetiletá žena a dvě děti ve věku deset a patnáct let. Ačkoliv Ministerstvo kouzel zaručuje absolutní bezpečí, stále více lidí se ptá, zda je situace pod kontrolou?
 
Jakmile Lily článek dočetla, popadl jí neuvěřitelný strach - takový, který ji pohltil úplně celou, od kořínků vlasů až po špičky prstů. Neschopná udělat cokoliv dalšího, zírala na článek a představila by si, jaké by to bylo, kdyby pod článkem byla fotka její rodiny. Její maminka, táta a… Petunie. Už nikdy by potom neviděla ten její povýšený výraz, za kterým schovávala nejistotu. Už by nikdy neslyšela hodiny dlouhé proslovy o tom, jak úžasný Vernonek je, jak je pozorný a galantní.
 
Nechtěla si to přiznat, ale všechno tohle by jí chybělo.
 
Čus, do čeho zíráš?" ozval se jí u ucha Alicin hlas.
 
Do ničeho," řekla a spěšně noviny zavřela.
 
Alice pokrčila rameny a přisedla si k Lily.
 
Víš, co je vážně divný?" zeptala se potom a na talíř si nandala několik toastů.
 
Ne," zavrtěla Lily hlavou.
 
Že u zmijozelskýho stolu maj hirerarchii, jak si má kdo sedat," prohlásila Alice a její kulatý obličej nabyl výrazu nepochopení.
 
Hierarchii," opravila ji Lily klidně a podívala se na zmijozelský kolejní stůl. Ani bych se nedivila."
 
Ti nejvlivnější," pokračovala Alice, sedí uprostřed a kolem nich se skupí ostatní. Hustý, co? Kde sedíme? Aha, na konci."
 
Lily pohledem vyhledala Severuse; seděl na úplném konci stolu, nos zabořený do nějaké knížky, vlasy mu spadaly přes obličej, takže na něj skoro nebylo vidět. Na rozdíl od nich ale jeho místo u stolu něco znamenalo.
 
Ale ne!" vyjekla najednou Alice. Já tam nechala Mary s Joan! Mary mě zabije!"
 
Jdeš na hodinu?" zeptala se Lily s mírně nepřítomným výrazem. Měla pocit, že jí chce mozek něco veledůležitého sdělit, ale ona mu není schopna porozumět.
 
Jo, jasně. Stejně asi Mary zase vynechá snídani. Už jsi přemýšlela, co si večer vezmeš na sebe?"
 
Ne," zavrtěla hlavou Lily a přitiskla si k tělu učebnici obrany proti černé magii.
 
Klidně ti můžu něco půjčit, ale ty máš taky vždycky super věci. Letos jsem rodiče překecala a dotáhla jsem je do Harrods. Myslela jsem, že mě klepne. Tátu tam nechtěli pustit, protože jim jeho mudlovský oblečení připadlo divný…"
 
A co měl na sobě?" zajímala se Lily.
 
Normálka, šortky a sako," řekla Alice jakoby nic.
 
Lily vyprskla smíchy, když si představila, jak se Alicin táta snaží dostat do jednoho z nejluxusnějších obchodních domů na světě v šortkách a saku. Zaměstnanci se pravděpodobně museli pořádně zděsit.
 
Ještě mi řekni, že se snažil platit galeony!" smála se dál Lily.
 
Ne, prosím tě!" plácla ji přes rameno Alice.
 
Zrovna procházely chodbou plnou portrétů, když za rohem Lily zaslechla něčí hlasy.
 
Dej to pryč, Pottere, nebo to řeknu-"
 
Tatínkovi?"
 
Brumbálovi! Udělal z tebe primuse, jenom protože jsi tak oblíbený a z Nebelvíru, takže nikdo neprotestuje! A na Zmijozel se stejně nikdy neberou ohledy!"
 
Vy chuděrky malinký."
 
Lily a Alice stanuly před tou nejpodivnější scénou za několik měsíců: James Potter, opřený o zeď a v ruce cigaretu, Anne Corrylovová s rukama založenýma na prsou před ním. Tihle dva spolu moc nemluvili, snad ještě míň než Lily a Blacková.
 
Tady kouřit nemůžeš!" vřískala Corrylovová a dupla nohou.
 
Jo, ale když kouří Malfoy nebo Amsbergová, je to v pořádku, protože jsou ze Zmijozelu, že ano, zlato?"
 
Nechte toho!" vložila se do toho Lily a rozešla se blíž. Alice ji po chvíli zmateně následovala. 
 
Evansová, no tak!" ušklíbl se Potter a prohrábl si vlasy. Už mi je sedmnáct."
 
Ale jsi stále ve škole," prohlásila Lily neústupně.
 
Fajn, jestli mě omluvíte, dámy," pokrčil Potter rameny a protáhl se mezi nimi. Půjdu jinam."
 
To by mě zajímalo, Evansová, co teď uděláš? Kouření v areálu školy je zakázané a ty jsi primuska. Je tvojí povinností to říct nějakému profesorovi. Jsi přece nestranná?" ušklíbla se Anne Corrylovová a upravila si čelenku v hnědých vlasech.
 
Sklapni, ty mrcho, a neříkej Lily, co má dělat!" rozhořčila se Alice a hravé jiskřičky v jejích očích dočista vymizely.
 
Corrylovová chvíli vypadala, že na Alice něco vykřikne. Ale potom se jenom ušklíbla, klidně si pověsila jasně červenou kabelku na ohbí ruky a odkráčela pryč bez jediného slova.
 
To je ale mrcha!" zavrtěla Alice hlavou s nevěřícným výrazem.
 
Lily ale v hloubi duše věděla, že má Corrylovová pravdu. Jestli chtěla být spravedlivá, měla by přeci něco říct. Potter si tady přece nemůže vykračovat jako pán tvorstva a Lily mu to nemůže snášet!
 
Zase je všechno na ní.
 
V učebně Alice hned chtěla zamířit k Frankovi, když si však všimla, do jaké zapeklité situace by tím Lily dostala - ta by buď musela k Mary nebo Joan. Tak se Alice s výrazem tohle bylo o fous vydala k Mary a Lily jí v tu chvíli byla neskonale vděčná.
 
Nový profesor obrany proti černé magii přišel přesně ve chvíli, kdy zazvonilo, zastavil se až u katedry a všechny studenty přeměřil nicneříkajícím pohledem.
 
Mé jméno je William Romman a ode dneška vás budu učit obranu proti černé magii," prohlásil profesor a mávl hůlkou. Na tabuli se náhle objevilo jeho jméno a název předmětu. Dnešní hodinu strávíme tím, že se všichni vzájemně představíme. Můžete přidat něco o sobě. Takže, jak už jsem řekl, mé jméno je William Romman a jsem ve znamení blížence. Kdo se hlásí?"
 
Lily zvedla ruku do vzduchu.
 
Prosím, vstaňte."
 
Takže, jmenuji se Lily Evansová, jsem z Nebelvíru a moje oblíbená barva je smaragdově zelená," usmála se Lily a se sepjatýma rukama si zase sedla.
 
Jako další se přihlásila Alice.
 
Moje jméno… teda, jmenuju se Alice Alwoodová, je mi šestnáct let a mohla jsem být v Havraspáru, ale to jim fakt neříkejte, protože by potom mohli mít dost děsivý noční můry."
 
Nebelvírští se zasmáli, zatímco Lucius Malfoy si neodpustil: To máš teda pravdu, Alwoodová!"
 
Než se do toho ale stihla vložit Alice, Frank nebo Mary, už se hlásila Bellatrix.
 
Jmenuju se Bellatrix Blacková," prohlásila s nezměrnou hrdostí v hlase, a jsem čistokrevná."
 
Jmenuju se Sirius Black, jsem z Nebelvíru a jsem tady bratránek Bellatrix," ušklíbl se Sirius Black a nebelvírští se zase rozesmáli. Blacková vypadala, že za chvíli pukne jako skořápka.
 
Potom se přihlásil Potter.
 
To bude zas moudro, J," zašeptala Lily polohlasně.
 
Jsem James Potter a znám jednu holku. Už hrozně dlouho, ale ona mě pořád nechce ani vidět, a přiznejme si, že zas taková příšera nejsem. Je krásná, je chytrá a zábavná, milá a pomáhá ostatním. Víte, kdybych měl být holka, chtěl bych být jako ona," prohlásil Potter a třída se svorně podívala po Lily, která pomalu začínala cítit, jak jí do tváře vstupuje horkost. Ale o to nejde. Ona umí snad úplně všechno, je dokonalá a nic jí nechybí. Teda až na tu maličkost, že mě zatím nechce."
 
Lily se na chvíli otočila dozadu, ale jen co na ni Potter mrknul, zrudla jako rak a nejraději by skočila do ledového oceánu. Všechny oči ve třídě se na ni upíraly a chvíli to vypadalo, že se od ní nemůžou odlepit. Nakonec se přihlásil Remus Lupin a ostatním nezbylo nic jiného, než se odvrátit od Lily.
 
Ach můj Bože…" vydechla Lily a cítila se, jako by právě doběhla maraton, zřícená, zmatená a stále nervózní.
 
Lily!" zvolala po hodině Alice. To ti bylo tak romantický!"
 
Jo," rozplývala se dál Margaret Sheltonová.
 
Škoda, že to nikdo neřekne mně!" prohlásila Elizabeth a skoro všechny holky se seskupily kolem Lily - až na Mary.
 
Kam šla Mary?" zeptala se Lily.
 
Alice se chaoticky rozhlédla kolem sebe, a když zjistila, že Mary vedle ní není, bezradně pokrčila rameny. Lily s nepříjemným tušením vstala, vzala Joan za ruku a protáhla se z davu švitořících dívek. Ty její odchod ani nezaregistrovaly, protože se postupně dostaly k tématu Křiklanovy večeře.
 
Lily! Co se děje?" nechápala Alice, zatímco Lily táhla Joan za sebou. No tak!"
 
Řekni mi," řekla Lily a zastavila se tak prudce, až do ní Joan narazila, chodí teď Mary s někým?"
 
Ne," zamračila se Alice.
 
A chtěla by s někým chodit?" vyptávala se Lily dál.
 
Nevím, asi - počkej, James?"
 
Lily pokrčila rameny a schovala si obličej do dlaní.
 
Mary nenašly, třebaže se rozdělily a několikrát prošly většinu hradu. V Lily celou dobu hlodal červík pochybností, koho za to má vůbec vinit. Pottera, že jí romanticky vyznal city? Mary, že si není schopná promluvit? Nebo snad sebe?
 
Nikde jsem ji neviděla. A ptala jsem se i Franka," řekla Alice, když se potkaly před večeří u Velké síně.
 
Třeba půjde na večeři," zadoufala na malý okamžíček Lily.
 
Chodí tam jenom kvůli tomu, že ji k tomu nutíš. Jinak by asi nejedla vůbec."
 
A Alice měla pravdu: Mary se na večeři neobjevila. Neobjevila se však ani ve společenské místnosti, kam Lily zamířila potom, a dokonce ani v jejich pokoji.
 
Tak to neřeš, Lil," řekla Alice. Jestli se Mary objeví, tak jí to vysvětlím. A když ne, zítra se přece musí ukázat na hodinách."
 
Třebaže to byla útěcha prachbídná, Lily nemohla dělat nic jiného, než se pomalu začínat strojit na Křiklanovu večeři. Alice jí nabídla celý výběr svého šatníku, ale její šaty byly většinou tak nějak mimo Lilyin styl.
 
Znáš to? Jsou to mudlové, The Runaways. Cherry bomb. Hello daddy, hello mum, I'm your ch ch ch ch ch cherry bomb!" zazpívala Alice falešně. Hello Word, I'm your wild girl!"
 
Lily se nakonec rozhodla pro květované tmavé šaty, zepředu dlouhé nad kolena, zezadu až skoro ke kotníkům. K nim si od Alice půjčila černé lodičky a vlasy si nechala rozpuštěné.
 
No jo, naše Lily," usmála se Alice a zezadu jí objala. Ty seš taková kunda, že kdybych byla kluk, hned bych do tebe šla, hele!"
 
Nech toho!" zasmála se Lily. Kolik je hodin?"
 
Tak akorát, abys šla," řekla Alice a už ji táhla ven. Franku, teď se nekoukej, protože potom bys mě hned opustil!"
 
Ale nech toho," usmála se Lily a sešla dolů po schodech. Napůl doufala, že tam bude Mary sedět v křesle a říkat jí, že by si měla udělat vlasy, aby vypadala jako princezna.
 
Ahoj, Reme," usmála se Lily. Neviděl jsi někde Mary?"
 
Remus se na ni taky usmál, ale zakroutil hlavou.
 
Jdeš na tu Křiklanovu večeři?" zeptal se.
 
No jo, a jak tak na tebe koukám, ty taky."
 
Remus se na ni usmál svým typickým smutným úsměvem a přikývl.
 
Tak běžte, sluníčka!" zamávala jim Alice.
 
To, co dneska Potter řekl, bylo - i když se mi to špatně říká - docela milý," řekla Lily, když vyšli před podobiznu Buclaté dámy.
 
Příjemnou zábavu, děti!" popřála jim.
 
I vám!" zavolal Remus a hned se obrátil k Lily. Víš, James je tak trochu neschopný v oblasti nedělat ze sebe idiota. On tak trochu idiot je, když to tak řeknu."
 
Jo," souhlasila Lily s úsměvem a sklopila oči k zemi. Já vím, že je."
 
Ale stejně mu na tobě záleží, Lily."
 
Lily se nadechla.
 
Možná by to bez dopisu bylo mnohem jednodušší," zamumlala Lily a na Remův nechápavý pohled nijak nereagovala.
 
Dorazili do Křiklanova kabinetu ve chvíli, když už byla na místě asi půlka osazenstva. Kolem velkého stolu tam seděl asi tucet lidí: Anne Corrylovová, její sestra Bianca, Diana Salwayová, Regulus Black, Lucius Malfoy, Bellatrix Blacková, Zoe Amsbergová, Severus Snape, Frederick Engles a Katherine Herbertová. Většina zmijozelských tu byla, protože Křiklan si těmito večeřemi zajišťoval konexe do budoucna, a taková jména jako Black nebo Corrylow mu mohla hodně pomoc.
 
Á, slečna Evansová a pan Lupin! Už jsme vás všichni nedočkavě vyčkávali!" prohlásil profesor Křiklan.
 
Lily sice silně pochybovala, že by tady někomu scházela, ale mile se na profesora usmála a naschvál si židli přitáhla co nejblíže k němu, čímž Anne Corrylowou dostala až na druhé místo.
 
Pane profesore?" ozvala se Corrylovová.
 
Ano, slečno?"
 
Určitě jste slyšel, že můj otec vás zmínil při jednom rozhovoru s Denním věštcem."
 
Lily by nejradši protočila panenky. Když už Corrylovová nevěděla, co dál, většinou vytasila svého otce a lichotky. Jistě, Lily to mohla zkusit taky: Pane profesore, slyšel jste, že můj otec si vaši fotografii nalepil na kapotu auta?" Ta představa ji tak pobavila, že se málem rozchechtala na celé kolo. Možná už jí ohnivá whisky, kterou pro sebe ukořistila, lezla na mozek.
 
Ale jistě," přitakal Křiklan polichoceně. Jistě, říkal, že je velice rád, že jeho dcery učí takový profesor lektvarů, jako je Horacio Křiklan?"
 
Ano, přesně tak," přikývla Corrylovová s úsměvem a její sestra nasadila úsměv ještě falešnější, načež do sebe kopla zbytek ohnivé whisky.
 
Zbytek večera se ploužil a ospalá nálada v místnosti se vystupňovala po každém Křiklanově příběhu. Lily se zanedlouho přistihla, jak přemýšlí o tom, kdyby se Mary a Potter dali dohromady. A aby tu myšlenku zahnala, často si vzala další sklenku.
 
Pane profesore?" zavolala Bianca Corrylovová asi po hodině.
 
Profesor Křiklan si zasněným pohledem měřil lustr a v rukou svíral sklenici s máslovým ležákem.
 
Pane?"
 
Ano, slečno?" probral se Křiklan a v příštím okamžiku už se na ni culil.
 
Myslím, že jsem se dneska těmi vynikajícími zákusky, co se podávaly na hostině, přejedla, omluvíte mě, prosím?" zeptala se Bianca Corrylovová a řekla to tak přesvědčivě, že by jí to snad Lily uvěřila. 
 
Ale ano, samozřejmě. Ty zákusky byly vskutku dobré, ani se nedivím, že jste se jimi přejedla," přikyvoval Křiklan.
 
Ďábel je v detailech.
 
Děkuji," usmála se Bianca a odešla pryč.
 
Uběhlo několik dalších minut, dokud se Lily nepokusila sehrát divadlo, že se musí ještě učit na zítřejší písemku z bylinkářství, o které se zmínila již předtím. Kupodivu to zabralo a profesor ji pustil ven.
 
Chtěla hned zamířit do nebelvírské věže, když někde v polovině cesty zaslechla něčí hlasy. I když se vracela dávno po večerce, stále to byla primuska a mohla odebrat body každému, kdo dělal nějaké neplechy.
 
No tak, Jamesi!" ozval se rozesmátý dívčí hlas, který Lily znala až moc dobře. Lily zastavila a strnule zírala na roh, zpoza kterého o chvíli později vyběhli ruku v ruce dva lidé.
 
Musíš mi říct-" začala Mary, ale náhle zmlkla ve chvíli, kdy si všimla Lily. Potter, zjevně zmaten tím, jak přestala mluvit, se otočil kolem dokola. Jakmile si všiml Lily, rychle svou ruku vymanil z té Maryiny a prohrábl si vlasy.
 
Co tak pozdě, Evansová?" ušklíbl se Potter.
 
Kdyby na Mary nebyla naštvaná, asi by jí jí bylo líto.
 
Jenom kontroluju, Pottere," odpověděla Lily chladně.
 
Lily, počkej," řekla Mary a dala si vlasy za ucho. Já…"
 
Nic neříkej," usmála se Lily statečně. Já teď půjdu pryč a vy dělejte, jako byste mě ani nepotkali."
 
Potom vyrazila zpátky, a když si byla jistá, že ji neuslyší, rozběhla se, seč jí síly stačily. V očích ji pálily slzy, jak se mermomocí snažily prodrat ven, ale Lily nebyla připravená brečet. A tak jenom běžela, dokud nedorazila do dívčích umýváren, kde se složila na zem a schovala obličej do dlaní.


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Koruna pro hada - 2. kapitola - část 2:

1. Niki
10.09.2013 [19:27]

Drsnéé !!!!!!!
Těším se na další !!! :))

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!