OurStories.cz ~ naše povídky - Básničky » Ztracené duše



Ztracené dušeBásnička, kterou nedovedu popsat vlastními slovy... Je o vesmíru a o spoustě dalších věcích... :).

Hvězdy jsou nebeskými lucernami,

navádí cestu ztraceným duším.

Slunce bývá nazýváno ohnivou koulí,

většina lidí se nechce dostat do jeho okolí.

 

Planety pobíhají po mléčné dráze,

bobři staví své hráze.

Meteory poletují vesmírem napříč,

jen tam nestůj a nekřič.

 

Měsíc okolo naší planety krouží,

každý na něj kouká a vidí stejně.

Měsíc patří každému a přece nikomu,

nikdo nemůže říct, že ho nikdy neviděl,

ani ztracená duše.

 

Možná je vesmír nesmírně nám vzdálený,

teď jsi navždy lapený.

Duše cestu již důkladně znají,

chtějí setkat se s tebou.

Chtějí ti poděkovat, odměnit tě.

Neber si nic od ztracených duší.

Staneš se jedním z nich.

Nic si neber, ztratíš se.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ztracené duše:

12.
Smazat | Upravit | 02.05.2014 [23:52]

Enderson- Poezie.. Slovo, které poslední dobou slyším pořád častěji než je mi libo...
Nejsem si vůbec jistá jestli jsem někdy futuristickou báseň četla, protože popravdě vím jen to že je to něco mezi sci fi a fantasy a ani to nevím jistě...
A já náhodou běhám, každý úterý a čtvrtek při fotbale :D! Popovídat si s někým, kdo poezii opravdu rozumí by nebylo na škodu... :)

11.
Smazat | Upravit | 02.05.2014 [23:25]

Ono poezie v sci-fi to je těžká věc... abych pravdu řekl znám jen jediného autora co píše v sci-fi. A to jsem já :D
S futurismem to není tak těžké... je spousta fururistických autorů (a nemusíme chodit daleko... stačí pan Čapek.) Ale mezi futurismem a Sci-Fi je strašně tenká hranice a kdo ví... třeba znám i někoho jiného, jen o tom nevím :D
No, ale mladé maso potřebuje běhat, aby se zpevnilo, :) takže rád si s tebou popovídám někde, kde budeme mít svou poezii jen pro sebe.

10.
Smazat | Upravit | 29.04.2014 [11:24]

Enderson- Ještě včera jsem si na internetu stáhla tu knížu a jsem unešená. Jsem už u patnácté kapitoly, vím není to mnoho, ale měl jsi pravdu je opravdu čtivá. Já jsem spíš na ty mladší autory, ale klasika mi nevadí třeba dekameron, sňatky z rozumu nebo povídky od Edgara Allana Poeho...
A teď k druhému komentáři. Já nevím ,ale když jsem to četla již po druhé přišlo mi to jako povzbuzení a chvála, i když si v psaní zas tak nefandím. Popravdě nemám moc ráda takové básničky kde je vykreslená barevná duha, růžovoučcí motýlci nebo ještě hůř přesladká slůvka. Měla jsem období kdy jsem psala takové básničky, ale to už je dávno pryč. Mám ráda poezii jako je třeba Havran od Poeho nebo jeho Večernice.
Sci fi mě jako poezie velmi láká, ale problém je v tom, že nemám ještě mnoho takové poezie načteno...
Tvůj komentář mě opravdu potěšil,což je hezká změna ;)

9.
Smazat | Upravit | 29.04.2014 [0:02]

A teď k básni... Celkově to beru jako volný verš, neboť je tam tak málo rýmů, že nemá cenu to pokládat za klasicismus, nebo realismus. To je na futurismu a surrealismu to krásné. Ono vlastně i modernismus, má jisté prvky určité volnosti, ale není to tak silně znát jako u dvou předchozích stylů.
Toto dílko potřebuje trochu, trochu víc, představivosti co se týká formy. Nějaké tvary, zarovnání, ustřižené verče, nepravidelné slabikování, nebo něco šperkozního. Po obsahové stránce to má vše co by futurismus mít měl a tak nemám co vytknout... ale co zkusit něco jako "Jejich srdce plály touhou po létání, kráčeje lehounce, levitují, měsíční tmou."
Futurismus si bere obsah surrealismu a přetváří ho do formy a svůj obsah utváří z představ budoucnosti, nebo vesmírného cestování, techniky a hlavně se strašně rád páří se sci-fi. Je to velice neobviklé téma pro poezii, ale věřím, že když nalezneš v tomto směru slinu, můžeš se snadno stát velkou konkurencí pro čisté sci-fi v poezii.
Měl bych tomu spoustu co vytknout, pokud bych byl mrzout podporující klasiku, jako je romantickus, gotika, klasicismus, antika etc., ale to nejsem. Ovšem stejně tomu mám co vytknout jako fanda a tvůrce futurismu, to však nemohu... Neboť, jak předpokládám, tvůj záměr nebyl se do tohoto stylu vůbec motat, možná jsi o něm ani neměla tušení... Je to začátečnicky povedené, ale nic extra.

8.
Smazat | Upravit | 28.04.2014 [23:51]

Nemám nic proti tomu když se někomu líbí nějaké dílko celé, nebo je to lajk a prostě se mu to líbí, ale komentář "Moc hezké" ti toho moc neřekne.Já jsem se s první kritikou taky nesrovnal hned... a vlastně jsem měl i období, kdy jsem nedokázal přijmout ani chválu, protože jsem se cítil nepochopen. Ale tím si musí projít každý autor.
Ray Bradbury je jeden z nejznámnějších autorů světové sci-fi, ale nedivím se ti, žes o něm neslyšela, málo lidí totiž zná kvalitní autory minulého tisíciletí, protože v dnešní době převládá nekvalitní četba a mnoho mladších autorů.
Není zaco a už se mi nemusíš omlouvat... Nejsem cíťa abych si nesouhlas bral k srdci.

7.
Smazat | Upravit | 28.04.2014 [14:41]

Enderson- Moc děkuju za doporučení, popravdě nikde jsem o tomhle spisovateli neslyšela Emoticon . Určitě se na fn kouknu a nebuj se svou pověst si už udržíš ;)... A víš, že se už těším až zase zkritizuješ nějakou mou básničku, ale tentokrát jí přijmu a nebudu se rozčilovat. Popravdě poprvé jsme se zlobila, protože mě nikdy nikdo nekritizoval, teda kromě mámy, ale ta se nepočítá, takže jsem se docela dost cítila nejistě.. ještě jednou děkuju za to doporučení ;)...

6.
Smazat | Upravit | 28.04.2014 [14:35]

Raymond Douglas Bradbury (Ray Bradbury) a jeho kniha "Teď a navždy" Jsou tam dvě povídky, jedna ukazuje na jeho mistvovský básnický um a druhá je z rozhlasového vysílání, je to Sci-Fi kde já osobně nabral mnoho inspirace. Pokud bysis chtěla přečíst nějakou mou poezii, jsem přístupný na fb jako Thomas Enderson :) Tady zatím nechci nic moc publikovat, dokud si mohu udržet jméno protivného rejpala co se vám bude rýpat v poezii. :D

5.
Smazat | Upravit | 27.04.2014 [14:40]

Enderson- Bylo by fajn kdybys mi nějakou tu literaturu doporučil, stejnak mi už došly nápady na knížky.. byla bych moc ráda :). Raději bych, ale poezii...
kiki1- moc ti děkuju ;)

4. kiki1 přispěvatel
25.04.2014 [22:38]

kiki1Moc pěkné. Emoticon Emoticon Emoticon

3.
Smazat | Upravit | 25.04.2014 [18:41]

Tato tématika je mi velice blízká. nejsem zrovna v neutrálním rozpoložení a tak si momentálně nedovolím hodnotit. Ale mohu ti nabídnout inspiraci, tedy v případě pokud se chceš s tématikou vesmíru pokračovat a budeš mít zájem. Mohu ti doporučit pár čtivých knih, nebo samotnou poezii. Futurismus v poezii je docela neobvyklé téma a o to neobvyklejší je téma Sci-Fi. Promysli si tento návrh, dřív než budu kritizovat tento počin ;)

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!