OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Život a čest - 19. kapitola



Život a čest - 19. kapitolaA je tu další kapitolka o začínajícím soužití Mirandy a Ronalda. Oběma začíná pomalu docházet, že to asi nebude tak jednoduché, jak se zprvu zdálo.

 

19. kapitola

 

 

Ronald podrážděně hleděl do plamenů a popíjel víno. Ubíjelo ho vědomí, že se ho jeho vlastní manželka štítí. Když uhnula v té kapli, nedával tomu příliš velký význam, ale nyní, když s ním odmítla zůstat i v jednom pokoji...

Věděl, co by udělal mnohý na jeho místě, jemu se ale něco takového hnusilo. Nedokázal by na ženu použít násilí. Byl by odporný sám sobě a jí pak ještě víc, což by nebylo právě ideální, když spolu mají strávit zbytek života.

Dopil zbytek vína a vstal. Otevřel dveře na chodbu a chtěl si někoho zavolat, aby mu donesl další džbánek. Zahlédl však jen ženu, kterou předtím poslal k Mirandě.

„Paní už spí?” zeptal se jí.

„To nevím, vyhodila mě jen jsem přišla.”

Ronald jí přikývl a počkal až zmizí z dohledu. Pak vyrazil přímo k sousedícím dveřím. Rozrazil dveře a vešel. Všude bylo ticho. Po dnešku, kdy nemohla ani dýchat, byl rozhodnutý z ní ten korzet třeba i servat. Zabouchl dveře a prošel okolo krbu. Koutkem oka však zhlédl něco čouhat z ohně.

Otočil se a zůstal zírat na kus bílé ohořelé látky před krbem. Zaskřípal zuby, když si uvědomil, že musela spálit svatební šaty. Odvrátil se a vykročil k posteli. Čekal, že ji ten hluk vzbudil, ale ona tam ležela naprosto nehybně a její dech byl pomalý, pravidelný.

Černé vlasy měla rozpuštěné a rozhozené okolo sebe. Na sobě měla k jeho úlevě jen obyčejnou košili. Vypadala tak křehce a bezbranně. Při pohledu na ni si uvědomil, že ho mizerná nálada přešla. Zavrtěl sám nad sebou hlavou. Pomalu mu začínalo docházet, že králova slova o trpělivosti se nevztahovala na Mirandu a Garwan, ale na ně dva.

 

Ráno Miranda musela prohledat truhlu a skříň, které stály v pokoji, nakonec se jí však podařilo najít šaty, které vypadaly celkem obstojně. Byly jednoduché a z tmavě modré bavlny. Žádné nabírané volánky a spodničky, které byly dobré leda tak na plantání nohou.

Oblékla se a sešla dolů. V sále našla Gevina, který právě do sebe soukal snídani.

„Dobré ráno,” houkl na ni s plnou pusou.

Kývla na něj a přisedla si. Pustila se do jídla.

„Chutná to strašně,” zamumlal Gevin a odsunul talíř.

Miranda mu musela dát zapravdu. Chléb byl sice čerstvě upečený, ale přesto tuhý a chutnal spíše jako by žvýkala piliny.

„Bylo by potřeba vyměnit kuchaře,” zamumlala a natáhla se raději pro jablko, aby zahnala tu nepříjemnou pachuť.

„To jo a pokud vím, tak to je to tvoje práce.”

Ještě natažená přes stůl se na něj podívala.

„Starat se přece o chod domácnosti,” upřesnil, když zachytil její pohled.

Uvědomila si, že je to vlastně pravda. Problém byl v tom, že to něčem takovém nic nevěděla. Dokázala jídlo chytit a udělat na ohni, ale co se kuchyně a chodu domu jinak týkalo, nikdy se tím nemusela zabývat, tohle měli na starost vždycky jiní.

Zahryzla se do jablka a vstala. Zatím vždycky všechno nějak zvládla a tohle by neměl být takový problém.

 

 

Zamířila přímo do kuchyně. Nebyl to problém, protože aroma jejich nevábné snídaně ji vedlo lépe než ukazatel na cestách. Vešla do prostorné místnosti, která byla už na první pohled odpuzující. Na stolech byly ještě zbytky a špína po předchozí práci a nádobí se zaschlými zbytky leželo na hromadě. Sem tam nad ním proletěla i muška. Zhnuseně nakrčila nos.

 

„Kdo to tu má na starost, kde je kuchař?!” houkla do stáda několika osob v místnosti.

„Já,” ozval se kdosi a z hloučku se vykutálel objemný chlápek. Ani se nenamáhal k ní přijít blíže, jen zvědavě vyčkával, co tu Miranda chce.

„Co je to tady za bordel?”

„To je kuchyň, paninko, tady se pracuje,” ušklíbl se.

„Spíš to tu připomíná chlívek,” zavrčela si pro sebe a bylo jí úplně jedno, jestli ji uslyší. „Umíš aspoň uvařit něco lepšího než byla ta šlichta na snídani?”

„Vařím jak umím,” zaskřípal mezi zuby.

„Takže neumíš,” zkonstatovala. „Tak v tom případě se můžeš rovnou sbalit.”

„Co... cože?!”zařval. Někteří za ním raději couvli.

„Umíš snad něco jiného než práci v kuchyni?” zeptala se a založila si ruce.

„Ne,” sýpl.

„Takže jsi k ničemu, proč bysme tě tu tedy měli nechat?”

Vyčkávavě na něj hleděla. Ne že by očekávala odpověď, ale spíše to, až konečně vypadne. Což po chvíli hrobového ticha taky udělal. Praštil za sebou dveřmi až ostatní v místnosti nadskočili.

„No, tak to bychom měli,” zamumlala Miranda a pohlédla do čtyř vystrašených tváří. „Umí tu někdo aspoň trochu vařit?”

Ticho.

„Děláte v kuchyni, ksakru, tak něco musíte umět, ne?”

„Škrábat, krájet, míchat... To umíme, ale vařit nás nikdy nenechali,” pípl zezadu hlas. Všichni se báli, aby nenásledovali exkuchaře.

„Do háje,” zaklela. „Tak to tu aspoň zatím vykydejte!”

S tím se otočila a vyklusala z kuchyně. Možná to nepůjde zas tak hladce, jak si předtím myslela.

 

>>



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Život a čest - 19. kapitola:

12. Texie admin
25.05.2010 [22:15]

Texiedalší kapitolu jsem právě vložila, je krátká - vkládala jsem ji na rychlo než zalehnu, takový úplatek dopředu Emoticon

11. swistik
25.05.2010 [22:03]

dobre ale kratke skoda Emoticon no tato kapca sa ti podarila len by chcelo troska dlhsie kapitoli Emoticon sa nehambis nas nechavat takych napatich Emoticon heh ale vdaka tomu to ma svoje kuzlo a clovek sa nevie dockat dalsej a dalsej,dalsej Emoticon no takze sa mi paci Mirandin zaujem o kuchynu uvidime ako si poradi ......pls Emoticon

25.05.2010 [20:19]

SysalkaAť se mají rádi Emoticon.
Já věřím, že si k sobě cestu najdou Emoticon Emoticon.

Včera, respektive dneska, jsem se k tomu dostala až ve dvě ráno, tak komentuju až teď. Sem se sekla u jedné korekce a aby toho nebylo málo, tak když jsem to měla skoro hotové tak jsem si zavřela okno... Emoticon. Málem to se mnou švilo na zem Emoticon Emoticon.

9. TerezC
25.05.2010 [16:57]

ta toho kuchaře tada pěkně setřela
rychle plosím další kapitolku Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

8. moui
25.05.2010 [14:34]

je to dokonalí a už se těšim na pokráčko Emoticon Emoticon Emoticon a prosím rychle Emoticon Emoticon Emoticon

7. safira
25.05.2010 [13:29]

povídka je úplně super,prosím rychle pokračuj ,Miranda je holka podle mého gusta jistě bude ještě spousty zajímavého čtení Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

6. Texie admin
25.05.2010 [7:06]

Texiezaza: tak rychle? To by nebyla taková sranda. Emoticon

5. zaza
25.05.2010 [6:59]

jo a líbí se mi do moc Emoticon snad brzy přibude další EmoticonAle už by tam mohlo dojít k odhalení Mirandina tajemství Emoticon

4. Lucie
25.05.2010 [5:58]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. Ťula
24.05.2010 [23:10]

To si piš, že se líbí a to hodně. ;)

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!