OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » V klietke 4. kapitola (2. časť)



V klietke 4. kapitola (2. časť) Kapitola štvrtá - druhá časť.

Dnes sa stretneme s niekým z druhej strany, kto pre Blakea veľmi veľa znamená - myslím, že viac ani nemusím hovoriť. No a máte tu aj sľubovanú novú postavu opradenú tajomstvami.

Ja viem, ja viem, trvalo mi to trochu dlhšie, no inak sa vážne nedalo. Dúfam, že dĺžka vám to vynahradí.
Teším sa na vaše názory, Leylon.

2. časť

 

„Duch je niekto, kto to nezvládol.“ (Sylvia Broronerová)

 

(Blake)

Za posledný rok som sa toho mnoho naučil.

Zistil som, ako sa stať nedôverčivým a podozrievavým. Už viem, kedy sa mám biť a kedy radšej ustúpiť. Bol som zasvätený do úlohy klamára, no nezabudol som si na oplátku vypestovať cit k statočnosti. Vedel som takmer všetko potrebné k prežitiu vo väznici.

No tým najväčším a najťažším umením bola v mojich časoch práca so smútkom – vedomosť povinná pre každého, kto sa vo svete vojen nechcel zblázniť. Postupom času som sa naučil, ako ukryť slzy ešte aj sám pred sebou, stať sa tvrdým a neúprosným. Z vlastnej skúsenosti už viem, že je lepšie spomienky zahodiť ponad plece, zamknúť ich do najtmavšieho kúta. Bola to krutá taktika – so zamknutými spomienkami ste prišli aj o časť seba samého. Avšak, v časoch, keď bolo treba konať, nie smútiť, keď bola vaša minulosť priveľmi zlá na to, aby ste ju zniesli, to bolo jediné možné riešenie. Proste sa snažiť zo všetkých síl na to nemyslieť a ísť ďalej. Najsamprv mi to šlo veľmi ťažko, ale postupne som sa v tom lepšil, až som sa dokázal sústrediť len na prítomný okamih či budúcnosť. Nakoniec som sa, hlavne vďaka pudu sebazáchovy, naučil ako ďalej žiť, aspoň predstierať záujem o okolitý svet, aj keď vo vnútri som bol už takmer napoly mŕtvi. Bez rodiny mi chýbal zmysel, smer.

Dnes som sa tu, na streche väznice, ukrytý pod padajúcim snehom, slabý a omámený liekmi, odhodlal k niečomu, čoho som sa tak dlho desil. Odomkol som trinástu komnatu vlastnej duše a začal som spomínať.

Pred očami sa mi postupne začali odvíjať mnohé moje spomienky, tváre priateľov a rodiny. Prichádzali ku mne v bolestivých vlnách, stále silneli, ako keby sa mi chceli vypomstiť za to, že som ich tak dlho odsúval. Schúlil som sa do klbka v márnej snahe zmierniť ich účinok. Na niečo také som nebol ani zďaleka pripravený, neuvedomil som si, čo som v sebe spustil – hruď mi zvierala taká ostrá bolesť, až som sa nemohol ani nadýchnuť.

 V hlave mi vírili samé otázky. Kde asi tak pochovali Lilith? Žije ešte otec, alebo je už jedným z ďalších padlých vojakov tejto vojny? A čo mama? Prekonala smútok po strate rodiny? Nespravila si, nedajbože, niečo?

Zavrel som oči, no neprestalo to. Príbeh mojej minulosti sa mi odohrával aj pod viečkami, bol vypálený v mojej mysli. Nedalo sa to zastaviť. Pomaly ma však k tomu začínal premáhať spánok a ja som tušil, že ak teraz, predávkovaný a podchladený zaspím, tak sa už nikdy nezobudím.

Nebránil som sa. Prečo aj? Svet mi už nemal čo ponúknuť, okrem slobody. No načo mi bude, keď som sám? Radšej sa oslobodím trochu iným spôsobom, pôjdem za rodinou.

„Blake,“ preťal moje myšlienky zrazu vysoký hlások, ktorý som veľmi dobre poznal.

„Lily?“ zamrmlal som spýtavo. Čo za zákerné preludy zas moja myseľ splieta?

„Počkaj na mňa,“ vytisnem zo seba spomedzi podivne neohrabané a stuhnuté pery. „Pôjdem s tebou.“ Skutočné, alebo nie - záleží na tom? Uľahčí mi to odchod... onedlho budeme spolu...

„Nie,“ odvetila takým nekompromisným tónom, aký som u nej snáď ešte ani nepočul. V šoku z odmietnutia som otvoril oči, aj keď to pre mňa predstavovalo veľkú námahu. Zmierenie, ktoré som cítil, s jej slovami zmizlo.

„Kde si?“ spýtam sa jej. Všade vidím len sneh, ktorý vedení jemným vánkom padá na všetko vôkol mňa.

„To nie je dôležité,“ zamrmle. Vtom zalapám po dychu – v snehu zazriem maličké šľapaje jej topánok. Prižmúrim oči a pozorne sa zapozerám na miesto, kde by mala stáť. Áno, už ju vidím... aj keď len veľmi málo z nej i to vďaka snehu, ktorý všade poletuje a obkresľuje jej jemné obrysy. Vrana neďaleko opäť hlasno zakráka.

„Prečo sa mi neukážeš?“ Tak veľmi chcem zazrieť jej tvár, jej oči...

„Ocko mi to zakázal. Vraj mi zoberie medvedíka, ak to ešte raz spravím,“ odpovie ustráchane a previnilo zároveň.

„Čože? Otec je s tebou? Zomrel?“ No odpovede sa nedočkám, aj keď je toho mnoho, čo by som sa rád dozvedel.

„Lilith? Lilith!“

„Nemôžeš to urobiť. Čo by ocko povedal, keby zistil, že si sa zachoval ako... zbabelec?“ ozve sa po chvíli opäť, no slabšie spoza môjho chrbta. Posledné slovo vysloví, ako keby ho začula len nedávno a ani sama nevedela, čo znamená. Otočím sa za hlasom a zatnem päste – jej slová ma zranili, aj keď viem, že nie sú z jej nevinnej hlavy.

„Otec to pochopí.“ Náš prísny otec, ktorý staval svoju hrdosť a česť nadovšetko? Ani ja sám som neveril vlastným slovám.

„Nie, nepochopil. Musím rýchlo odísť, aby nezistili, že som sa s tebou rozprávala.“

„Kto aby to nezistil?“ Som čím ďalej, tým zmätenejší.

„Sľúb mi to. Sľúb, že si neublížiš.“

„Lilith, nemôžeš-"

„Sľúb!“ skríkne tvrdohlavo. Pred očami živo vidím, ako si pritom namosúrene dupla nohou. Pamätám sa, že to isté robila, keď som sa nechcel podeliť o cukríky od susedky – proste kričala a dupala, pokiaľ som sa nepodvolil. Tak, ako každé iné malé nahnevané dievča. Spomínam si, ako som to neznášal.

 

Ťažko som si povzdychol. Vedel som, že stojím pred rozhodnutím, ktoré zmení veľa, aj keď svedkom mojich slov malo byť len malé dieťa, k tomu ešte duch. No to dievčatko bolo pre mňa veľmi dôležité a ešte aj vo svojom veku vedelo, že slovo neporuším, nech by ma to stálo čokoľvek. Opäť som na chvíľu zavrel oči. Lilith, alebo to, čo z nej zostalo, trpezlivo čakala.

Opäť som stál na okraji priepasti, rovnako ako pred troma dňami vo vypočúvačke. Pri výsluchu som bol už na okraji a s každým ďalším úderom sa moja myseľ presúvala bližšie k pádu. No vtedy som stál ešte obidvoma nohami pevne na zemi, aj keď som sa nakláňal, päty sa mi zabárali do mäkkej zeme. No stačilo by len pár ďalších dobre mierených úderov a moje telo by to už nevydržalo. Bol som si toho dobre vedomí.

Dnes to však bolo ešte horšie. Okraj bol až mámivo blízko, tma pod ním ma hypnotizovala svojou nekonečnosťou. Pevne na zemi bola ukotvená už len jedna noha, i to len špičkou, druhou som už visel nad okrajom, vo vzduchu. Nakláňal som sa dopredu, na tvári som cítil studený vietor, ktorý vial z tej jamy. Bol prekvapivo teplý. Roztiahol som ruky, len pre potešenie som sa snažil udržať rovnováhu. Ešte nikdy nebolo také ľahké poddať sa snom o lietaní.

No od toho všetkého ma odhovárala moja sestrička. Ťahala ma za okraj košele, volala ma ďalej žiť.

„Blake? Tak?“ spýtala sa. To, aká bola neistá mi lámalo srdce.

Povzdychol som si. Bol som tak blízko a predsa tak ďaleko od milosrdnej smrti, od ukončenia toho všetkého. No vedel som, čo musím spraviť, nemohol som akurát ju sklamať.

„Lily ja-"

Vtom všetko okolo mňa preťal ťahavý zvuk škripotu zamrznutého kovu. Ten zvuk som dôverne poznal.

Otvárali bránu.

Zaskočilo ma to, otvorenie brány zrána bolo nezvyčajné, priam neskutočné. Otváranie brány malo svoj presný harmonogram, o každej výnimke si šuškali dokonca i väzni pár dní dopredu. Tento výpadok z režimu ma zaujala až natoľko, že som zabudol, čo som sa chystal povedať. Ťažkopádne, no hlavne opatrne som sa postavil a presunul bližšie k okraju strechy. Telo som mal ako z olova, takmer nepoužiteľné, no chcel som mať lepší výhľad a vedel som, že sa tej ospalosti a strnulosti nezbavím inak, než pohybom, keďže moje dnešné samovražedné plány sa rušia.

Medzitým brána prestala vŕzgať, bola otvorená dokorán. Božský pohľad, ktorý netrval dlhšie než pol minúty. Zvuky brány po jej opätovnom zavretí nahradil rachot benzínového motora auta. Otlčené no funkčné, malo tmavozelenú farbu a na dverách Hitlerov hákový kríž.

Najprv som si myslel, že auto zamieri ku mne, k budove Julletinho otca a ostatných významných vodcov tejto diery. No nestalo sa tak, auto podo mnou prešlo bez jediného zaváhania, v čerstvom snehu jeho pneumatiky zanechávali tmavé stopy rozmočenej pôdy. Tak potom by azda mohlo zastať pred väznicou, vyzdvihnúť nejakého jeho obyvateľa a presunúť ho niekam inam. A skutočne, auto mierilo k väznici, v ktorej sa väzni zoskupovali a pripravovali na raňajky. Avšak, nezastavilo pred jej dverami. Mierne zabočilo k menšej budove popri nej a asi pätnásť metrov pred ňou zastavilo. Nevedel som, načo tá budova slúži, nikdy som tam nevidel nikoho vchádzať. Pozorne som sledoval, čo sa bude diať ďalej, šiesty zmysel mi našepkával, že to bude niečo dôležité.

 

Dvere vodiča sa pomaly otvorili. Vystúpil z nich priemerne vysoký, plecnatý muž v uniforme, typický nemec v službe. Rozdiel však bol v jeho výstroji – na ramene mal prehodenú pušku so zameriavačom, ktorá sa mu mohla vo výške takmer rovnať. Tunajší dozorcovia niečo také k dispozícii nemali a ani ja som v živote ešte takú zbraň nevidel. Nepochyboval som o tom, že by ma ňou bez problémov odstrelil aj z miesta, kde stál.

Chlapík obišiel auto, aj z takej diaľky som videl, že to urobil nejako priveľmi kŕčovito, nervózne. To správanie som poznal. Otvoril zadné dvere a rýchlo k niekomu natiahol ruku. Kebyže hneď nato nezbadám, ako niekoho v aute surovo chytí za plece, tak si pomyslím, že to bolo takmer galantné gesto.

Počkať. Nadmerné ozbrojenie, zvláštne zaobchádzanie, ten strach... je ako ja, niekto s zvláštnou schopnosťou? Ako mi piati?

Z auta vytiahne mladú útlu ženu. Vietor mi do uší donesie jej protestné výkriky, vidím, ako s ním zápasí. Jej útle končatiny oproti jeho ramenám pôsobia ako vratké vetvičky stromu, nemá šancu. On si to uvedomil asi tiež, pretože sa ju ani náznakom nesnaží zneškodniť. Nepovažuje ju za hrozbu.

Čím bližšie boli k budove, tým sa to hnedovlasé dievča metalo viac a viac. Pozeralo sa na to hrozne – mal som chuť zoskočiť z tej strechy, pribehnúť k nim a vymlátiť tomu chlapovi dušu z tela zato, ako sa k nej správa. Nemec ju nakoniec s povzdychom chytí za tmavohnedé vlasy, potiahne ju za ne a niečo jej povie. Žieňa zvrieskne, no potom zhrbí plecia a prikývne.

Súcítim s ňou, je mi jej ľúto. Čo také bezbranné stvorenie ako ona priviedlo akurát sem?

Asi päť metrov od vchodu sa naposledy pokúsi vytrhnúť. Napodiv sa jej to podarí, behom urobí pár prekvapivo dlhých ladných krokov a padne na kolená do snehu, chrbtom k dverám a strážnikovi.


A napokon urobí to, čo tu už nik dlho nie – uprie zrak na oblohu, z ktorej na ňu padajú vločky. Vidím, ako si ju vychutnáva a ako lačne do pľúc nasáva studený vzduch. Čím si asi prešla, že si to tak cení?

 

„Dumme Gans!nadáva jej strážnik hneď, ako ju zase schytí za vlasy a pár ráz si do nej schuti kopne. Tomu, aby sa zvalila do snehu, zabránili len jej vlasy v rukách strážnika. Okamih jej slobody netrval viac, ako pár úderov srdca, no jej to očividne za to stálo. Už sa nevzpiera, kráča pokojne, aj keď trochu kríva. Z jej úst nevyjde už žiadny vzdor, ani len obyčajné nein.

 

No predtým, než ju strážnik surovo otočí určeným smerom sa niečo stane.

Pozrie sa mojím smerom.

 Uprie na mňa svoje prenikavé oči, ktoré žiaria zelenou farbou smaragdov ešte aj na takú diaľku. Bez najmenších pochybností viem, že ona ma vidí. Vie o mne.

Cítim jej zúfalstvo. Vidím jej smútok, odráža sa jej mäkkých očiach. No je tam ešte niečo... vzdor. Keď to vidím, tak sa až zahanbím za to, že som sa chcel tak ľahko vzdať, keď ona tak trpí.

Dvere sa za nimi tichučko zaklapnú.

Zhlboka sa nadýchnem a prekvapene zistím, že som dych celý čas zadržiaval, aby mi nič neuniklo. Zarazí ma, keď si uvedomím, kde stojím – pri úplnom okraji, všetkým na očiach, tuho zvieram výčnelok strechy. Pamätáte si, keď som hovoril, že nie som hlupák z filmov? Zabudnite na to – práve teraz som sa tak zachoval. Vrana neďaleko mňa opäť zaškrieka, ani čo by mi to chcela potvrdiť. Nevšímam si ju. V tom sa mi myšlienky vrátia k tomu, čo som chcel spraviť pred tým, než sa tu zjavilo to dievča. Ticho vyrieknem:

„Lilith, sľubujem... nie, ja prisahám že sa zbabelo nezabijem. Máš moje slovo staršieho brata.“ Na to sa k nej obrátim, teda k miestu, kde by mala stáť. No nikde ju nevidieť, ešte aj šľapaje po nej už zaviala čerstvá nádielka snehu.

„Lilith?“ Nič, žiadna odpoveď. Začína ma hnevať, že mi odpovedá len vtedy, keď sa jej zachce.

„Lilith!“ zvolám zúfalo. V tom si spomeniem na jej slová. „Musím rýchlo ísť, aby nezistili, že som sa s tebou rozprávala.“ Ona už odišla. Len dúfam, že pre pokoj vlastnej duše tie slová ešte začula.

 

Myslím, že je načase sa vzchopiť a pohnúť ďalej. Zistiť kto je vrahom a vypadnúť odtiaľto. Je jedno, čo budem robiť potom.

Od väznice sa začne šíriť krik a zvuk pochodu – neklamný znak raňajok, pokyn pre môj presun. Z pliec a šiat si otrepem všadeprítomný sneh. Pomaly sa vlečiem k malým dvierkam, ktoré ma zavedú dole, keď v tom opäť začujem krákanie. Ten havran ešte stále sedí tam, kde predtým. Pokyvkáva si hlavou, ako keby ma povzbudzoval v mojom konaní.

„Heš, zmizni!“ zamrnčím a mávnem rukami. Už je to s nimi trochu lepšie, pohybuje sa mi nimi ľahšie. Neklamný znak toho, že mi v tele opäť prúdi krv tak, ako má.

Vták si ešte raz našuchorí perie a potom vzlietne. Jeho odchod opäť sprevádza ten otrasný zvuk, ktorý vydáva.

Zdá sa mi to, alebo to znelo takmer ako smiech?


Poznámka autorky: Dumme Gans (nem.) - hus hlúpa.


 

Tak a pustite sa do mňa :D :D

Posledné dve časti boli v znamení poriadnej vážnosti a depresie. Treba to trochu odľahčiť, rozvíriť vody a pohnúť sa ďalej - o to sa nabudúce postará Dean. :)



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek V klietke 4. kapitola (2. časť) :

8. Leylon přispěvatel
25.08.2012 [10:29]

LeylonVogel: nevadí, aj mne sa stane :D
uf, priznám sa, že som si trošku vydýchla - moje správanie mi často príde predvídateľné, pretože som dosť hamblivá, takže aspoň moje myšlienkové pochody tomuto vzorcu nepodliehajú :D

zaujímavé. je pre mňa zaujímavé sledovať rutinu ostaných spisovateľov, to , v čom sa líši od tej mojej :D no vieš, čo mi príde zaujímavé? ráno má mať človek najviac energie, je najčerstvejší... a ani jednej z nás sa ráno dobre nepíše :D ja väčšinou píšem neskoro v noci, len málokedy sa mi darí cez deň, aj keď tie nočné výtvory musím niekedy upravovať (keď to píšem niekedy okolo jedenástej a som unavená, tak mám tendenciu opakovať sa vo výrazoch, vynechať niektoré potrebné myšlienkové pochody a tak Emoticon ). A keď píšem... potrebujem mať vyprázdnenú hlavu, myslieť len na príbeh. v istom zmysle je to pre mňa relax, aj keď písanie určite jednoduché nie je, pretože zabúdam na všetky svetské starosti :D

aj ty si na gymply? :D uf, očividne na to veľmi pozitívny názor nemáš. čím to asi je, že som zatiaľ nestretla jedinú živú dušu, ktorá by mala opačný názor? Emoticon Heh a prvý ročník - čas, pokiaľ si na všetko zvykneš- je v určitom zmysle najhorší. ako dlho tebe trvalo pokiaľ si si na to všetko zvykla?
musíme dúfať len v priazeň okolností (schválne nehovorím osud, lebo v neho nechcem veriť - nepáči sa mi predstava, že by niekto, či niečo riadil náše životy. a na náhody tiež neverím, neexistujú - verím v to, že všetko je určitým presným sledom udalostí, všetko so všetkým súvisí - a na našej voľbe závisí, akým smerom sa tie ďalšie udalosti uberú...)

Uvidíme sa neskôr Emoticon

7. Vogel přispěvatel
24.08.2012 [20:22]

VogelLeylon: já ti zapomněla odepsat :D. Ty si přijdeš předvídatelná? Tak to vůbec! Emoticon - nebo jsi úplně nepředvídatelná alespoň pro mě.

Já ti ani nevím, v jakým rozpoložení se mi píše nejlíp :D. No, než začnu psát, vždycky předtím chvíli něco čtu, pak mi ty slova jdou víc \"od pusy\". A taky spíš k večeru, ráno jsem taková strohá :D. - Ale večer pozdě už zase vůbec, pořád tu musí být jistá dávka čerstvosti Emoticon .

Ty teď jdeš na gympl? Taky jsem na jednom, no, děs
Emoticon Emoticon - tak hodně štěstí. Ále dostaneš :):D - nebo spíš, pevně v to doufám. Ostatně, já taky netuším, jestli pro psaní najdu klid. Ach ne, nebavme se o tom školském peklu Emoticon .

Zatím .).

6. Leylon přispěvatel
21.08.2012 [13:31]

LeylonLilium: ďakujem ti, ani nevieš, ako veľmi som rada, že ťa to uspokojilo - názori ostatných mi dávajú na vec iný pohľad. ďalšia kapitola by sa tu mala ukázať ešte behom tohoto týždňa... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

5. Lilium přispěvatel
21.08.2012 [10:00]

Lilium Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Hm...som nadmieru spokojná... Kedy bude ďalšia kapitola? Emoticon Emoticon Emoticon

4. Leylon přispěvatel
21.08.2012 [9:03]

LeylonVogel: ale mám. Emoticon Emoticon Emoticon. Som za to rada, občas si prídem až neuveriteľne predvídateľná. A áno, chápem ťa - všetko treba v príbehu s mierou - aj prekvapenia aj normálny vývin deja. Tak, aby to čitateľa ani autora neznechutilo :D
ja z nemčiny cítim hlavne tú takú surovú silu, no, neviem ju mať rada. páčia sa mi viac melodickejšie jazyky... no zaujímalo by ma, kde má nemčina korene. Pretože treba uzanť, že tomuto jazyku sa podobá máločo...

Asi tak :D . každý z nás pozná svoje spôsoby a to, čo mu vyhovuje najlepšie. no na mne je zvláštne to, že neviem písať, ak sa cítimv psychockej nepohode - proste vtedy nemôžem, myšlienkami som inde...

Nemohla som si to odpustiť Emoticon Emoticon

heh, pridám to hneď ako to bude hotové - obávam sa, že to bude posledná kapitola, ktorú cez prázdniny stihnem, potom mi už začne školský zhon. Ach, tento rok začínam na gymku - vieš si predstaviť, čo to z toho bude? predpokladám, že cez september sa za počítač ani nedostanem Emoticon Emoticon Emoticon

ďakujem, tebe tiež tak. nemá tu niekto po ruke časovrat? bolo by fajn si tie prázdniny predlžiť.... Emoticon Emoticon Emoticon

3. Vogel přispěvatel
20.08.2012 [21:16]

VogelLeylon, samozřejmě nemáš zač.
Jo, ten Blakeův pohled na situaci chápu - přesto jsem čekala udivení, asi kvůli tomu, že mám silné tušení, že by ho tam každý vsunul. Právě proto jsem příjemně překvapená, máš to krásně promyšlené podle sebe, mám ráda všechno, čím se tvá tvorba liší (i neliší, všechno prostě :D). Ty s tvorbou se vyvrbuješ (hehe, to je blbý slovo) hrozně zajímavě a nikdy nevím, čím ještě překvapíš. Miluju to :D.

Jojo, o tom to taky je :D - ne že bych odsuzovala příběhy s jasným koncem, průběhem i s tím, že dokážeš během čtení odtušit, jak se postava zachová (to mám ráda asi nejmíň, ale snad to nezní tak, že pořád potřebuju nový a sebedivnější zvraty - to vůbec ne, snad mě chápeš). Na ženu se, opakuju, velmi těším Emoticon.

Díky za odpovědi Emoticon . Hrozně mě baví nad tím tvým příběhem přemýšlet a tak. Od německých vět neupouštěj, naopak, mám tohle míchání jazyků ráda :D. A jee, Blake mluví německy - já vím, žes někde už říkala, že němčinu ráda nemáš, ale mně zní šíleně ach, prostě, ehm, jak to jen říci - snad to chápeš. Smíchaný odpor s naprostou láskou k jejímu znění - takové tvrdé, samé ch a s, takový drsný jazyk. Hehe. Emoticon Takové - takové sexy :D:D:D (jojo, zašibává mi taky - aha, to už jsem ti taky už říkala.)

Opět nemáš zač Emoticon Emoticon - a já opět děkuji za další odpověď :D. No, stejný pocit při psaní mám taky - ale to, že by mi něco napsat vyloženě nešlo, to se mi často nestává (jo, to vysvětluje asi i to, proč jsou tak dlouhý mezery mezi přidáváním kapitol - většinou vůbec nevím, co psát, pak mě to v průběhu dní napadne - to pak potom není zas tak těžké napsat, žejo :D).

Tvá odpověď je ještě horší, než kdyby to bylo napsané přímo v kapitole Emoticon - tyyy zlouši. No nic, nezbývá mi nic jinýho, než čekat.

Ups, já nevím, co je za den - kdy je příští týden?:D:D Ale jsem ráda, že už něco máš Emoticon .

Však já ti zase komentáře vážně ráda píšu - to je to jediné, čím ti můžu poděkovat a podpořit tě :D. Fakt. A dík - nechť je tvůj zbytek prázdnin taky překrásný. A ať se táhne co nejpomaleji Emoticon .

2. Leylon přispěvatel
19.08.2012 [0:02]

LeylonVogel: Ďakujem ti veľmi pekne, ani nevieš, ako ma to potešilo. Som rada, že sa na kapitole neodrazilo, v akú neskorú hodinu som ju písala (dosť som ju potom upravovala Emoticon Emoticon
K Lilith a Blakeovi - v jeho pohľade na Lily zohralo veľkú úlohu to, že i on sám nie je úplne normálny a tak tieto veci príma ľahšie. Taktiež aj jeho zúfalstvo, omámenie liekmi...

Rada sa vyhýbam veciam, ktoré čitatelia očakávajú -či už vytvorením zvláštneho pohľadu na vec, alebo niečím iným. Rada robím veci zaujímavejšie a pútavejšie Emoticon Emoticon. O našej zvláštnej žene sa toho ešte veľa dozvieš, neboj Emoticon Emoticon

Tvoje otázky ma vždy zaujmú, som na ne zvedavá - pomáha mi to zistiť, kde čo potrebuje doplniť, iný pohľad ako ten autorov je veľmi dôležitý. Je to pre mňa niečo ako online beseda :D :) :). Emoticon
K otázkam: Blake hovorí normálne nemecky, ale ja v tomto jazyku neviem ani pol slova. No itak som si nemohla dovoliť umiestniť tútu väznicu nikam inak ako do Nemecka - musím priznať,že som voči nim hitoricky zaujatá, tu sa mi o beznádeji a krutosti píše najlepšie, aj keď je to možno čudné. Nemecké slová (google translate forever :D ) používam len na zvýraznenie situácie. No asi je to mätúce - nabudúce od toho asi upustím, nechala som sa uniesť. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon . Naštudované to veľmi nemám, ak nepočítam pár náhodných filmov, tú jednu knihu a dejepis - v tomto verím svojej intuícii a citu, aj keď viem, že detaily občas dopletiem Emoticon Emoticon

Nie, tú sa ešte koncentráky nepletú :). A ty vieš zas výborne opisovať mnoho iných vecí, tomu teda ver. Každý opisuje to, čo mu srdce samo našepkáva. Mám zásadu, že nasilu napríklad nepíšem - ak slová neprichádzajú ani keď sa snažím, tak to nebude stáť za to. Našťastie, tento problém momentálne nemám Emoticon Emoticon. A ďakujem za pochválenie prostredia :D.

A túto otázku ešte objasním, to máš pravdu, aj keď jednou vetičkou som už niečo naznačila. Prezradím, že Blake mal vlastne šťastie, že skončil tak, ako skončil a že sa do Saarlandkej väznice sa dostal za celkom bežnú vec v tej dobe, avšak, v jeho prípade za touto udalosťou stojí niečo až tragicko - hrdinské. Viac nepoviem ani čiarku Emoticon Emoticon
Nevadia mi absolútne, je mi radosťou odpovedať. Emoticon
To už hej :D :D z ďalšej kapitoly už mám takú hrubú neopravenú polovicu, už dobré tri strany. Nabudúci týždeň tu už bude, dnes som sa totiž vrátila unavená z diskotéky a zajtra idem na kúpalisko... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

Som rada za tvoj cit pre detaily Emoticon Emoticon .
To sa stáva, keď človek číta rýchlo a je napätý, ja v tomto niekedy tiež nie som výnimkou. Emoticon Emoticon Ten výraz bol fakt len na dotvorenie atmosféry, aby sme nezabudli predsa len na tú nemčinu. Emoticon
To som rada, že ťa zaujíma. Ešte sa o nej všeličo dozvieme. Bude mať podstatnú úlohu. Emoticon Emoticon

Potrebovalo to zaklincovať. Také veci proste zbožnujem robiť, uzatvára to kapitolu Emoticon Emoticon Emoticon
Zatial ahoj a užívaj si prázdnin, stretneme sa pri pokračovaní. Ani nevieš, ako sa vždy teším na tvoj názor, pomáha mi to písať ďalej a rozvíjať sa. Možno to znie ako fráza, no u mňa to nemôže mať ďalej od pravdy Emoticon Emoticon Emoticon

1. Vogel přispěvatel
18.08.2012 [20:07]

VogelMrzí mě, že ti musím napsat až po několikahodinový pomlce - četla jsem to už odpoledne a mezitím dělala spoustu jiných věcí, takže se mi zatím polovina věcí, které jsem chtěla napsat, vypařila z hlavy.

No - tu hlavní jsem nezapomněla - což je shrnutí jedním slovem této kapitoly - úžasné Emoticon .

Vážně nevím, jak tenhle pocit - tohle slovo - tenhle význam víc rozepsat. To, že píšeš skvěle, jsem ti napsala snad stokrát, že tahle povídka je absolutní závislost také, to, že se po přečtení dokážu usmívat půl hodiny myslím také. Achjo. Prostě Emoticon vedeš si dobře.

Snad tedy omluvíš, když se nadále vyhnu těmhle výrazům - mohla bych je tu napsat víckrát, ale myslím, že jejich význam už plně chápeš :D. Takže takže, ten děj mě překvapil rovnou ve více věcech. První - ta Lilith... Přijde mi hodně zajímavý pohled, že se nedivil, že měla být mrtvá Emoticon - přitom jsem neměla pocit, že to tam být musí - prostě jen příjemné vyhnutí se tomu, co jsem očekávala (přiznám se, že právě tohle mám hodně ráda :):D). Dál - ta žena, zkrátka, jsem napjatá!

Pak bych měla pár otázeček, snad tě pobaví :D - tak třeba, v průběhu čtení mě napadlo, jestli ten Blake mluví německy Emoticon . Ne že by to bylo závratně důležitý a myslím, že když autor nevyjasní určité věci, tak je to správné, ale víšco, je to zlá závislost a jako dotěrný divák - eh, pardon, čtenář - mám chuť na bonusy :D. Tak jenom, jestli to máš vymyšlené - jak mluví s tou Juliet a tak. Potom mi vrtá hlavou, jestli si ty místa ve věznici vymýšlíš, nebo čerpáš z té knihy, nebo to téma máš tolik nastudované :D. Já sice přečetla dvě knížky o koncentráku (to tvoje sice není /?!/ koncentrák, ale to je jedno) , ale popsat bych to neuměla. Takže Emoticon za dokonalý nastínění prostředí Emoticon :D. Jo a ještě, jak se do toho vězení dostal - ale předpokládám, že tuhle otázku nám ještě vysvětlíš v budoucnu. Ach Leylon Emoticon .

Jo, eh, málem bych zapomněla - snad ti ty otázky nebudou vadit - jsem jen strašně zvědavá a tak.

A ještě jedna otázka stranou, jak jsi na tom s další kapitolou? Emoticon - netlačím, však mě snad už v tomhle ale znáš :D.

Emoticon - a odlet havrana famóznííí.

Dumme Gans - já jsem asi fakt nakřáplá, ale dívala jsem se na to asi několik vteřin s otázkou v hlavě, co to je, a nakonec usoudila, že to je asi jméno Emoticon Emoticon Emoticon - každopádně huso hloupá zní skvěle, teda, ne, že by to skvělé bylo, ale tak, atmosféru to dotvořilo perfektně. Ta žena mě zajímá Emoticon .

Zdá sa mi to, alebo to znelo takmer ako smiech? - ty máš tak úžasný věty na konci...

Měj se Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!