OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Smrt s.r.o. - 2. kapitola



Smrt s.r.o. - 2. kapitolaTak a je tu další kapitolka. S Violet to začíná jít do tuhého, z tohodle se jí už vyvléct nepovede a tak je nucena objevovat "nový svět".

 

2. Bílá paní po soudečku rumu

Celou noc jsem se vztekle převalovala a nemohla usnout. Stále jsem si říkala, že je to přece hovadina. Nemůžu mu přece s TÍM pomáhat. Ani mě nehne! Nedonutí mě!

V téhle fázi jsem většinou začala bezmocně řvát na celý pokoj. Bylo mi totiž jasný, že táta nikdy do větru nemluví, co řekne tak platí. Nevím jak to dělá, ale vždycky to tak je. Popadla jsem dalšího plyšáka a zuřivě s ním mrskla o protější zeď. Moc to ale nepomohlo. Zahleděla jsme se na už hezkou hromádku bezmocného plyše a cupaniny, která se pod tou zdí už stačila vytvořit. S heknutím jsem sebou flákla zpátky do postele.

Ještě štěstí, že jsem bydlela sama. Občas jsem sice mívala svý stavy, ale tohle už bylo i na mě trochu moc. No, když ale uvážím situaci. Možná ve srovnání s dalšími mými prapodivnostmi by se nad tím ani nepozastavili. Stárla jsem pomalu a tím myslím opravdu hodně pomalu. Navíc jsem se neuvěřitelně dobře hojila. Což vlastně tak trochu vyvažovalo mé nežádané sebevražedné sklony.

No jo, nějaké výhody díky taťkovi jsem měla, ale ne zas tak velký, aby mě to přesvědčilo začít mu pomáhat. Tedy alespoň ne s tímhle. Taky by se občas mohl začít chovat normálně. Nutit mě vynášet koš, pobíhat kolem domu se sekačkou, jo jo, to bych brala, ale... Já za žádnýma chcíplotinama s kosou běhat nebudu!

Další růžový králíček se vydal na strastiplný let směrem zeď.

 

Kdyby však mohl, vytřeštil by ta svá plastová očička, až by mu zůstala viset na nitkách. Proletěl něčím, co tam ještě před okamžikem nebylo.

"Je čas," zazněl pokojem známý hlas. Být stařenka nad hrobem, tak se tím táta zároveň postará o svůj kšeft. Naštěstí, já už byla na tyhle jeho "návštěvy" zvyklá a infarkt se mi bohužel velkým obloukem vyhnul. Škoda, třeba by to byla docela dobrá výmluva.

"Ne," hekla jsem aniž bych k němu třebas jen zvedla hlavu. Umanutě jsem zůstala ležet na rozházené posteli s rozhozenýma rukama. Podmračeně jsem zírala do stropu s nakreslenýma hvězdičkama. Náhle se mi však v zorném úhlu objevila jeho tvář. Ani jsem neslyšela jeho kroky, takže jsem mu překvapeně zafuněla do obličeje, až mu těch pár vlasů co na hlavě měl zavlálo.

"No," upřel na mě pohled, "já se většinou v tomto nemýlím."

Chtěla jsme mu něco odseknout, ale v tom jsem ucítila jeho studené prsty kolem mého zápěstí. Všechno se mi na moment rozostřilo. Trvalo to jen kratičkou chviličku, ale já úplně cítila, jako by si to ten infarkt přece jen rozmyslel.

Prudce jsem se nadechla. Fuj! To byl hnusný pocit. Počkat! Něco tady nehrálo. Bylo mi nějak divně. Vrhla jsme pohled na tátu a ten jen stál kus od mý postele a koukal na mě, jako by na něco čekal. Tohle se mi nelíbilo. Konečně jsem z ní tedy vylezla.

"Co jsi provedl?!" Jasně jsem věděla, že je něco jinak a že on v tom má ty svý dlouhý kostnatý prsty, ale stále jsem nemohla přijít na to co. Obviňujíce jsem na něj namířila prst. Mou pozornost však upoutal pohyb kousek ode mě.

Hned jsem tím směrem mrskla pohledem. Mozek už mi vážně musel začít stávkovat, bylo to jen zrcadlo. Povzdech úlevy se mi však v mžiku zasekl v krku. Nevěřícně jsem k tomu zrcadlu přistoupila. Sledovala jsme své dlouhé hnědé vlasy, menší nos a zvláštní fialkové oči. To vše bylo tak jak mělo, jen tak nějak průhledné...

Pokojem se ozvalo příšerné zavřeštění, až i to bonzácký zrcadlo mělo namále. Už mi bylo jasný, proč raději poodešel tak daleko.

"Ty... ty..." prskala jsem vztekle jako pravá fúrie. "Cos mi to udělal!"

"Duše můžeš uchopit pouze jako duše," odpověděl hned.

"Na tohle..." zavřela jsem oči, abych se trochu uklidnila. To jsem ale dělat neměla.

Před očima se mi okamžitě cosi objevilo. Bylo to velký, chlupatý a já zavřeštěla a uskočila vzad.

No naneštěstí tam byla právě ta zeď se zrcadlem - proletěla jsem skrz oboje. To mi na náladě taky moc nepřidalo. S heknutím jsem dopadla přímo na prkenici ve vedlejším pokoji a můj řev okamžitě ustal. Jako když utne. Vystřídal ho prostě šok.

S otevřenou pusou jsem hleděla na své bosé nohy. Střídavě jsem ohýbala a propínala kotník. Pokrčit - natáhnout, pokrčit - natáhnout... Viděla jsem si prsty - byly ve zdi, viděla jsem si prsty - byly ve zdi...

Ani jsem si netroufala odhadovat, jak dlouho bych tento opravdu nezvyklý jev zkoumala, nebýt jedný proradný hlavy, která se vynořila přímo ze zdi nad mým zajímavým pokusem. S otevřenou pusou a výrazem IQ vánoční kapr (čili na ránu z milosti) jsem se na něj podívala. Evidentně byl trochu vyveden z konceptu.

"Ehmmm," roztržitě si odkašlal, "měli bychom už jít."

Nebyl zvyklý na emoce. Na některé si u mě už stačil zvyknout, ale tahle pro něj byla nová a evidentně si nebyl jist, co přesně může znamenat - pro něj.

Naposledy jsem se podívala na své prstíky, které byly zanořené do zdi a konečně se zvedla. Tátova hlava opět zmizela a já se s pažemi před sebou vydala skrz, zpět do mého pokoje. Se svým stále šokovaným výrazem a pohyby a la bílá paní po soudečku rumu, jsem se provrávorala zdí.

Táta tam už netrpělivě postával. Vztáhl ke mě ruku a já se k němu vydala. S upřeným zkoumavým pohledem mě uchopil opět za zápěstí a já s posledním pohledem okolo sebe opět zahlédla zrcadlo. Jediné na co jsem se však ve svém momentálním stavu zvetila bylo, že jsem konečně alespoň přiklapla spodní čelist k té horní.

 

 


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Smrt s.r.o. - 2. kapitola:

13. JessLoye přispěvatel
01.09.2011 [11:53]

JessLoyeach jejo, šok jak oči! Emoticon parádne! Emoticon

12. Barča
13.03.2010 [11:18]

krásný já chci taky chodit zdí

11. petra
12.03.2010 [22:12]

Je pravda, že Noby nemá chybu, ovšem hlídka jako celek s vcelku rozumným Elániem v čele a Navážkou v pozadí je naprosto geniální.
TEXIE:musím přiznat, že u tvých povídek se bavím stejně dobřeEmoticonEmoticonEmoticonEmoticon

11.03.2010 [20:08]

RomisekAle do keluEmoticon. Jen doufám, že se nerozhodneš nějak moc do něj vžívat. I když věřím, že i před tebou by se třásli muži bezmocně ležící na zemi, už slyším ten jejich řev BOŽE! ONA MÁ BOTY S KOVOVOU ŠPIČKOU!!je mi totiž jasný, že ten by se pomalu stal i mýmEmoticonKlidně ti vlastnoručně vykreslím doklad o tom, že jsi lidského původuEmoticon.

11.03.2010 [15:43]

SysalkaUpřímnou soustrast Romi EmoticonEmoticon asi se chytá Nobyho...Emoticon

8. Texie admin
11.03.2010 [13:13]

TexieTak tohle beru děvčata jako čirou provokaci, vy mi snad chcete tu mozkovnu zavařit.
HmmmEmoticon ten Cecile Noby Nóblhóch, by však možná stál za trochu času a sehnat si o něm příslušnou literaturu. Jak koukám, tak to bude pěkný kvítko Emoticon

11.03.2010 [12:25]

SysalkaNo ještě že já jsem od vás holky daleko Emoticon...asi se vás začínám bát EmoticonEmoticon
Ještě bych zapomněla na geniálně bláznivého Leonarda da Quirma, ve kterém by se Texule mohla zhlédnout EmoticonEmoticon

11.03.2010 [12:17]

RomisekMůžeš jí vlastně povídat o všech, jen jí z toho trošku vycenzurujem Nobyho a bude to OKEmoticon. Bůh ví co by ten její mozeček s tímhle stvořením vyprodukoval. Vetinariho jí budu klidně dávkovat v množství větším jak velkém, protože tímhle chlapíkem se podle mě nemůže člověk předávkovat
EmoticonEmoticon
A pro tebe mám pochvalu, zlato. Už dlouho jsem ti nenašla žádnou chybkuEmoticonBuď ses zlepšilaEmoticonnebo mi zahýbáš a dovoluješ aby ti povídky opravoval někdo jinej Emoticon.
Pokud je to ta druhá možnost, tak běda vám oběmaEmoticon

11.03.2010 [10:55]

SysalkaPry jaky Pratchett, sem mnou teď taky málem šlahlo Emoticon.
Jóóó Noby a Hlídka..a o Angui můžu? EmoticonEmoticonEmoticon nebo Vetinari, takový správný chlapík Emoticon

11.03.2010 [9:43]

RomisekAch můj bože. Prý jaký Pratchett, mi málem vynechala hercna. Kdybych ty jeho knížky neměla tak ráda, tak bych ti tu co máš ode mě pučenou omlátila o hlavu, aby sis to pamatovalaEmoticon. Sice jsem ti ji původně pučila, aby ses inspirovala u mágů, ale Smrť je taky oká.
Sysalko, proboha neříkej jí o hlídce nebo bude schopná se inspirovat u Nobyho!!! A kdo by se pak s ní měl ukazovat na veřejnosti?EmoticonEmoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!