OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Nezostať sama - 25. časť



Nezostať sama - 25. časťNicolas Dante.
Snáď sa bude páčiť.


25. časť


 

Sedel na stoličke a prstami vyklopkával akúsi melódiu do opierky. Popritom nonstop mykal nohou a obzeral sa okolo seba. Nervozita ho len tak požierala a doslova mu drvila celé vnútro. Kedy sa to všetko už skončí? Kedy si konečne bude môcť vydýchnuť?

Odpoveď na tú otázku poznal – keď bude Diana v bezpečí a jeho sestra sa úplne odstrihne od všetkých jej problémov. Ale kedy ten čas nastane, nevedno.

Po dlhej dobe – mal pocit, že tam sedí najmenej tri hodiny – sa otvorili dvere a z miestnosti, v ktorej Jessie trávil veľa času, vyšli Steve, Brad a jeho sestra, ktorá bola bledá ako stena. Z celej tej ceremónie bola vydesená, ale Jessie a Steve jej sväto sväte prisahali, že sa jej rozhodne nič nestane. A mienili to dodržať.

„Tak?“ vyhŕkol a vyskočil na nohy ako naspeedovaný.

Sam si zastala vedľa neho a Steve po nej hodil pokojný pohľad. „Všetko je v poriadku, Jessie. Tvoja sestra nám povedala, čo vedela a dnes to ukončíme.“

Znelo to ako optimistická prognóza, no Jessie sa bál neúspechu. Desila ho predstava, že by sa niečo pokašlalo a ten idiot by polícii ušiel, alebo by nejako ublížil Diane, alebo... dopekla, bolo toľko príšerných scenárov, ktoré boli viac než pravdepodobné, až sa z toho išiel zosypať.

„Kľud,“ zašomral Steve, keď si všimol Jessieho nepokoj a potľapkal ho po pleci. „Všetko sa na dobré obráti, len sa musíš pozviechať.“

Jessie len pretočil oči a ruky si založil do vreciek. Momentálne mu pripadali viac než zbytočné a nevedel, čo s nimi. „Ľahšie sa to povie, ako urobí!“ odvrkol zostra a Steve ho počastoval zamračeným pohľadom, ktorý jasne hovoril, že na ďalšie výlevy nie je čas.

„Jednotka je pripravená, môžeme vyraziť,“ ozval sa nečakane Brad, ktorý sa zjavil odnikiaľ. Jessie si ani nestihol všimnúť, že niekam odišiel.

„Tak poďme,“ zvolal automaticky blondiak a vydal sa za Bradom, ktorý sa na neho zvrtol a škaredo zvraštil tvár.

„Preskočilo ti,“ skonštatoval Steve a Sam sa zatiaľ pokúšala zadržať nadávky, ktoré sa jej smerom na bratovu adresu hrnuli na jazyk.

Nikdy ho nenechá vojsť do pasce Masona – nech by bola akýkoľvek ignorant, jej brat si to nezaslúži. Nezaslúži si, aby mu ten psychopat ublížil, či už psychicky alebo fyzicky.

Jessie rázne pokrútil hlavou. „Idem s vami!“ vyhlásil a tón jeho hlasu nepripúšťal žiadne kompromisy.

Steve sa sarkasticky zasmial. „To teda nejdeš,“ odporoval mu. „Dianu prinesieme za tebou hneď po skončení akcie, ale ani za nič na svete ti nedovolím ísť s nami. Mason ťa má v zuboch až-až a je otázne, čo by urobil, ak by ťa uvidel.“

Jessie sa už nadychoval k odpovedi. Bol rozhodnutý mu odporovať a hádať sa aj do krvi, len aby si vydupal svoje. Prerušila ho však Sam, ktorá sa nesmelo, no presvedčivo ozvala a priklonila sa na stranu Steva.

„Steve má pravdu. Ničomu nepomôžeš, ak sa do toho zamontuješ,“ prehodila smerom k bratovi a vyslala k nemu prosebný pohľad. „Okrem toho, nechcem zostať sama,“ dodala a nervózne si oblizla spodnú peru, zatiaľ čo poskakovala na mieste.

„Aspoň jeden z vás má rozum,“ zašomral si naštvane Brad akoby sám pre seba a Steve prikyvoval.

„Historicky po prvýkrát súhlasím s tvojou sestrou, Jess. A ty vieš, že to už niečo znamená,“ žartoval policajt a Jessiemu neušlo, že pôsobil nevyrovnane.

Ako keby sa aj cez všetko bál, že Jessie si urobí po svojom. A spočiatku to naozaj zvažoval, chcel sa jednoducho vydať za nimi a vziať si Dianu, ale napokon usúdil, že to nebude najlepší nápad.

Mohlo by sa tým všetko len pokaziť a polícia to zvládne, musel tomu veriť. Musel presvedčiť svoj rozum, že to tak naozaj je a za žiadnych okolností to nemôže byť inak.

„Dobre,“ rezignoval a prešiel bližšie k Sam. „Ale hneď ako budeš mať Dianu, doveď ju ku mne. Ja teraz pôjdem za Deanom a hneď z nemocnice domov.“

Steve prikývol a uškrnul sa. Očividne sa mu poriadne uľavilo a zo srdca mu odpadol minimálne pätnásťtonový balvan. „Neboj sa. Moje prvé kroky budú smerovať k tebe.“

„Na to sa spolieham,“ zvolal za ním ešte Jessie a už sa otáčal na odchod.

Sam sa automaticky vydala za ním a počas celej cesty k autu ani len nemukla. Keď nasadli, zapásali sa a Jessie sa vydal smerom k nemocnici.

Vtedy Sam prerušila ticho. „Dopadne to dobre,“ povedala a znelo to viac než presvedčivo.

Jessie po nej strelil pohľadom a usmial sa. Vedomosť, že jej na ňom záleží ho hriala na srdci a dodávala mu na pocite, že predsa len nezostal na tomto svete sám.

„Ja viem,“ pošepkal a v duchu sa presviedčal, že teraz neklamal.

Ak si bude predstavovať, že sa všetko pokašle, ešte to naozaj privolá a to nepotrebuje. Mason musí zaplatiť za všetko, čo urobil a Diana sa musí vrátiť do bezpečia. K nemu.

Alebo on k nej? V tejto chvíli bolo diskutabilné, kto je pre koho dôležitejší, pretože mladík sa tak urputne bránil predstave života bez nej, až si to už nedokázal predstaviť. A rozhodne to nechcel skúšať.

Nemyslel na to, že by tvorili pár, len ju chcel mať pri sebe. Chcel byť jej oporou a jej rodinou. Chcel byť tým človekom, ktorému bude dôverovať a u koho bude hľadať pocit domova. Ak by sa malo stať niečo viac, nech sa stane, ale Jessie to siliť nechce. Najlepšie bude, ak všetkému nechá voľný priebeh a bude sa momentálne sústrediť na iné veci, ktoré sú pre túto chvíľu podstatnejšie. Romantické vzťahy pri tom všetkom pôsobili ako detinskosť.

„Na čo myslíš?“ spýtala sa Sam a Jessie sa prebral zo zadumania.

Ucítil na sebe jej skúmavý pohľad, pod ktorým sa nepríjemne pomrvil. „Na Dianu. Hádam bude v bezpečí,“ odvetil jednoducho a vystrúhal neúprimný úsmev.

Nebol pripravený na svoje city voči nej myslieť, nieto ešte o nich pred niekým hovoriť, tobôž nie pred svojou sestrou, s ktorou si len začali hľadať cestu jeden k druhému. Čaká ich ešte poriadny maratón, kým dobehnú do cieľa a bude medzi nimi stopercentná dôvera.

„Isto,“ odpovedala vševediaco blondínka a uškrnula sa.

Jessie jej chcel niečo odvrknúť, no zahryzol si do jazyka a radšej sa sústredil na šoférovanie. Našťastie bol už večer a tak boli cesty prázdnejšie a prejazdnejšie. Na semafóroch nečakala trojkilometrová kolóna ako obyčajne a tak do nemocnice dorazili v relatívne rekordnom čase.

„Môžeš ma počkať v kancelárii Tiff, má službu, takže to nebude problém,“ prehodil Jessie, keď spolu so Sam prechádzali cez recepciu.

Sam len niečo zašomrala, no Jessie jej vôbec nerozumel a rozhodol sa, že radšej nechce vedieť, čo sa jej premieľa hlavou. Zamieril si to rovno k Tiff a bez zaklopania vpálil dnu.

„Ahoj,“ pozdravila ho prekvapená čiernovláska, ktorá sa momentálne skláňala nad papiermi a pôsobila unavene a tiež poriadne unudene.

„Nesiem ti návštevu,“ poinformoval ju a rukou mávol na Sam, ktorá zastala medzi dverami, ako keby sa bála, že keď prekročí prah, Tiffany ju vypitve a predhodí na večeru divej zvery.

„Poď ďalej,“ vyzvala ju Tiff a sklonila sa späť nad hŕbu spisov.

Jessie počkal, kým sa Sam posadila na pohovku pred Tiffaniným stolom a potom sa vybral preč. „Idem za Deanom, nebudem dlho,“ zvolal ešte na svoju priateľku a potom za sebou zavrel dvere.

Už pomalším krokom sa preniesol o poschodie nižšie a zastavil pred bielymi dverami s číslom tridsaťpäť. Až na chodbu počul pípanie prístrojov, pravidelné. Zatiaľ.

Telom mu prebehla vlna nervozity a striasol sa. Potom sa načiahol za kľučkou. Chvíľku na nej spočinul rukou a následne ju zatlačil a dvere sa otvorili. Vošiel dnu, zavrel a očami zastal na akomsi mužovi, ktorý sedel vedľa Deana a hlavu mal ukrytú v dlaniach.

Keď začul, že niekto vošiel, zdvihol tvár a pozrel na Jessieho, ktorý zmrzol na mieste a v hlave mu hučalo. Kto bol ten chlap?

Mal rovnaké šedé oči ako Dean a upravené hnedé vlasy. Pôsobil mlado a sviežo, no zároveň skúsene a múdro.

„Ste lekár?“ spýtal sa zaujato a vstal.

Dean očividne spal. Oči mal zavreté, jeho tvár sa leskla od potu a hruď sa mu pravidelne dvíhala, čo kopíroval prístroj, ktorý bol napojený na jeho srdce.

„Nie,“ odpovedal Jessie a urobil pár krokov k posteli v strede miestnosti. „Som Jessie Stretton, Deanov advokát a známy,“ dodal na objasnenie.

Nevedel, ako lepšie ich vzťah definovať a tak to zjednodušil.

„Nicolas Dante,“ predstavil sa ten pán a obišiel posteľ. Napriahol k Jessiemu ruku a ten mu ju bez váhania stisol.

Dante? To meno mu nič nehovorilo. Možno nejaký kamarát, alebo...

„A kto presne ste?“ vyzvedal Jessie, ktorý ho nedokázal zaradiť, nech sa akokoľvek snažil.

Ten chlap sa len uškrnul, no s odpoveďou neotáľal. „Som Deanov strýko,“ spresnil.

Jessie sa šokovane zamračil a naprázdno prehltol. Strýko? To nie je možné!

„Ich jediný strýko žije...“ začal, no pán Dante mu skočil do reči.

„V Španielsku,“ dokončil. „Odkiaľ som ráno priletel,“ uviedol na pravú mieru a Jessie pochopil.

Na moment zavládlo ticho, kým si blondiak v hlave všetko spájal a potom sa znova pustil do vyzvedania. „A kde ste boli doteraz?“ vyhŕkol príliš naštvaným tónom, ktorý znel viac-menej obviňujúco.

„Viete, vzťahy v našej rodine nie sú práve najlepšie, preto som s nikým veľmi v kontakte nebol a okrem toho, Dean bol pred nejakým časom u mňa a vyzeral v poriadku. Tvrdil, že prišiel na návštevu a všetko je ako obvykle. Nič som netušil, nevedel som, čo sa tu deje až do minulého víkendu. Len zo zvedavosti som si prezrel web amerických novín a zistil som, že sa v podstate nerieši nič iné, než prípad Averyových,“ hovoril a v očiach sa mu iskrilo. „Okamžite som volal svojej sestre – Deanovej mame – nikto to nebral. Všetky telefóny boli vypnuté a pevná linka odpojená. Tak som si kúpil letenku a prišiel. Jeden ich sused mi povedal, čo sa stalo a že Dianu nájdem tu,“ prstami ukázal na zem, „no miesto toho som tu našiel Deana.“

Jessie prikývol sám pre seba a znova zabehol pohľadom na spiaceho bruneta. Vyzeral, akoby bol v poriadku, akoby ho nič netrápilo, no žiaľ, opak bol pravdou. Pri tých myšlienkach mu zovrelo žalúdok.

„Viete, kde je moja sestra? A čo Diana a Jonathan?“ Pri zmienke o poslednom človeku sa Jessie pozastavil, no docvaklo mu, že sa zrejme jedná o Dianinho otca.

Cítil sa nepríjemne, že on musí byť ten, kto tomu mužovi povie, že celá jeho rodina je v podstate mŕtva. Až na jedného drobného anjela v ľudskom tele.

„No...“ spustil, ale hneď sa aj zarazil.

Nevedel ako začať a nevedel, ako ho do všetkého zasvätiť, aby ho to príliš nevzalo. Ale dá sa to vôbec povedať tak, aby to človeka nepoložilo?

„Je mi ľúto, že vám to musím povedať, ale vaša sestra a jej muž sú mŕtvi,“ zašepkal do ticha, ktoré prerušoval len prístroj, ktorý stále rytmicky pípal.

Pán Dante v sekunde stratil farbu a zachytil sa o Deanove lôžko. „V novinách písali, že sú nezvestní,“ zamrmlal si sám pre seba a Jessie sa rozhodoval, či ho má podoprieť, ak by skolaboval, alebo radšej nie.

„Polícia našla ich telá v lese, ale zatiaľ držia všetko v tajnosti,“ povedal čo najformálnejším tónom, aký zo seba dokázal vydolovať.

Bol príliš zainteresovaný, aby to ním nepohlo.

„A Diana?“ spýtal sa a očami blúdil po podlahe. Z tváre sa mu stratila všetka farba.

„Je v poriadku,“ zaklamal pohotovo Jessie. Veď už o niekoľko chvíľ to bude pravda, tak načo ho zaťažovať ďalšími problémami?

Pán Dante pootvoril ústa a vzápätí ich znova zaklapol. Tackavým krokom sa presunul k pohovke pod oknom a usadil sa na nej. Ruky si založil v lone a civel pred seba, s výrazom človeka, ktorý práve videl ducha.

„Pane Bože,“ zašomral a až príliš zhlboka dýchal. Ako keby lapal dych. „Dean mi tvrdil, že je tu všetko v najlepšom poriadku,“ pokračoval v bľabotaní a Jessie prešiel k nemu a tiež sa posadil.

„Klamal,“ odvetil prosto. „Verte mi, že nič nie je v poriadku,“ dodal ešte pošepky, pri spomienke na Dianu, ktorá mala toľko ťažkostí, až sa mu z toho robilo mdlo.

Už pravdepodobne nikdy nebude schopná rozprávať a normálne jesť. Vo svojom živote si prešla peklom a keď sa z toho zasraného lesa dostala, peklo proste pokračuje ďalej.

„A čo Dean? Nikto mi nič nechcel povedať a ja vôbec neviem prečo je tu,“ ozval sa po nejakej dobe pán Dante a Jessie si zvnútra zahryzol do líca tak silno, až sa mu natlačili slzy do očí.

Už správa o smrti jeho sestry a jej manžela ho poriadne vzala a teraz sa má ešte dozvedieť, že zomiera aj jeho synovec? Jessie naozaj začal uvažovať, že zavolá Tiff, aby mu v prípade núdze pichla ten „oblbovák“, ktorý dostal aj on v deň, keď zomrela pani Strettonová.

Ešte si spomínal na ten pocit. Akoby sa mu sťahovali pľúca a drvili sa, až strácal schopnosť nadýchnuť sa. Musel s tým bojovať a popritom sa vyrovnával s prázdnotou, ktorá zostala po jeho mame. Najhoršia nočná mora v celom jeho poondenom živote.

„Odpovedzte,“ vyzval ho pán Dante, keď Jessie už hodnú chvíľu mlčal a ani sa nemal k tomu, aby odpovedal.

„Dean má otravu krvi a zostáva mu pár dní života,“ povedal a pripravil sa na reakciu, ktorá neprichádzala.

Vzhliadol na toho muža a oblial ho des. Nachádzal sa v akomsi tranze a nemo civel pred seba. Už na pohľad bolo vidno, že sa klepe ako narkoman, ktorý prahne po svojej dávke a z očí sa mu preliala várka sĺz.

Asi by naozaj mal zabehnúť pre Tiffany.


Foto Nicolasa je na mojom zhrnutí. :)

Inak, poviedka by mala mať po novom 31 častí + prológ a epilóg, takže ak sama seba nedomotám, tak sa blížime pomaly do konca (plánik kapitol výnimočne nebude, lebo prezrádza veľmi veľa). A keď som vravela, že mám presne premyslený dej, tak oficiálne vravím, že touto kapitolou sa to všetko zmenilo, pretože Mr. Dante v poviedke vystupovať nemal - zasa nechápem, čo ma to napadlo. :P

Zároveň by som Vás chcela poprosiť o názor, lebo mám pocit, že poviedka je o ničom. 

Mimochodom, celá budúca kapitola je z pohľadu Diany a má epický názov ( :D ) "O problém menej" - tak hádajte. 

Vaša Mimi :)


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Nezostať sama - 25. časť:

16. LiliDarknight webmaster
27.12.2013 [21:45]

LiliDarknightáááá Emoticon Musím ísť ďalej! Emoticon

15. mima33 admin
19.12.2013 [17:05]

mima33Blacky, tak som zmenila názor Emoticon

Kiki, tak to veľmi pekne ďakujem Emoticon Som rada, keď "počujem", že sa moje hatlaniny skutočne niekomu páčia a práve idem pridať ďalšiu, tak hádam budete spokojné s vývojom deja Emoticon

14. kiki1 přispěvatel
19.12.2013 [17:03]

kiki1Nicolas se zdá být celkem sympatický. Jenom aby mu to vydrželo. :) Že je tahle povídka o ničem? Tak to s tebou nesouhlasim... Náhodou, mně se moc líbí a vždycky se nemůžu dočkat další kapitoly. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

13.
Smazat | Upravit | 18.12.2013 [22:08]

si povedala ze mam cusař, tak cusim Emoticon Emoticon

12. mima33 admin
18.12.2013 [20:32]

mima33Blaaacky povedz mi to!! Emoticon Emoticon Emoticon

11.
Smazat | Upravit | 18.12.2013 [20:28]

no čo asi? Diana a jej láska Emoticon Emoticon ale nebudem to rozpisovať lebo sú dve možnosti buď ma zdzubeš, odignoruješ, alebo budeš kalmať aby si ma zavádzala Emoticon takže sú tri Emoticon ja už to radšej nebudem riešiť a potom keĎ sa to stane tak ti proste napíšem že som to vedela a ty si popierala Emoticon alebo si ťa nájdem v januari musim na slovač na pár dní a Ec stoji aj V Nz tak sa teš Emoticon Emoticon

10. mima33 admin
18.12.2013 [20:18]

mima33Blacky, čo konkrétne máš na mysli? Emoticon

9.
Smazat | Upravit | 18.12.2013 [20:16]

vodu kážeš víno piješ, toto sa robí? Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon

8. mima33 admin
18.12.2013 [19:32]

mima33Tethys, no nie, on Jessiemu nebude chcieť nič urobiť, to môžem už teraz vyhlásiť. A čo sa Di týka, tak to si zatiaľ nechám pre seba Emoticon A aby vyzeral milý a sexy bol tak nejako zámer Emoticon Ďakujem pekne Emoticon

7. Tethys přispěvatel
18.12.2013 [19:14]

TethysTakhle: Nicolas zatím vypadá jako milý a sexy (slint) chlap, ale moc téhle fasádě nevěřím. Sama jsi říkala, že ho nebudu mít moc ráda, takže předpokládám, že bude chtít Jessiemu něco udělat. Co když chce mít Di ve Španělsku? Emoticon
Těším se na další kapitolu_ Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!