OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Můj (ne)mrtvej přítel - 16. kapitola



Můj (ne)mrtvej přítel - 16. kapitolaPro Alberta je jeho rodina to nejdůležitější na světě. Ale sousedi, kteří mu nosí koláče, jsou taky fajn.

Kapitola šestnáctá

Vždycky jsem si tu tajemnou stvořitelku, tu matku, tu moudrou a respektovanou osobu představovala jako babičku od Santy. S bílými vlasy, kulatými brýlemi, možná se zástěrou a vlídnými vráskami – pokud by tedy existoval upír s vráskami. Rozhodně jsem si nemyslela, že to bude někdo, kdo dost možná ještě nemá občanku (a už ji nikdy mít nebude), nemá za sebou první rande a nepočítá s písmeny.

A k tomu už toho o mně hodně slyšela… Co to znamená? Že při pečení sušenek (nebo ruky, to je fuk) se baví s Albertem o mně? „A-ahoj,“ vykoktala jsem a snažila se usmát, aniž bych přemýšlela nad krvavými sušenkami. Jen představa, že tahle ani ne teenagerka sála krev tisíce lidí, mi naháněla husí kůži.   

Mile se usmála a kývla, ale pak se otočila na Alberta. „Můžeš mi laskavě vysvětlit, proč ses vůbec neozval? Víš, jak jsem byla překvapená, když mi Tony řekl, že ses objevil v LA?“

Počkat. Že by si Město andělů vybrali upíři jako svoji základnu? Albert se přece jednou o LA zmínil… ale kdy?  „Chtěl jsem, ale neměl jsem vůbec čas. Zase tak dlouho vzhůru nejsem, jen dva týdny…“

„To je přece úplně jedno. Nikdy jsem nebyla nadšená z toho nápadu se skříní, a už vůbec ne z toho, že tě s ní může během spánku kdokoli přemístit. A těch třináct let jsem se o tebe hrozně bála. Stalo se tolik věcí, u kterých jsme tě potřebovali.“ Byl to docela dlouhý a náročný proslov plný poměrně těžkých slov, jen stěží jsem stíhala poslouchat a zároveň přemýšlet.

„Já vím. Omlouvám se. Prostě teď nemám čas.“ Albertova odpověď až moc připomínala mě pokaždé, když mám volat babičce.

„To je jedno, teď jsou to zajímavější věci.“ Nathalie se otočila ke mně a výraz se jí úplně změnil. Mírně se usmívala. „ Jak se máš, Nikol? Je na tebe můj syn hodný?“  Nemohla jsem si pomoct, musela jsem se tiše smát. Nestává se každý den, aby mi holka vzhledově o několik let mladší a o nejmíň deset centimetrů menší povídala o jejím synovi.

Mám se fajn, děkuju. Albert je moc milý,“ kývla jsem zdvořile. I když mě napadlo milion způsobů, jak odpovědět pěkně sarkasticky, nemohla jsem se k tomu přinutit. Jediná matka, se kterou člověk může mluvit sarkasticky, je ta jeho. Navíc jsem měla pocit, že kdybych byla nepříjemná, nějak nepřímo bych tím Alberta urážela.

To ráda slyším. Občas mám pocit, že jsou Albertovy vědomosti moc složité i na upíra, natož na člověka.“

Na tom něco bylo. „Myslím, že to snad nějak přežiju.“ Až o necelou sekundu později mi došlo, že jsem ve společnosti mrtvých lidí. „Ehm, omlouvám se, tak jsem to nemyslela. Chci říct, že mi to nevadí. Teda, no…“

V pořádku,“ zasmála se, „jsi doopravdy moc milá.“  

Nevěděla jsem, co bych na to měla říct. „A jak se daří tobě?“ změnila jsem téma.

Dobře, moc dobře. Mám skvělou rodinu, už pár staletí mi nikdo nebrání žít tak, jak chci. Mám to, co potřebuji a ještě mnohem víc. Vážím si toho.“  

O Nathalii by nikdo nemohl říct, že je obyčejná. Tělo měla sice dětské, ale její mysl byla stará, moudrá a… nějak zvláštně impozantní. Když mluvila, ostatní poslouchali. Když nemluvila, všichni čekali, až to udělá. Už jsem chápala, proč o ní Albert mluvil jako o rádkyni, učitelce. Naprosto se to k ní hodilo.

Sofie přijde za chvíli, Alberte. Nikol, tebe jsem ráda poznala. A Tony, ty pojď se mnou.“ Jen kývla a těma drobnýma ručkama sevřela Tonyho tak prudce, že i kdyby nechtěl, musel by jít s ní.

Hned jsem se úzkostlivě vrhla na Alberta. „Nemuseli kvůli mně odcházet. Klidně bych šla já. Stejně jste si chtěli popovídat a já jsem tam byla navíc.“ Cítila jsem se kvůli tomu blbě.

„Máme celý čas světa,“ řekl Albert uklidňujícím tónem, „opravdu to nevadí.“

„Ale co jsem tak pochopila, je to docela důležité.“ Narážela jsem na to, že by mi mohl ještě plno věcí vysvětlit. „Kdo je vlastně Sofie?“

„Jedna… známá. Ta, se kterou potřebuji nutně mluvit. Samozřejmě tu klidně můžeš být, pokud chceš. Se Sofií si vždycky povídáme hebrejsky.“ Poznamenal to jen tak mezi řečí, jako by bylo naprosto běžné mluvit se svými přáteli hebrejsky.

„Ah, jistě, hebrejština,“ zamumlala jsem stejným tónem jako on. „Půjdu si mezitím pro pití.“ Popadla jsem skleničku a rychle vyrazila do kuchyně. Místo toho, abych si natočila vodu, jsem si stoupla na špičky a otevřela skřínku se sladkostmi. Prohrabala jsem se tunami špaldových sušenek a obilných tyčinek, a konečně jsem našla to, co jsem teď potřebovala ze všeho nejvíc.

Čokoláda.

Nemohla jsem tvrdit, že by se Nathalie nesnažila. Nebo že by Tony po tom, co si mě proklepl, nebyl milý. Ale byli to upíři a to z nich vyzařovalo na kilometry daleko. Každý byl tak silná osobnost, až mi to nedávalo prostor na vlastní myšlenky. Vlastně jsem byla docela ráda, že to mám za sebou. A ten zážitek mi pomůže zvládnout jedině čokoláda.

S chutí jsem se zakousla do Studentské pečetě. Ta je prostě nejlepší. Oříšky, rozinky, želé a úžasná čokoláda… hm. Vzala jsem si svoji pravou lásku a vrátila se zpátky zrovna ve chvíli, kdy Albert řekl Šalom a zaklapl ten jablečný zázrak.

„Děkuju, že jsi to kvůli mně zvládla,“ pořád mluvil s lehkou stopou hebrejštiny a já jsem jen těžko odolávala pokušení zavřít oči a jen poslouchat. „Vážím si toho,“ věnoval mi ještě tak hřejivý úsměv, že se mi Studentská pečeť málem roztekla v ruce.

„To je v pohodě,“ pokrčila jsem rameny a ulomila si kousek čokolády. Vážně to nebylo tak hrozné. „Mimochodem, šalom je něco jako nashledanou?“ To slovo jsem znala, jen jsem si nebyla jistá, co přesně to znamená.

Albert odložil notebook stranou. „Ve skutečnosti to znamená mír nebo pokoj. Zároveň se to ale používá i jako ideální stav pro život. Je to trochu podobné i nirváně, je to blaženost a věci, které k ní patří. A také je to označení pro pozdrav.“

Překvapeně jsem pozdvihla obočí. „Takže ty a Izrael…?“ nahodila jsem.

„Sofie je sabra,“ vysvětlil. „Spoustu věcí mi řekla ona, nebo jsou všeobecně známé. Je to zajímavá kultura.“

„Sabra?“ zopakovala jsem. Neměla jsem ani ponětí, co to znamená.

„Tak se říká někomu židovského původu narozeného v Izraeli,“ odpověděl pohotově Albert. „Vlastně i po těch staletích si na tom zakládá. Ve všech domech, které vlastní, je alespoň jeden výtisk Tóry. A pak samozřejmě kipu a talit.“

Zamračeně jsem si ulomila kousek čokolády. Potřebovala jsem nějak uklidnit ten pocit, že nejsem největší idiot na světě. Co je sakra kipa a talit?

Z mého pohledu asi bylo úplně jasné, co si myslím, protože Albert dodal: „Kipa je hebrejské označení pro jarmulku. Talit je plášť, který židé nosí při modlitbě. Tedy hlavně muži, ale Sofie to bere jako připomínku místa, kde se narodila.“

„A to jsem si myslela, že jsem vlastenec,“ zamyslela jsem se. Doma jsem měla jen tričko pražského metra, pak záložky s Hradem, na ledničce pohlednice z Krkonoš a Šumavy, ale k dokonalosti mi chybí ještě povlečení s českou vlajkou. Třeba se mi podaří mamku přesvědčit…   

„Ona se totiž lidsky narodila v Jerichu,“ vysvětlil Albert. „Přibližně kolem roku pět tisíc osm set před naším letopočtem.“

Zrovna jsem polykala kus čokolády – jsem prostě nenažraná –, ale díky tomu oznámení o pravděpodobně nejstarším člověku… upírovi na světě, jsem se okamžitě začala dusit. Slzy mi tekly proudem a já jsem nemohla přestat kašlat. „Proč si takovéhle věci necháváš vždycky na momenty, když jím nebo piju?“ dostala jsem ze sebe nakonec.

Zatímco celou dobu mě starostlivě pozoroval, teď se jen usmál. „Promiň,“ pokrčil rameny. „Ani mi už nedochází, že jsi člověk.“

„To beru jako kompliment,“ zamumlala jsem a tričkem si otřela oči. „Takže hm, Sofie,“ to jméno mi prostě nešlo přes pusu, „je asi nejstarší upír na světě, ne?“

„Jedna z nejstarších,“ upřesnil to Albert. „Hlavně zasedá v Radě, protože její oči viděly a uši slyšely tolik věcí, o kterých většina lidí mluví jako o nočních můrách.“

Znělo to dost zlověstně, takže jsem se rozhodla, že to přejdu. „A ty jsi s ní potřeboval mluvit, protože…?“ nadhodila jsem opatrně. Chtěla jsem to aspoň zkusit.

„Je to docela dlouhá, nudná a složitá historie. Potřeboval jsem, aby mi řekla, co se za ty roky, co jsem spal, stalo. A potřeboval jsem, aby mi to někdo řekl tak, jak se to doopravdy stalo, čehož by Nathalie nebo Tony nebyli schopni.“

„Proč?“ chtěla jsem vědět překvapeně. Myslela jsem si, že jim bezmezně věří.

„Protože jejich pohled nikdy nebude objektivní. O všech lidech, kteří v Radě zasedají, si něco myslí. Sofie je součástí Rady, dokáže být neutrální i ke své vlastní rodině.“ Možná to byl jen můj pocit, ale zdálo se mi, že ten dodatek tam nebyl jen tak.

„Co tím chceš říct?“

Albert na chvíli zamrzl. „To je jedno,“ řekl nakonec.

„Ne, není,“ trvala jsem na svém paličatě. „Sofie je nějakým zvláštním způsobem tvoje rodina?“ vydedukovala jsem si po pár minutách usilovného přemýšlení. Albertovo myšlení bylo na úplně jiné úrovni než to moje a já jsem byla na sebe pyšná, že se mi na to podařilo přijít, i když jsem netušila, jak jsem to udělala. Asi jako při složité matematické úloze – na výsledek se pokaždé nějak přijde, ale vysvětlit, jak se to udělalo…

„Sofie je moje nevlastní matka,“ vypadlo z Alberta tónem, jako by to bylo úplně jasné.

„Co prosím?“ Zmateně jsem nakrčila obočí. „To jako že Nathalie má manžela, který má přítelkyni? Nebo Nathalie je ve skutečnosti chlap a Sofie je její milenka? Nebo že by Tony… ne, to nechápu,“ uznala jsem.

„Asi jsem to špatně formuloval. Sofie je… je to Nathaliina partnerka.“

„Ne,“ zamumlala jsem. „To jako vážně?“ dodala jsem, protože jsem si nebyla jistá, jestli si nedělá srandu a protože jsem tak napůl očekávala, že k tomu řekne něco jako A já jsem Tonyho přítel, není on prostě úúúžasný?

„Ano. Máš snad proti tomu nějaké výhrady?“ odpověděl otázkou. Zdálo se mi, že to je dost útočné. 

„Samozřejmě, že ne. Já proti gayům a lesbám nic nemám. Jen mě to překvapilo, nic víc,“ bránila jsem se okamžitě.

„Mně nevadí to, že Nathalie preferuje ženy před muži. Podporuju ji v tom snad odjakživa, protože si myslím, že nezáleží na tom, kdo se ti líbí, ale na tom, jakou máš povahu. A Sofie… ona za to vlastně nemůže. Vyrůstala ve válkách a to ji poznamenalo. Je nedůvěřivá, chladná, jako by bez emocí. Zase je hodně moudrá a vzdělaná, ale několikrát Nathalii dost ublížila. Ta ji ale miluje, takže jí to všechno odpustí.“ Albertův tón jasně dokazoval, že s tím nesouhlasí. „Ale už vždycky bude patřit mezi moje blízké, ať chci nebo ne,“ prohlásil, ale nebyla jsem si jistá, jestli to neříká spíš sám sobě.

„Rodinu a sousedy si člověk nevybírá,“ připomněla jsem.

„Sousedi jsou milí. Pokaždé mi nosí koláče na uvítanou,“ prohodil, a já jsem se aspoň v duchu musela usmát. Jen představa, že někdo Albertovi donese koláč… Na chvíli se odmlčel a pak dodal: „Nemyslíš si teď náhodou, že moje rodina je šílená?“ Bylo mi jasné, že kdyby ano, byl by z toho nešťastný. A opravdu jsem byla ráda, když jsem si uvědomila, že pro někoho je jeho rodina to nejdůležitější na světě. 

„No…,“ vzpomněla jsem si na tu svoji - na bio Jitku, na homo erectuse Martina, na středoškolského učitele taťku, který s námi nemluví jinak než anglicky, na mamku, která pro změnu touží pít stejně halucinogenní látky jako já. „To ještě neznáš tu moji. Fakt je, že u nás nikdo nemluví hebrejsky.“ 


Děkuju za komentáře. Jste skvělé. Bez vás bych to už dávno vzdala. 

Omlouvám se za pauzu a trochu slabší kapitolu. Rozhodně bych se pod ni nepodepsala. :D :) 

Užijte si zbytek Vánoc a přeju vám co nejlepší start do nového roku. :)  



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Můj (ne)mrtvej přítel - 16. kapitola:

8. FantasyNikol přispěvatel
03.01.2015 [3:57]

FantasyNikolJe strašné, že komentuji až teď, já vím. Emoticon Ale poslední dobou jsem neměla čas - což je celkem zvláštní, když mám prázdniny. Emoticon

Fakt jsem se musela smát - ani nevím proč -, když Albert výhružně mluvil na Nikol, kvůli jeho rodině. Emoticon Je to trochu šílený, ale snad poprvé mi připadal trochu víc jako člověk. Slovní hříčka. Emoticon
Je takový zvláštní, že malá holka - Nathalie (sice není malá, ale ty víš, jak to myslím) - má lesbický vztah. Jak si pomyslela Nikol, vždyť ani nebude nikdy počítat s písmeny! A ještě mi přijde, že s upírkou, která je jako její babička. Emoticon Tak to alespoň chápu já. Něco jako vztah mezi upířím dítětem a upírskou třicátnicí - dobře, o tomhle věku je přehnané tvrdit, že je babičkovský. Emoticon

A Nikol mě ta svými myšlenkovými pochody samozřejmě milionkrát zabíjela. Emoticon Emoticon

Tethys, bylo to skvělý, zábavný, prostě... docházejí mi slova. Moc se mi to líbilo a jako vždy se těším na další kapitolu. Emoticon Emoticon

7. Geonthora přispěvatel
28.12.2014 [20:23]

GeonthoraBezvadná kapitolka, budu se hrozně moc těšit na další... Problém je ale ten, že už teď se nemůžu dočkat! Emoticon U každé tvé kapitolky se pobavím, sice někdy míň a někdy zase víc, ale vždycky se zasměju a pak to úmyslně prodlužuji. Emoticon Podle mě je taky Studentská pečeť nejlepší čokoláda, sladkost... Emoticon Nedělej mi chutě! Já tady nic nemám! Emoticon Hrozně se mi líbilo to jak se tam "řešilo" to, že se nakonec zjistilo že Nathalie a Sofie jsou partnerky... Emoticon Já osobně jako proti tomu taky nic nemám... Emoticon No radši už budu mlčet, nechci tady už strašit. Emoticon
Kdy bude další? Prosím o odpověď, děkuji co mnohokrát. Emoticon

6. Sweetly přispěvatel
28.12.2014 [19:21]

SweetlyKapitola se mi moc líbila! Emoticon Emoticon Emoticon Nevím jak to děláš, ale vždy se u tvé povídky pobavím. Emoticon Musím souhlasit s ostatními, že tahle kapitola není rozhodně slabší. EmoticonBudu se moc těšit na další kapitolu! Emoticon

5. Fluffy admin
28.12.2014 [19:09]

FluffyStejně jako to udělaly holky přede mnou, musím ocenit všechnu tu práci, co sis dala, když jsi musela k povídce něco nastudovat. Tohle mám od autorů hrozně ráda - když svoji povídku promýšlejí, hledají si k ní informace, propracovávají detaily. Dneska jsem se dozvěděla něco nového a za to ti děkuju. Emoticon

Nikol jako kdyby mi četla myšlenky, přesně moje reakce na Bertíkovu mamku. Emoticon Jsem zvědavá, jestli se tam ještě objeví - vlastně jestli se tam ještě objeví kdokoliv z jeho rodiny. Jeho druhá mamka, což bylo taky pěkné vysvětlování =D, se mi líbí taktéž... stejně jako ta pěkně vložená poznámka o jejich vztahu. Tady je vidět, že ať je láska jakéhokoliv druhu, bez tolerance a odpouštění to nejde. Vážně pěkné, Tethys. Emoticon

Ohromně se ti to povedlo, v mailu už jsem ti vynadala, že se nemáš takhle podceňovat, tak už si to tady odpustím. Emoticon Fakt tuhle povídku zbožňuju, je to pecka! Emoticon Emoticon Emoticon
Bravo! Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon

PS: Miluju Studentskou pečeť... jak jen ty vždycky vyhmátneš to nejlepší? Emoticon Tak já radši ukončím nástup a výstup, jdu přestoupit na nějakou tu linku S a po večeři se vrhnu na další kapitoly Jamieho... Emoticon

4. Blacky
28.12.2014 [15:53]

No nebola to slabšia kapitola. mne sa páči každá jedna. A skutočne sa mi páči, že si pre Alberta niečo naštudovala. dáva to tebe ako autorke vyšiu cenu a hlavne taktiež si nevedome dvíhaš IQ, tým, že kôly dielam zisťuješ fakty. Nie že by som mala o tebe mienku, že jho snáď máš nedostatočné. Ale toto vie málo kto. ;)

Albík je super vždy som ho mala rada pre jeho hubu a pre to jeho "som upír, nebudem sa za to hanbiť". preto ma jeho poznámka, že Niky mu už ani nepríde ako človek celkom pobavila.

A On o nej veľa vraví? To je až netypicky sladká na nášho upírika. To ako si bránil svoju lesbickú mamku sa mi páčilo, aj keď v časoch keď oni boli živý sa také cavyky pre orientáciu nerobili, zober si staroveký Rím tam sa to všetko cez všetko...však ty vieš čo :p Až nová doba priniesla predsudky :p


budeš aj spomínať ako sa stala ona upírkou a prečo zmenila Albího? skutočne by ma zaujímalo, ako sa z nej stal upír. Bolo celkom zábavné čítať ako štrnástka pucuje žalúdok dospelému mužovi, že nezavolal mamke :p

Teším sa na ďalšiu. Už som sa bála, že si s tým sekla.

3. leen
28.12.2014 [14:24]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Carol1122 přispěvatel
28.12.2014 [13:30]

Carol1122Úžasná kapitolka! Emoticon Moc jsem se těšila na další, protože jsem byla zvědavá, jak opravdu bude Nathalie vypadat a trošku jsem i doufala, že to jeho "matka" ve skutečnosti nebude Emoticon Ale smála jsem se celou dobu Emoticon
Nikol a její zájem o čokoládu v podobě studentské pečetě - ani nevíš, jak moc jsem dostala na tu čokoládu chuť Emoticon
Ohledně Alberta - náhodou, nejiskří to už mezi nimi trošku? Možná to není záměr, ale mně by se spolu líbili Emoticon Emoticon Emoticon
A hebrejština? Fakt? Emoticon Líbilo se mi, že sis to takhle hezky nastudovala - ty věci ohledně judaismu Emoticon
A Sophie jako partnerka Nathalie? Nejvíc, jak Bertík řekl "nevlastní mamka." Emoticon Emoticon Emoticon I když je to vlastně pravda, že jo? Emoticon
Tethys, bylo to moc super, jako vždycky a rozhodně to nebyla "slabší" kapitola. Ty tvoje jsou úžasné vždycky Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

P.S. Četla jsem "Říkej mi Wicky", přestože je to už rok, ale mně ta povídka nějak unikla. Musím říct, že byla taky nádherná, moc se ti povedla, tak opožděně chválím i ji Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

A také přeju krásný zbytek prázdnin a úspěšný vstup do nového roku! Emoticon Emoticon

28.12.2014 [13:15]

ninikMoc díky za další super kapitolu Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!