OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Lavička vypráví podruhé



Lavička vypráví podruhéDalší lavička promluvila. Její příběh je trošku jiný než ten předchozí. :) Příběh lavičky druhé...

Jsem obyčejná, mírně oprýskaná lavička na cestě k soutoku dvou řek. Sedá si na mě opravdu hodně lidí různých věkových kategoriích, pohlaví, orientace, barvy pleti... Poslouchám od nich tisíce rozhovorů. Ale z těhle tisíce a tisíce příběhů mě jeden hodně zaujal. Zaujal mě tak, že si ho pamatuji doteď. A to už je to pořádně dlouho.

Byl večer, hodiny na věži už odbíjely půlnoc a já v dálce uviděla kluka a mladou dívku. Kluk se na mě svalil a zavřel oči. Dívka se na něj usmála a sedla si vedle něj do tureckého sedu směrem k němu. On, bez toho aniž by otevřel oči, řekl: „Já bych tady nejraději usnul. Jsem tak strašně unavenej!"

Ona se usmála a poté mu odpověděla: „Ale já tě potřebuju. Ještě by mě někdo přepadl."

On pootevřel jedno oko, ale pak si to nejspíš rozmyslel a zase ho zavřel. Předklonil se a opřel si ruce o svá kolena. Ona ho pozorovala a usmívala se jako měsíček na hnoji.

„Z tý vody se mi chce čůrat, počkej chvíli," prohlásil, zvedl se a odešel dál vykonat potřebu. Ona se potichu usmívala a zahleděla se do vodní hladiny, která teď byla velmi tmavá. Byla docela zima. Klepala se, ale nic neříkala. Možná ji hřála láska...

Po chvíli se vrátil a znovu si vedle ní sedl. Znovu zavřel oči a ona se o něj opřela. I já jsem slyšela její srdce bít jako zvon. On to musel cítit.

„Voda vlastně taky docela uklidňuje," pronesl najednou on. Ani se nepohl, i přesto, že na něm měla hlavu. Asi se bál, že se pohne a ten okamžik se rozplyne. Ona zvedla hlavu a jemu trochu klesla ramena.

„Na zvuk srdce to nemá," odpověděla mu s úsměvem.

„Jak posloucháš svoje srdce? Já ho neslyším."

„Dej si ruku na srdce a poslouchej."

Chvíli bylo ticho. On s rukou na srdci se snažil vnímat jeho zvuk a ona se na něj pobaveně šklebila.

„Mně ale srdce nebije, necítím to," řekl zklamaně a sundal ruku. Ona ale udělala něco, co nejspíš nečekal. Položila ruku na jeho srdce. Cítila ho, a to dost silně.

„Kecáš, vždyť ti buší úplně normálně," usmála se. On se na ni nedíval, pouze položil ruku vedle její a poslouchal. A určitě ho musel slyšet, protože i já jsem to cítila. Cítila jsem to ve vzduchu, ti dva se museli mít rádi. Povídali si o snech. Ona mu vyprávěla svoji opakující se noční můru, svůj sen, kde si řekla, že je vlastně ve snu a může se probudit, vyprávěla mu i sen, kde zemřela v něčích rukách. On jí vyprávěl sen, kde šel nakupovat, pak sen, kde ho střelil někdo brokovnicí do zad. Došli společně k závěru, že ve snech nemohou zemřít.

Takhle tam seděli ještě dvě hodiny, až on dal pokyn k odchodu. Vídám je, jak chodí domů. Společně. Zajímalo by mě, jak to mezi sebou mají...


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Lavička vypráví podruhé:

2. Sweetly přispěvatel
05.11.2014 [18:24]

SweetlyHezké... Emoticon Emoticon Emoticon

1. FantasyNikol přispěvatel
05.11.2014 [17:36]

FantasyNikol Emoticon Víte, že jsem na nic tak moc originálního ještě nenarazila? Psy vyprávěli, kočky a koně... ale nikdy ne lavičky. A tohle je k tomu moc pěkný. Takový slaďoučký předkrm... Emoticon No dobře, slaďoučký je většinou dezert, ale já jsem tohle četla první. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!