OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Difficile vitae - Prológ



Difficile vitae - Prológ Difficile vitae, v preklade Život je ťažký, je poviedka o Nathanielovi Arcanovi a Chloe Greshamovej. On je utrápený, životom zničený muž. Ona je horlivá záchrankina zvierat. On si nevšíma neprávnosti vo svete. Ona je magnet na bytosti v núdzi. On sa trápi pre minulosť a svoje morálne sklamanie utápa v alkohole. Ona sa teší na budúcnosť a život si vychutnáva plnými dúškami. On bol najlepším priateľom jej matky. Ona bola jej jedinou dcérou. On poznal a zabil jej otca. Ona si ho nepamätá. Dvaja celkom odlišný ľudia, s odlišnou minulosťou a budúcnosťou. Predsa sa však stretli. Jej matka ho pred smrťou stanovila za poručníka jej dcéry. Ona sa má k nemu presťahovať. Ako dopadne súžitie dvoch úplne odlišných ľudí, s odlišným zmýšlaním, medzi ktorými to však poriadne iskrí?


(Inšpirujúca pesnička. Prosím, pustíte si ju pri čítaní. Naozaj navodzuje atmosféru.)

 

„Usmievaj sa, zajtra bude ešte horšie.“

 

Január 1789

 

Dlhé tiene duelantov vo svetle masívnych oltárnych sviečok sa hrôzostrašne mihali na kamenných stenách krypty. Na žulových náhrobných doskách bolo počuť tiché poskakovanie ich nôh, cingot ocele a zrýchlené, s námahou tlmené dýchanie.

Sedem mužov a jedna žena sa prizerali tomuto smrteľnému baletu. Nehybne stáli popri stenách krypty, so zatajeným dychom sledujúc očami tanec smrti.

Žena tuho zvierala látku sukne, až jej zbeleli prsty. Jej zvyčajne voskovú bledosť vystriedal zelenkastý nádych a oči, inokedy tmavé ako tá najtmavšia roztopená čokoláda, boli bledé ako jej pery.

Súperi boli vysokí, mocní a až na rozdielny vek vo všetkom rovnakí. Zatiaľ čo Nathaniel Arcana bol len osemnásťročný mladík, Peter Gresham bol muž v najlepších rokoch s prešedivenými vlasmi a pevným svalnatým telom. V jednom momente sa mu noha pošmykla na krvi z jeho zraneného ramena. Medzi prizerajúcimi sa divákmi to zašumelo, no hneď sa vzpriamil. Iba on postrehol, že jeho súper kratučkú sekundu džentlmensky počkal, kým znovu získal stratenú rovnováhu.

Vrhol sa na protivníka s novou dravosťou, využívajúc svoju zručnosť, ktorú nadobudol za vyše tridsať rokov. Nathaniel Arcana však nepoľavoval. Chladnokrvne nechal Greshama útočiť a bleskurýchlymi pohybmi odrážal čepeľ jeho kordu pri každom výpade.

Peter začal pociťovať únavu. Vedel, že ak čoskoro nezdolá svojho protivníka vďaka svojej skúsenosti, zvíťazí mladosť. Nathaniel nebol zadychčaný, hoci sa mu na čele perlil pot, ale za to mohla vlhkosť v krypte. Zato jemu tĺklo srdce od námahy a v ruke, v ktorej držal kord, cítil pálčivú bolesť.

Zrazu sa mu pred očami roztancovali hviezdičky...

Opakovane zažmurkal, aby sa mu vyjasnil zrak. Nathaniel pred ním šikovne uskakoval, až musel pripustiť, že stratil kontrolu nad situáciou. Ustupoval až ku stene. Možno to bola len hra tieňa a svetiel, ale zdalo sa že Nathaniel sa k nemu nezadržateľne blíži. Jeho zelené oči, naplnené vražednou nenávisťou, prebodli jeho telo s rovnakou silou, ako to o chvíľu urobí jeho zbraň.

A vzápätí sa to skutočne stalo. Prudký výpad a ústup. Nedokázal už pozbierať dostatok síl, aby zdvihol zbraň a odrazil útok. Upadajúc do bezvedomia, cítil, ako sa mu chladná oceľ vnorila do tela.

***

Keď Nathaniel Arcana vytiahol čepeľ z chladnúceho tela Petra Greshama, po podlahe sa začala rozlievať kaluž krvi. Nevidomým zrakom preletel po tvárach vystrašených svedkov. Elizabeth, omámená drogami, sa pred jeho zrakom zapotácala. Chcel k nej podísť a podoprieť ju, no uvedomil si, že na to nemá právo. Práve jej zabil manžela. Bezmocne sledoval, ako sa sklátila k zemi.

Náhle sa od steny odlepil David Gresham s kliatbou na perách. Pokľakol pri otcovom tele a mocným trhnutím mu rozhalil košeľu na prsiach. Nathanielov kord trafil rovno srdce. Zopár minút synov prst sledoval líniu tetovania na otcovej hrudi tesne nad srdcom – malého zvinutého hada.

S hrozivým výrazom na tvári zdvihol hlavu a pozrel na Nathaniela. Vymenili si mĺkve posolstvo. Nathaniel pochopil, že jedného dňa sa David Gresham pomstí za otcovu smrť.

V okamihu, keď sa Nathaniel odvrátil, Elizabeth sa so stonaním pohla. V náhlom popude sa k nej zohol, aby ju postavil na nohy. Ona ho však odstrčila od seba a vystrela proti nemu ruky. Jej líce bolo ešte stále červené po zásahu manželovej ruky.

Nech už ju v minulosti pred ranami osudu chránilo čokoľvek, akoby ju nadobro opustila sila. Keď ju napriek protestom zdvíhal na nohy, zdala sa mu ľahká ako pierko.

Potom zamieril k východu z krypty. Jeho kroky sa v tom smrteľnom tichu hlasno ozývali. Opustil zatuchnutú kryptu s jej odporným pachom krvi a smrti a vybehol po schodoch do mrazivej noci.

Na pozadí januárovej oblohy sa črtali zrúcaniny manshieldského opátstva. Hoci mu mrazivý vzduch prenikal hlboko do pľúc, nasával ho plnými dúškami.

Celých šesť mesiacov sa zahrával s ohňom v tom temnom nerestnom podsvetí. Jeho znak – symbol bratstva Raj – nosil nielen na svojej pokožke, ale aj vo svojej čiernej duši – duši zatratenca.

____________________________________________________________________________

Elizabeth ani Chloe som si nepredstavovala ako Kristen, ale bola to jediná herečka, ktorá sa k mojej predstave aspoň priblížila.

Dúfam, že sa vám Nathaniel páči.

Prosím o kritiku a komentáre, či má zmysel pokračovať.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Difficile vitae - Prológ:

6. PrincessCaroline přispěvatel
29.05.2013 [22:18]

PrincessCarolineHalooo halooo ako to vyzerá s pokračovaníím? Emoticon

5. Alča
09.06.2011 [22:10]

Ja chcem pokračko! Emoticon Prosím... Emoticon

4. R.C.
30.11.2010 [22:13]

Rozhodne POKRAČUJ!!! Ja chcem ďalší dielik! Začína sa to všetko veľmi zaujímavo... Kedy bude pokračko? Bude vôbec? Ja ho určite chcem! Emoticon Emoticon

3. PrincessCaroline přispěvatel
30.11.2010 [13:20]

PrincessCarolineNo, ako chápem. Ja som myslela básnickú otázku, pretože si písala, či má zmysel pokračovať. Ale ako chápem, málokto je tak vytrvalý, že po žiadnom okmente pridáva ďalej.

2. Jasminelis přispěvatel
30.11.2010 [10:31]

JasminelisPrincessCaroline:V tom, že to nebude len o nich dvoch máš pravdu. A k písaniu. Ako sa to vezme. Píšem hlavne pre seba, pretože ak sa s môjho nápadu nevypíšem, potom nad tým musím neustále rozmýšľať a to ma dosť vyrušuje hlavne v škole. Emoticon Emoticon

1. PrincessCaroline přispěvatel
29.11.2010 [19:09]

PrincessCarolinePerex je veľmi pútavý. No, keď som začala čítať prológ, uvedomila som si, že to nie je len o nich dvoch ale je tam ešte niečo temné. Jedna otázka: Píšeš pre seba alebo pre ostatných? Mňa to rozhodne zaujíma, aj keď je tam pár takých kostrbatostí, ale to sa časom urobí. Emoticon Bol to len prológ, takže šup sem s ďalším dielom. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!