OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » The Mirror



The MirrorZase jsem jednou prolézala starší soubory a našla tuhle povídku-úvahu. Je o tom, co všechno můžeme vidět v zrcadle a podle mě se mi docela povedla. Jo a ještě jedna věc. Omlouvám se tomu, komu jsem ukradla perex, ale nechtělo se mi kvůli jedné básničce vkládat nový obrázek.

Napadlo Vás nědky při pohledu do zrcadla otevřít oči? Pořádně se zahledět a nejen koukat, ale i vnímat, přemýšlet? Někdy totiž pouhé koukání nestačí, musíte si všimnout. Napadlo vás všímat si vlastního odrazu? Neprohlížet pouze fakta a rovnou linku, nevnímat jen špatnou pleť či přebytečná kila. Nepadlo vás někdy neprohlížet ale zkoumat?

---

Zrcadla mají v dnešní době téměř jednoznačný úděl. Jsou tu proto, abychom zkontrolovali vzhled své tělesné schránky a upravili případné nedostatky. V pohádkách bývají často portálm do jiného světa, odhalují pravdu a mají nádech čehosi mystického. V běžném životě už bereme zrcadla jako všední a ničím nezajímavou věc. Ale co skutečně vidíme, když se do zrcadla podíváme?

Vždycky na tom záleží, na úhlu pohledu. Já tam vidím dívku, patnáctiletou a ne zrovna krásnou. Obyčejnou, zjevně. Ale ona není obyčejná, ne teď a tady. A už vůbec ne v zrcadle. Vidím její dlouhé vlasy s roztřepenými konečky, které si nechce nechat ostříhat kvůli sázce. Vidím její křivě ustřiženou ofinu, na první pohled je jasné, že ji nemá na svědomí žádná zkušená kadeřnice. Vidím světlejší a tmavší prameny vlasů, které naznačují, že ta dívka měla kdysi v minulosti melíry, ale snažila se je překrýt tmavší barvou, což se jí zdařilo jen částečně.

Detailní pohled a všímám si druhé dírky v levém uchu. Je v ní malý stříbrný kroužek. Není to štastná volba, ta druhá naušnice. Zbytečně zdůrazňuje odstáté uši. Jenže ty uši nikdy dřív odstáté nebyly. A víte proč? Prý, to se podle pohledu nedá poznat... jenže ono dá. Protože každý, kdo se koukne pořádně uvidí kolem hnědé duhovky v jejím oku namodralý proužek dokazující přítomnost kontaktních čoček. To znamená, že ta dívka nosí nebo někdy nosila brýle, které svými nožičkami tlačily na uši a způsobily jejich odstátost.

Na krku má otlačený křížek, protože zase, trubka jeda, šla spát aniž by si sundala řetízek. To vypovídá o její zapomnětlivosti a roztěkanosti. Není těžké uhodnout její charakter podle pohledu na její odraz. Má ráda jaro a žlutou barvu, nesnáší přetvářku, protože jí obličej nekryje tuna makeupu. není zrovna bohatá, protože oblečení pochází z vietnamských obchodů. A je hodně vysoká. Vadí jí to, kulatí totiž záda. Ani když se snaží co nejvíc narovnat, nepodaří se jí vytvořit ze zad pravítko. To znamená, že byla vždycky vyšší než ostatní a nikdy jí to nebylo příjemné.

A to všechno zjišťuju díky pohledu do zrcadla sama o sobě. Stačí otevřít oči a neřešit jen rozmazané líčení nebo rozcuchaný drdol.

A nezapomeňte na zrcadla na Petříně.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek The Mirror:

6. res
30.04.2012 [18:39]

Strašně se mi líbilo, jak všechno souvisí se vším... Protože tak to doopravdy je. Emoticon
obdivuju tě ža to, že jsi to sem dala, někdo jiný by neměl tu odvahu, jakou jsi měla ty. máš můj obdiv.

5. Killy přispěvatel
26.08.2011 [14:34]

Killyoh........... nemam veľmi vysoke IQ takže som pochopila asi len polovicu, ale ,myslím, že viem ešte aj v mojom stave oceniť podarenú poviedku.. Takže - Oceňujem!!! Emoticon Emoticon

4. taanickaa
13.09.2009 [15:16]

hmm človek aby sa zamyslel
http://www.taanickaa.webgarden.cz/

3. WWewa
10.09.2009 [20:12]

Je to moc povedené a pravdivé. Krásná úvaha. EmoticonEmoticonEmoticonOpravdu povedené a krásně napsané. Emoticon

2. dablice4 přispěvatel
10.09.2009 [19:49]

dablice4móc zajímavéEmoticon

1. Luna
10.09.2009 [14:06]

vážně pěkná úvaha!Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!