OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » The fault in our stars



The fault in our stars18.-19. storočie - Eileen je budúca kráľovná, zamilovaná do remeselníka, rodičia a ani kráľovstvo však jej milovaného neschvaľujú, ako to dopadne?

Eileen Gray

Eileen Gray sa narodila 7.2.1797 v Paríži. Je kráľovskou dcérou a čoskoro usadne na trón. Zostáva jediné - zosobášiť sa. Rodičia ženícha už pilne vyberajú, ale Eileen chce len jedného. Bohužiaľ, jej vysnívaný je len remeselník a je neprijateľné, aby si princezná vzala úbohého kováča.

 

 

 

Darren Romer

Darren Romer sa narodil 27.7.1793 v Marseille. Ako sedem ročnému mu zomrel otec a s matkou a bratom sa presťahoval do Paríža. Je remeselník - kováč, čo v 19. storočí znie jednoduchšie - nie je nič. Má však v živote takmer všetko, čo si kedy mohol priať, má milujúcu matku, skvelého brata, prácu, ale čo je hlavné, našiel to, čo veľa ľudí nikdy nenájde - lásku. Ale ako to už býva, hviezdy im neprajú. Najlepšia kamarátka je vznešenejšieho postavenia, takže v spoločnosti  sa spolu moc nerozprávajú.

 

 

Lorraine Parker

Lorraine Parker sa narodila 9.1.1796 v Paríži. Narodila sa vznešeným rodičom, ktorí sa veľmi dobre poznajú s kráľovskou rodinou. Princezná je jej ako sestra, ktorú nikdy nemala. Našla si však aj „brata“. Ale Lorraine nebude iná, tiež má tajnú lásku, zakázanú lásku.

 

 

 

 

Jason Romer

Narodil sa 14.4.1892 v Marseille. Je to Darrenov brat. Nikdy sa nemali v láske, ale po otcovej smrti sa všetko zmenilo a oni si k sebe hľadali cestu. Teraz si sú veľmi blízki a vedia všetko o svojich tajných láskach. Navzájom sa podporujú.

 

 

 

 

Riley Rinaldo

Riley Rinaldo sa narodil 6.8.1893 v Paríži. Jeho rodina je len o niečo nižšie postavená, ako kráľovská. Po princeznej je ďalším dedičom trónu. S Eileen sú priatelia, veľmi dobrí priatelia. Je mu ako sestra. A taktiež si je veľmi blízky s Darrenom, raz mu totiž zachránil život. Jeho matka chce, aby zasadol na trón on. Riley to však nechce, nechce sa starať o celú krajinu. Chce len žiť svoj vlastný život.

 

 

 

The fault in our stars

„To je neprijateľné. Počúvate, čo vlastne hovoríte? Ja si ho nemôžem vziať. To nejde... to je predsa, no proste nie!“ Aby ste boli v obraze rodičia mi práve oznámili, že mi vybrali ženícha. Má ním byť Riley. 
„Eileen, ale ty to musíš urobiť. Je mi jedno, že chceš byť s tým chudákom. To nejde! Si princezná. A to, že si vezmeš Rileyho veľmi pomôže kráľovstvu. S tvojím otcom sme tiež mali dohodnuté manželstvo a dopadlo úžasne. Časom si na Rileyho zvykneš ako na svojho manžela,“ povedala matka.
Ale Riley je môj priateľ.“ Bola som nahnevaná, veľmi nahnevaná.
„Necháme to teraz tak. Elora, necháme princeznú, nech si to nechá prejsť hlavou a ty Eileen,“ ukázal na mňa, „si to ešte raz premysli. Onedlho budeš kráľovná a vedľa seba potrebuješ mocného muža s titulom. Mysli na to, čo je dobré pre kráľovstvo.“ A s týmito slovami rodičia odišli z mojej izby.
Sedela som na svojej posteli a mala plnú hlavu myšlienok. Neviem, čo budem robiť.
V myslení ma prerušil buchot na dvere.
„Haló, haló, hľadá sa princezná. Mali sme sa stretnúť pred pol hodinou, kde si?“ vošla rozhorčená Lorraine.
„Prepáč ja len, ja,“ rozplakala som sa.
„Oh, Eileen, čo sa stalo?“ opýtala sa s obavami.
„Rodičia už vybrali môjho budúceho manžela,“ fňukala som.
„A kto ním má byť?“ nedočkavo na mňa hľadela.
„Riley. Riley Rinaldo.“
Lorraine na mňa vyvalila svoje krásne, modré oči. Nevedela, čo na to povedať.
„Prosím ťa, nechala by si ma chvíľu osamote? A zohnala by si mi, prosím, Darrena?“ opýtala som sa s nádejou v hlase.
„Iste,“ povedala s úsmevom a opustila moju izbu.
Sedela som tam ešte asi hodinu, keď som znova začula klopanie.
„Eileen, prepáč, že ťa ruším, ale Darren čaká v záhrade,“ usmiala sa Lorraine.
„Ďakujem,“ povedala som smutne a ona s úsmevom zavrela dvere.
Pozrela som sa na seba do zrkadla a až som sa zhrozila. Mala som od plaču opuchnuté oči. Takto by princezná vyzerať nemala, ale idem len do tajnej záhrady, takže to hádam zvládnem. 
Hneď, ako som sa dostala na tú krásnu pôdu plnú kvetov, ma chytili do náručia niečie silné ruky. Samozrejme to bol Darren, ktorý ma hneď pobozkal.
„Čo sa deje?“ spýtal sa. Asi niečo vycítil.
„Nič. Ja len, deje sa to, že rodičia mi vybrali ženícha. Má ním byť Riley,“ povedala som smutne.
„Oh,“ ozval sa na to Darren. „Možno to tak bude lepšie,“ povedal a ja som si myslela, že som zle počula.
„Prosím? Lepšie? Ako to myslíš?“ zľakla som sa.
„Ja len, že so mnou nemáš žiadnu budúcnosť a Riley je muž s titulom a dokáže sa o teba postarať...“ hovoril.
„To snáď nemyslíš vážne?! Ako to môžeš povedať? Žiarlil si na každého, kto sa na mňa len pozrel a teraz mi hovoríš, aby som sa vydala za Rileyho, prečo?“ nechápala som.
„Už som ti to predsa povedal.“
„Ale malo o mňa záujem veľa mužov s titulom a všetci sa o mňa mohli postarať, tak prečo?“ to už som kričala.
„Lebo Riley je gej!“ už aj on zvýšil hlas.
„Riley je gej?“ nechápala som.
„Áno, ale chcel si to nechať pre seba, tak prosím...“ 
„Je jedno, či je alebo nie je gej, ale aj tak sa ma dobrovoľne vzdávaš. Nebojuješ za mňa, nebojuješ za nás,“ plakala som.
„Lebo by to nemalo význam. Nikdy by sme nemohli byť úplne spolu,“ vysvetľoval mi.
Už som nemohla. Proste som utiekla. Vo svojej izbe som spadla na posteľ a plakala som ešte veľmi, veľmi dlho, až kým som nezaspala.
Ráno ma prebudili hrejivé lúče slnka. Vstala som, obliekla sa a išla som na raňajky. Po ceste som však stretla Rileyho, ktorého sem rodičia pozvali bývať.
„Ahoj,“ povedal s úsmevom na tvári.
„Ahoj,“ pozdravila som sa.
„Takže mama mi povedala o jej dohode s tvojimi rodičmi, takže...“ Vytiahol malú krabičku.
„Oh Riley,“ povedala som s úžasom.
„Eileen Grayová, vezmeš si ma?“ Veľa som nad tým uvažovala a rozhodla som sa, že to pre kráľovstvo bude naozaj najlepšie.
„Áno,“ povedala som. Obdaril ma veľkým úsmevom a dal mi na prst nádherný prsteň s veľkým kameňom.
Darrena som nevidela odkedy sme spolu boli v záhrade. Sú to už dva týždne a všetci v zámku pripravujú veľkú svadbu. Najmä Lorraine je z toho úplne hotová a chce všetko organizovať.
Jedno popoludnie som už nemohla vydržať celý ten zmätok a tak som sa šla poprechádzať po čoskoro mojom kráľovstve. Po ceste som strela Jasona, Darrenovho brata.
„Princezná,“ uklonil sa mi.
„Jason, prosím, hovor mi Eileen,“ usmiala som sa.
„Dobre teda, Eileen. Počul som tú veľkú novinu. Gratulujem,“ povedal.
„Ďakujem,“ chcela som sa spýtať na Darrena, ale nevedela som, či to mám naozaj spraviť, ale čo môžem stratiť? „A ako sa má Darren? Dlho som ho nevidela.“
„V poslednom čase sa akosi zmenil a hádam, že to má niečo dočinenia s tvojou svadbou.“
A práve toto som počuť nechcela. Veď to bol predsa on, kto chcel, aby som sa vydala.
„Prosím, pozdrav ho. A povedz mu, že mi chýba.“ Vedela som, že o tom vie. Ja zase viem niečo o ňom a Lorraine.
„Pozdravím a ty zas Lorraine,“ usmial sa.
Je to tu. Deň mojej svadby. Hrozne sa bojím a som nervózna. Otec ma odvádza k oltáru za Rileym. S Rileym sme si všetko vysvetlili, nič sa v podstate nezmení. Budeme sa naďalej správať ako priatelia, len na papieri budeme manželmi. Dokonca sme sa raz pobozkali - nácvik na svadbu.
Po svadobných prísahách a bozku začali všetci tlieskať a kňaz povedal: „A teraz ste manželmi.“

Mali sme menšiu prestávku a nasledovalo tancovanie. Začala som so svojím manželom a potom ma o tanec žiadalo nespočetne veľa mužov. Všade som hľadala Darrena a srdce mi až poskočilo, keď som ho videla stáť opretého o neďalekú stenu. Oči sa nám stretli a ja som bola ako zhypnotizovaná. Nikto z nás ten očný kontakt neprerušil a on pomaly prichádzal ku mne. Podišiel ku mne a môjmu súčasnému tanečnému partnerovi, uklonil sa a povedal: „Dovolíte?“
„Tak si sa ukázal,“ usmiala som sa.
„Dlho som ťa nevidel a Jason mi odovzdal tvoj pozdrav. A ja... musel som ťa znovu vidieť. Si nádherná a si... si... nie si už moja,“ dodal smutne.
„Mohla som byť,“ povedala som otvorene.
„Eileen, pochop to, chcel som ťa chrániť, keby si zostala so mnou alebo by si si ma vzala, mohli by ťa vyhnať,“ odvetil.
„Prijala by som čokoľvek, len aby som mohla byť s tebou. A tomu sa hovorí láska. Vzdať sa všetkého za cenu toho druhého,“ povedala som so slzami na krajíčku.
„Pochop to, prosím, ja som chcel pre teba len to najlepšie,“ hovoril stále dookola.
„To ty si pre mňa bol,“ povedala som to a odišla som z miestnosti skôr, ako som sa mohla rozplakať pred plnou sálou.
Týždeň po svadbe nás čakala korunovácia. Ďalšia oficiálna záležitosť pred celým kráľovstvom. S Rileym sme boli naozaj dobrí tím. Spoločne sme chodili na všetky zasadnutia a riešili problémy ohľadom kráľovstva. Za to v súkromí sme sa takmer nemali o čom rozprávať. 
„Princezná,“ oslovila ma Lorraine.
„Áno, Lorraine?“ opýtala som sa.
„Mám úžasnú správu. Vybrala som ti prenádherné šaty na korunováciu,“ povedala s obrovským úsmevom na tvári.
„Nemám náladu na nič, takže súhlasiť budem so všetkým,“ povedala som unudene.
„Paráda,“ zajasala.
Korunovácia prebehla ako... korunovácia. Nemám čo popisovať, ale mám aj potešujúcu správu. Žiadny trapas sa mi nestal. Nezakopla som a ani nespadla zo schodov.
Po oslavách som sa konečne uťahaná dostala do svojej izby. Zastala som pri zrkadla a začala točiť so svojou obrúčkou. Len čo som sa pozrela do zrkadla, tak mi skoro vyskočilo srdce. Na mojej posteli totiž sedel Darren.
„Panebože,“ zľakla som sa.
„Prepáč, ja som ťa naozaj nechcel vystrašiť,“ povedal.
„To je v poriadku. Čo tu robíš?“ nechápala som.
„Ja vlastne ani neviem. Bolo hlúpe sem chodiť. Ale chcel som ti dať toto. Keď som to v meste uvidel, hneď som si spomenul na teba,“ povedal a vytiahol malú krabičku.
„Darren, to by som nemala,“ povedala som, ale ani som sa na neho nepozrela.
„Ja viem, ale vezmi si to, prosím.“
Otvoril to a bol tam krásny prsteň so srdiečkom.
„Ďakujem. Je to od teba veľmi milé,“ pozrela som sa mu do očí. To som však robiť nemala. Úplne som sa v nich stratila.
„A chcel som tiež vidieť moju novú kráľovnú,“ povedal s miernym úklonom.
„Si prvý, kto ma tak oslovil,“ povedala som s úsmevom.
Začal sa ku mne približovať. Medzi nami boli už len milimetre. A vtom ma pobozkal. Pobozkal ma tak vášnivo a s toľkou láskou. A v tú noc sa to stalo. 
Ráno som sa prebrala v Darrenovom náručí. Bol už hore a len sa na mňa díval.
„Dobré ráno,“ povedala som a pobozkala ho.
„Najlepšie ráno,“ opravil ma.
„Darren ja... to čo sa stalo včera v noci bola tá najkrajšia vec, ale nemôže to pokračovať. Som vydatá a práve som podviedla svojho manžela a...“ prerušil ma.
„Viem, Eileen. A máš pravdu. Ale chcel som ti povedať ešte jednu vec. Po tejto noci som si uvedomil, že si naozaj mala pravdu. Budem bojovať. Bojovať za teba. Bojovať za nás.“ A s týmito slovami odišiel.
O pár dní som začala pracovať na svojom projekte. Chcela som pre všetkých ľudí nejaké zrovnoprávnenie. Skrátka išlo o to, aby mohol byť kto chce s kým chce. Nech to bol kováč alebo princezná. Keď som to navrhla, veľa ľudí protestovalo. Ale som predsa kráľovná! Ako prvá, samozrejme, súhlasila Lorraine, kvôli Jasonovi. 
Môj manžel ma však krátko na to prekvapil tiež. Chcel so mnou v súkromí hovoriť.
„Eileen, najprv chcem, aby si vedela, že ťa mám nesmierne rád,“ začal.
„Iste, aj ja ťa mám rada,“ odvetila som na to.
„O to, to bude ťažšie,“ povedal skôr sám pre seba. „Ja sa chcem rozviesť.“
„Rozviesť? Je to kvôli Darrenovi a mne?“ Zistil to?
„Čo má byť s Darrenom a tebou?“ opýtal sa nechápavo.
„Ja... spali sme spolu,“ povedala som na rovinu.
„Oh.“
„Hneváš sa?“ opýtala som sa so strachom.
„Nie, nehnevám, ale som rád, že si mi to povedala. Ale nie je to kvôli tomu. Ja si myslím, že každý máme právo na lásku a povedzme si úprimne, ja ťa neľúbim. Dúfam, že ťa to nehnevá.“
„Nie, ani ja ťa neľúbim.“
„A chcel som sa ti s niečím priznať. Ja som gej,“ konečne to povedal.
„Tušila som to.“ Neprezradila som, že mi to Darren potvrdil.
„Naozaj?“ neveril.
„Podvedome áno.“
„Takže súhlasíš s tým rozvodom?“ 
„Áno,“ odpovedala som úprimne.
Poobede som sa išla prejsť mestom, keď som začula krik. Šla som za hlukom a našla v malej uličke dvoch mužov, ktorí sa hlava- nehlava bili. A jeden z mužov bol Darren. Rýchlo som utekala ich smerom.
„Prestaňte!“ skríkla som a obaja sa na mňa otočili. „Teraz obaja choďte domov! A to je rozkaz!“ zvolala som a neznámy muž niečo zafrflal, poklonil sa a odišiel.
Darren tam stále stál a díval sa na mňa. Podišla som k nemu. Tvár mal od krvi a ja som sa hrozne zľakla. Hodila som sa mu okolo krku a hneď na to som vzala jeho tvár do dlaní, pobozkala ho a začala skúmať rany.
„Darren, si v poriadku? Nie je ti nič? Čo sa vlastne stalo?“ sypala som naňho svoje otázky.
„Som v poriadku, kráľovná moja,“ povedal a bozk mi oplatil.
„Prečo ste sa bili?“ 
„Kvôli tebe, Eileen. Povedal, že si len ďalšia pobehlica na tróne a si naša skaza,“ povedal a odvrátil sa.
Otočila som si ho k sebe a znovu ho pobozkala.
Krátko na túto udalosť sme dali naše manželstvo s Rileym anulovať. Ukázalo sa, že to bol dosť zložitý proces, ale nakoniec to celé kráľovstvo prijalo a na moje prekvapenie ma podporovali aj rodičia.

Jedného dňa ku mne prišla mama a povedala niečo, čo ma úplne odzbrojilo. „Ľutujem, že som ťa donútila vydať sa za Rileyho. Vedela som, že ho nemiluješ.“

Odpovedala som na to takto: „Nedonútila si ma vydať sa zaňho, požiadal ma o ruku a ja som súhlasila, ale ďakujem, mami.“ Po dlhom čase som ju oslovila mamou. Nepatrilo sa to. Väčšinou som ju oslovovala Vaše veličenstvo alebo Vaša výsosť.
Riley evidentne niekoho  mal, ale ešte to nepriznal. Stále sa bál ako na to kráľovstvo a tiež jeho rodičia zareagujú.
Neuveríte, ale môj projekt mal veľký úspech. Všetkých som presvedčila, že je jedno aký máme alebo nemáme titul a všetci sme si rovní. Lorraine mi za to bola nesmierne vďačná a pred pár mesiacmi si vzala Jasona. Za pár týždňov sa im narodí bábätko a už mi prezradili, že to bude chlapček. Pýtate sa na meno? Myslím, že to stále sami nevedia. Respektíve vedia, ale každý chce iné meno a keď príde téma bábätko, vznikne z toho veľká krásna hádka.
A Darren... Darren sa od toho incidentu s bitkou odo mňa nepohol ani na krok. Pred troma týždňami sme sa v našej „tajnej“ záhrade vzali. Nebola to však svadba, akú som mala s Rileym, bola to malá, skromná udalosť, kde boli len naši najbližší.
A, aby som naozaj skončila happy endom, mali sme pre priateľov ďalšiu novinku. Týždeň po tom, čo Lorraine porodila, som s Darrenom oznámila, že aj my čakáme malý prírastok. Tešilo sa s nami celé kráľovstvo a moc sa na svoju novú princeznú tešili. Keď sme sa dozvedeli, že to bude dievčatko, hneď sme začali vyberať meno. Na rozdiel od Lorraine a Jasona, my sme sa na mene zhodli hneď.
Dnes je to rok od uplynulých udalostí a ja mám všetko, čo si kto môže priať. Mám kráľovstvo, milujúceho manžela a krásnu Wendy Eileen Romerovú - našu dcérku...

 

P.S.: Dúfam, že sa Vám bude poviedka páčiť a necháte aj nejaké tie komentáre. ;)                     



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek The fault in our stars:

3. Tinka7 přispěvatel
11.08.2014 [17:36]

Tinka7TheSinna: viem, že som to možno urýchlila, ale je to jednorázovka a keby som sa začala rozpisovať tak by to bolo neskutočne dlhé, ale ďakujem za tvoj názor a najbližšie to bude určite lepšie Emoticon a mám rozpísanú aj kapitolovku, kde tiež ocenim nejaký ten komentár Emoticon
Miriamka :* : veľmi pekne Ti ďakujem Emoticon

2.
Smazat | Upravit | 11.08.2014 [11:16]

aww Emoticon Krásný konec Emoticon Možná se mi to někdy zdálo až moc rychle a trochu usekané. Že bys možná trochu víc popsala Eileeny pocity po noci s Darrenem, kdy se pohádali, před svatbou, po svatbě a tak....

Ale jinak, krásný nápad. Těším se na tvoje další povídky. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Miriamka :*
10.08.2014 [19:29]

kámo dobre tý :P naozaj super poviedka teším sa na ďlašiu :* ♥

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!