OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Špatný den!



Špatný den!Každý máme nějaký den, kdy se nám nedaří a vše se nám s..., tedy sype pod rukama, Milena zažila jedno nepovedené grilování, jaké? Dočtete se sami.

Už když jsem ráno vstala, cítila jsem něco v kostech, ale nedokázala jsem určit co, připsala jsem to nedostatku kávy.

Nedbaje na ten pocit jsem jela s kamarádkou nakoupit, koupila jsem vše potřebné k životu, těstoviny, chleba, máslo, nějakou zeleninu a podobné věci. Úplně jsem na ten pocit při soustředění se na nákup a vyhýbání se ostatním vozíkům zapomněla.

„Budeme grilovat u nás doma!“ vypískla má kamarádka Linda zničehonic a divný pocit v kostech se objevil znovu, když mne táhla k regálu s masem.

„Hmm...“ zamumlala, prohlížejíc si maso.

„Myslím, že vytáhnu něco z mrazáku doma, nelíbí se mi, jak mají to maso nasvícené,“ zamumlala a já jen obrátila oči v sloup a promnula si spánky ve snaze zahnat bolest hlavy.

„Co tohle,“ ukázala jsem na maso, které už bylo namarinované.

„Ne, fuj, udělám si svoji marinádu!“ zašvitořila a táhla mě k autu, tašku s nákupem jsem dala do kufru, košík odvezla na místo mu určené, nastartovala a vyjela směr domov, kde jsem uklidila nákup a jeli jsme k ní domů, kde se mi nelíbilo!

Zatáhla mě do kuchyně, posadila na židli a šla hledat do mrazáku maso, a mě se zmocnil pocit, že to bude ještě horší, nervozita mě svírala, vždyť si s její rodinou nemám co říct, napadlo mě a nervozita narůstala, promnula jsem si prsty a dál si s nimi nervózně pohrávala ve snaze uklidnit se.

Jenže moje myšlenky se ubíhaly do všech směrů, co když opravdu někdo přijde, nebyla jsem ten typ, co by se hned bezhlavě vrhal do rozhovorů a se všemi si potřásal rukou – to už vůbec ne, byla jsem tichá, klidná a nejraději bych se teď zametla někam do kouta!

Dělalo mi problém jít za její mamkou a hned švitořit:„Paní Jirgenová, jak se máte? Kolik vám toho na zahrádce vyrostlo? A ti slimáci, no hrůza, letos mi sežrali všechen salát.“

V duchu jsem se tomu zasmála, konečně nastal okamžik s velkým o!

Linda dala maso do vlažné vodní lázně, jelikož mikrovlnku zásadně nepodporovala, a zatáhla mě do jejího pokoje.

Posadila jsem se na postel a ona mezitím pustila mně neznámou a na mou bolavou hlavu dost hlasitou kapelu.

A čekalo se, čekání mě ubíjelo a chuť na cigaretu vzrůstala, donutila jsem Lindu, aby se mnou šla ven, abych si mohla zakouřit, a tiše doufala, že mě to alespoň trošku uklidní.

Z kapsy jsem vytáhla balíček cigaret a zapalovač.

Vytáhla jsem jednu cigaretu a vložila ji mezi rty, zapalovačem jsem si připálila a pomalu jsem potáhla.

Kouř se mi rozlil v ústech, já ho vtáhla do plic, pozorovala jsem kouř, který mi unikal skrze rty.

A cítila, jak napětí ve mně povoluje.

Dokouřila jsem a nedopalek jsem mnula v ruce tak dlouho, dokud z něj nevypadl poslední zbytek tabáku, a hodila ho do popelnice poblíž.

Linda mne táhla zpět do kuchyně, kde chystala marinádu.

„Na!“ řekla a vrazila mi mističku s marinádou do rukou, „přivoň si!“ poručila.

Podívala jsem se na marinádu, která měla velmi zajímavou barvu, něco mezi zelenou a hnědou.

Opatrně jsem mističku naklonila a přivoněla si, na to, že to nevypadalo moc vábně, to celkem hezky vonělo.

„Voní hezky,“ řekla jsem a vrátila jí misku.

„Nakrájíš jarní cibulku?“ zeptala se, ale jako otázka to opravdu nevyznělo, byl to spíše rozkaz s otazníkem.

Vstala jsem, omyla cibulku a začala ji krájet, při tom jsem ale pocítila palčivou bolest na prstu a uviděla krev, zvedl se mi žaludek, okamžitě jsem svůj nebohý, zmrzačený prst strčila pod tekoucí vodu. Jen co se mi smyla krev, pokračovala jsem v krájení. Když bylo vše nachystané, opět se čekalo, jak já to zatracené čekání nesnášela!

Nastal čas G! Čas grilování.

Doprostřed dvorku jsme dotáhly lavičku – samozřejmě jsem si to nemohla odpustit a zadřela si třísku do prstu. Poté jsme donesly stůl, který jsem umyla, a vše co bylo připravené ke grilování, se na něj položilo. Nakrájené naložené brambory, které se měly grilovat jako první, se zabalily s bylinkami do celofánu, poté Linda odběhla pro dřevo, aby její mamka mohla zatopit.

Její děda se vypařil a zbyla jsem tam jen já a její malý bratr, který byl sakra vlezlý špion.

Nejenže mi pořád strkal pod nos opelichaného plyšáka ve tvaru kočky, ale představte si! Ta věc, když se zmáčkla, tak mňoukala!

„Že mám klásnou kočku?“ zašišlal a znovu tu odpornost pustil, na moji bolavou hlavu byl ten zvuk, jako když se vám někdo snaží zatlouct hřebík do hlavy.

„Je nádherná, tak si hlavně v ní nevybij baterky,“ poučila jsem ho a doufala, že ten zvuk neladící mým uším přestane pouštět, aby mu baterky vydržely, ale při mé dnešní smůle tomu tak nebylo.

Poté, co se vrátil Lindy děda s hasákem, aby pustil plyn do grilu - chystal se povolit závit, když vtom se ozvala rána a strašlivý řev, ohlédla jsem se a Lindy bratr ležel na zemi a řval hůř jak ta kočka!

Neváhala jsem a odklidila se ze scény do Lindina pokoje, odkud jsem do konce grilování nevylezla.

Linda mi donesla pár brambor, maso, a já s pocitem úlevy odjela domů.

Doufám, že jste měli lepší den než já!  



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Špatný den!:

3. Rin přispěvatel
21.08.2013 [17:46]

RinArminka
Dík Emoticon

2. Arminka přispěvatel
15.08.2013 [11:44]

ArminkaMohlo by to být víc propracovanější, dát tomu napětí, přišlo mi to suché. Chce do toho dát něco, co čtenáře zaujme. Nechci dál kritizovat, tak to utnu tady. Koukla jsem se na další tvorbu a styl psaní máš hezký, jen tomu věnuj víc času. :-)

1. MJ5 přispěvatel
13.08.2013 [20:24]

MJ5Ta kočka byla super! Ale slyšet jí víckrát než 2x, tak už letí pod kola nejbližšího kamionu! Emoticon Mě to tedy příjemně zvedlo náladu!

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!