OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » O Štěstí a Neštěstí



O Štěstí a NeštěstíTuhle skoro rok starou povídku jsem objevila v počítači. Nakonec jsem se rozhodla ji zveřejnit, i když mně připadá zvláštní, ale to posoudíte lépe vy!

O Štěstí a Neštěstí

Již od samého vzniku světa tu jsou dvě opačné síly: Štěstí v podobě krásné dívky a zamračený stařík Neštěstí. A právě tak dlouho se o něčem dohadují. Kdo má na lidi větší vliv, kdo dokáže lidem více ublížit, kdo má mít převahu; to jsou jen některá jejich oblíbená témata.

Jednoho dne Štěstí a Neštěstí dospěli do nového sporu. Jeho předmětem bylo, zda člověk při ztrátě nějakého smyslu může spadnout do spárů Neštěstí a už nikdy se z nich nevymanit. Přeli se velmi dlouho a konec byl v nedohlednu. Proto nezbylo nic jiného, než to vyzkoušet.

I vybrali si tři sestry, jež žily v malém domku na kraji lesa. Rodiče jim zemřeli před mnoha lety, ovšem to sestry jen více sblížilo. Navzájem se měly doopravdy velmi rády i přes to, že se velmi lišily.

Nejstarší sestra v nedávné době ovdověla a měla malého synka. Velmi se viděla jako hlava rodiny a nechtěla sestry zanechat samotné. Vedla domácnost - vařila, uklízela a samozřejmě se starala o svého syna. To vše s největší možnou láskou.

Štěstí se vůbec nezamlouvalo, že této dívce seberou zrak.

Druhá sestra byla též velmi hodná, jen ne tak rodinně založená. Nejraději ze všeho hrála na piano, které i s nadáním zdědila po svém otci. Hudba pro ni znamenala tu největší radost.

A právě proto se Neštěstí rozhodlo jí vzít sluch.

Nejmladší a třetí sestra byla velmi živá. Ráda jen rak při rozbřesku vyběhla ven a dívala se na východ slunce. Stejně tak často tančila a zpívala. Starat se o ni byla pro dvě její starší sestry jak radost, tak i starost. Přesto ji zbožňovaly pro její úsměv a každé slovíčko, které vyšlo z jejích úst, jelikož zpestřilo a projasnilo každičký den.

Štěstí a Neštěstí jí tedy odebrali hlas.

Následujícího dne se sestry velmi polekaly. Nejmladší dle zvyku vyběhla těsně před svítáním ven, aby svým zpěvem přivítala slunce a popřála mu hezký den. Z jejího hrdla však nevyšla jediná hláska. Stejně tak se divila druhá sestra, když usedla ke svému pianu chtíc rozeznít domem tóny pro potěchu domu i pro potěchu svou. Žádný tón nedorazil k jejím uším. Jen ticho. Nejstarší sestra se nejvíce vyděsila, když chtěla pochovat svého malého synka, ale již ho nespatřila.

V domě se rozhostil strach, udivení i občasné otřesy, když slepá sestra narazila do stěny. Klavíristka křičela a snažila se přehlušit to šílené ticho, jež drásalo její hlavu. Nejmladší dívka se snažila nějak dát najevo své nevidomé sestře, že nikam neodešla a stále je tady.

Když to Štěstí sledovalo, velmi se vyděsilo, zda se jim nepodařilo zničit jejich lásku. Neštěstí si jen spokojeně mnulo ruce. Sesterské pouto je však velmi pevné a přerušit ho je nemožné.

Vše najednou změnil jediný zvuk. Brekot malého dítěte. Syna nejstarší sestry rozrušil hluk okolo. Matka ho uslyšela a po zvuku ho našla. Vzala ho do náručí a uvědomila si, že i když ho nevidí, může ho dál milovat.

V tu chvíli Štěstí i překvapené Neštěstí usoudilo, že jí mohou vrátit zrak.

I přes to, že prostřední sestra neslyšela, pochopila, že její synovec pláče dál, i když ho chovala již vidomá matka. Také se ho chtěla pokusit utěšit. Vzpomněla si, že se mu vždy líbilo, jak hraje na klavír. Zkusila to, i když to pro ni bylo těžké, ale když se otočila, malý kluk už tolik nebrečel. Zaradovala se a dál tiskla klávesy.

Štěstí se usmálo a vrátilo dívce sluch.

Nešťastná nejmladší sestra zklamaně sledovala své dvě sestry, kterým se smysly vrátily. Také by ráda utěšila synovce - svým zpěvem. Nakonec se zaposlouchala do hudby a roztančila se po pokoji. Malý chlapec konečně přestal plakat.

V tu chvíli se vrátil hlas nejmladší sestře.

Domem zněla hudba a na lásku a na radost byste narazili na každém rohu. Mladé a krásné Štěstí se usmívalo, protože zamračený stařík Neštěstí musel přiznat porážku.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek O Štěstí a Neštěstí:

2. superduper12 přispěvatel
03.01.2012 [18:14]

superduper12pekne fakt sa mi to pacilo :)

1. Nerissa přispěvatel
03.01.2012 [16:13]

NerissaZajímavé. Pohádka, řekla bych. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!