OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Mořský vánek



Mořský vánekPůvodně to snad měl být sloh do školy. Po mnoha zkráceních, opravách a škrtáních z toho opravdu vznikl, ale nebyl ani z části tak dobrý jako tento originál. Proto Vám ho jsem předhazuji. Klidně se poperte o nejhorší části... o kritiku, ale na to já odpovím pouze... Je mi to fuk... Nejsem dokonalá, ani Vy ne. Nehledejte chyby na mě, protože i já dokážu najít tisíce chyb na vás. Nyní trošku k tématu. Koně, moje celoživotní láska a příběh dívky Heike, která si vyjede na vyjížďku, ale ne všechno dopadne tak dobře jak by mělo... S úctou Vaše LeahNatalyDragonette


„Heike, Heike,“ zvolalo rusovlasé děvče z druhé strany stájí. Dnes byl velký den a její nejlepší kamarádka nikde. Jiná, hnědovlasá dívka odpověděla: „Tady.“ Rusovlasá dívka jménem Mareike doběhla k Heike a začala: „Jakto, že ještě nejsi připravená? Ty to nestihneš…“ Heike se musela zasmát. Její povedená kamarádka patřila mezi ty, kteří nikdy nestíhají.

„Myslím, že to stihnu, ale ty by sis měla pospíšit,“ zamručela a vyvedla koně před stáje. Mořský vánek, kůň, kterého dívka jezdila, se poslušně postavil a čekal, až paní nasedne. Asi o půl hodiny později, si to už koníci razili horskými hřebeny a jezdci se kochali nádhernou přírodou. Tyto hory byly opravdu nádherné. Heike se s potěšením spustila koníkovi na krk. Ten jen lehce zafrkal a pokračoval v jemné chůzi…

Heike s neklidem pozorovala oblohu, která se pomalu zatahovala. Mraky pomalu, ale jistě měnily barvu. Čekalo se jenom na chvíli, kdy se z mračna začne sypat voda. Po chvilce to přišlo. Blesky začaly metat ze strany na stranu a koně se začaly plašit. Náhle jeden vyrazil vpřed. Ostatní za ním….

Heike se držela z posledních sil. Věděla, že Mořský vánek je nejrychlejší kůň. Pokus o zastavení nevyšel a tak se společně s mnoha dalšími jezdci řítili napříč údolím. Jenže údolí končilo velkou propastí, ke které se každým skokem přibližovali. Heike přivřela oči. Nechtěla vidět ten pád. Náhle se před koňmi něco objevilo. Mělo to křídla a svatozář. Anděl, blesklo Heike hlavou. Koně poděšeně zastavily. Nebe stáhlo černé mraky hory a anděl se usmál a zmizel stejně rychle, jako se objevil. Ať se to zde zjevil kdokoliv, Heike věděla, že je zachránil před jistou smrtí.

Jezdi se s koňmi vraceli honem rychle do stájí. Nikdo neměl v plánu pokračovat ve vyjížďce. Heike celou cestu sužoval nepříjemný pocit. Jakoby, to co se stalo, mělo být jen předehrou větší hrozbě.

„Heike, přiveď sem Mořského vánka,“ zavolala majitelka stájí. Dívka trošku s nesouhlasem splnila příkaz. Stála tam holka navlečená v nejdražším jezdeckém oblečení a o nohu si klepala bičíkem.

„Máme tady zájemce o koupi. Předveď ho,“ řekla lehce ulízaným hlasem majitelka a postavila se vedle té nádhery. Heike s těžkým srdcem prováděla koně a ukazovala, jak je dokonalý. Jezdkyně nepatrně kývla hlavou. Majitelka Heike odehnala a nechala dívku nasednout. Heike to se zatajeným dechem pozorovala.

Dívka si ze začátku počínala celkem zkušeně. Mořský vánek poslušně chodil, ale poté se přihodilo něco, co nikdo nečekal. Koník se pustil plným tryskem proti hrazení. Možná nešlo srážce zabránit, ale těsně před plotem zastavil. Dívka, zaskočená jeho jednáním, přepadla. Kůň se vzepjal a doběhl rázně k Heike. Ta ho chytila a sledovala, co se bude dít dál.

„Ne, takovouhle obludu já si nevezmu,“ zavrčela nabručeně dívka a odkráčela pryč. Heike, ačkoliv trošku zaskočená chováním koně se vděčně usmála.

 

O tři měsíce později:

Heike seděla na Mořském vánkovi na pláži. Vítr si pohrával s jejími vlasy. Kůň pod ní bujně řehtal. Konečně je její. Sen se stal skutečností. Vlastní Mořského vánka. Láskyplně ho pohladila a vrhla se cvalem do vody. Vánek bujně zaržal a vzpjal se… Ale to už je jiný příběh…


Máš kritiku? Napiš mi ji, ale chvilku popřemýšlej o tom, jak píšeš ty? Jsi také dokonalý? To sotva... LeahNatalyDragonette



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Mořský vánek:

2. lysithea20 přispěvatel
12.10.2011 [19:10]

lysithea20Toto je naozaj nádherne, bolo to také živé.....no, aby som nepredbiehala, mas nadherny styl pisania, velmi sa mi paci. hned na zaciatku som sa tam ako keby preniesla. citila som to nadsenie, vietor vo vlasoch... a vsetko co k jazdeniu patri Emoticon Emoticon . spomenula som si, a ten krasny pocit z jazdenia v prirode, ake to bolo prijemne, krasne. len prepac, jednu malickost ti musim vytknut. prepac mi to, ale mohla si opisat viac tie pocity, ako sa bala, ked sa morsky vanok rutil k utesom, aka bola stastna, ked bol konecne jej... inac to nema chybu Emoticon ako som uz povedala, mas nadherny styl pisania, tak ho len dalej rozvijaj. a ta myslienka bola krasna. a este mala rada. neboj sa kritiky, vdaka nej sa budes moct stal zdokonalovat! Emoticon Emoticon Emoticon to by bolo odo mna vsetko. velka poklona pred tebou Emoticon Emoticon , bolo to super Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Shire přispěvatel
06.10.2011 [21:53]

ShireZačala bych asi jedním velikým plus - a to náměty, které jsou vážně zajímavé. Koně jsou vděčným tématem, protože se okolo nich pořád něco děje, je tam tolik věcí k popsání, protože i pouhé nasazení uzdečky laikovi připadá velmi zajímavé.
V povídce jako takové není nic, co by mi tam vyloženě vadilo, ale zdá se mi, že by ta povídky klidně mohla být trochu víc rozebraná a tudíž delší.
Jinak - k poznámce pod čarou. Je mi naprosto jasné, že je určena mně. Myslím, že jsem snad nenapsala nic tak strašného a nesmyslného, abych si to zasloužila, ale budiž. Já bych to asi vzala z té stránky, že mě tvé povídky vždy nadchnou námětem, ale trochu zkazí dojem zpracováním. Nejsem dokonalá a taky vidím svět krapet jinak než kdokoli jiný, protože každý ho vidí po svém. Vůbec nemám chuť tě nějak urážet. Jen bych u své povídky raději viděla konstruktivní kritiku a námět ke zlepšení než jen nic neříkající řadu tleskajících smajlíků.
Jestli ti to vadí, klidně si najdi nějakou z mých povídek a zkritizuj jí od začátku dokonce. Bude to tvůj názor a já ti ho brát nebudu, stejně jako si nenechám sebrat ten svůj.
Rozhodně si ale myslím, že z tebe může být dobrá spisovatelka a ne že ne.
(Pokud by tě to hodně naštvalo, ber si to třeba jen jako pubertální výlev o pět let mladší holky, která si vždycky přála koně, ale bohužel si nemůže dovolit ani jezdecké hodiny.)

PS: Když ten komentář po sobě znovu čtu, zdá se mi, že zní krapet pasivně-agresivně, za což se omlouvám. Rozhodně jsem nechtěla, aby to tak vyznělo.
PPS: Hodně štěstí v další tvorbě.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!