OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Jašteričky



Neplánované akcie? Ako časovaná bomba. Ale aj tak sú vždy tie najlepšie... :D

 

Sedela som na skalke a chrbát mi vyhrievalo slnko. Pozorovala som skalné ružičky a Ninu šplhajúcu sa popri nich ku mne. Fučala ako parná lokomotíva a nadávala tak, že som sa musela iba smiať. Dostala som ju sem iba raz za rok a aj to ma stálo nemalé úsilie. Ale tradície sa majú dodržiavať. A tak som ju čakala na vyhriatom kameni a v ruke zvierala jahodovo-jogurtovú čokoládu.
„Vitaj a posaď sa!“ privítala som ju, keď sa ku mne konečne dostala. Z pier sa mi nestrácal úsmev ani keď som svoju najlepšiu kamarátku pozorovala, keď dychčala ako kŕmna hus.
„Diana, ja ťa raz dorazím!“ ledva zo seba dostala.
„Dobre, ale dnes ešte nie. Všetko najlepšie k meninám!“ zaželala som jej a začala otvárať čokoládu; Nina dosadla na kameň vedľa mňa.
„Aj tebe. Akú máme? Klasika?“ rozosmiala sa pri pohľade na čokoládu a vytiahla z vrecka takú istú. Ak smiech naozaj predlžuje život, obe sme boli už pomaly nesmrteľné. Aj keď momentálne sme pripomínali asi iba jašterice vyhrievajúce sa na slnku.

 

 

 

„Chce sa ti ísť domov? Mne teda absolútne,“ sťažovala som sa Nine, keď sme sa obliekali, pretože tanečná skončila. Bolo iba jedenásť; o takomto čase sa v piatky vždy iba začínala tá pravá zábava.
„Nejdeme si zabehať?“ oslovil nás Juraj. Obe sme sa rozosmiali a pozerali na neho ako na debila. Behať a teraz? Potme? No to isto!

 

 

 

Jazyk som mala vyplazený skoro až po zem a po pamäti som kládla jednu nohu pred druhú. Túto trasu som mala prejdenú pešo iba raz, ale našťastie miliónkrát na bicykli, a tak to nebolo až také zlé. Aj keď... V lese, popod ktorý sme bežali do susednej dediny, neustále niečo šuchotalo. Niečo? No dobre, budem konkrétna. Šuchotala tam zverina! Srnky, jelene, diviaky. Beh sme zvoľnili do kroku.
„Keď som tadeto išiel domov minulý týždeň, vybehol mi na cestu diviak. Taký pekný, veľký,“ strašil nás Juraj. To teda naozaj neviem, čo môže byť na diviakovi pekného.
„A kde presne to bolo?“ spýtala sa Nina. Myslím si, že bez tej informácie by som sa naozaj zaobišla, ale skôr, než som stihla niečo povedať, už Ďuri odpovedal:
„Dakde tu. Asi päťdesiat metrov pred nami.“
„No neviem ako vy, ale ja by som tým miestom radšej prebehla. Nemienim tu niečo také stretnúť,“ zašomrala som a už som aj bežala.

 

 

 

Kondička po zime? Naozaj mizerná, ba priam až žiadna. Žmúrila som do tmy pred sebou a nikoho som nevidela.
„Počkajte ma!“ okríkla som ich. Naozaj som nemala chuť zostávať na tomto miesto a o takomto čase sama. Opätovne som zažmúrila do tmy a zbadala som nejasnú siluetu.
Aspoňže tak! pomyslela som si. Nakoniec sa Gabo rozbehol smerom ku mne a začal ma jemne tlačiť do chrbta.
„Didi, no poďme, bežíme! Bojuj, prekonaj samu seba!“ povzbudzoval ma. Jemu sa to povie, futbalistovi. Kondička super, nohy vyšportované. A práve jedna taká vyšportovaná noha za zaplietla medzi tie moje a potkla ma. Neúmyselne; náhoda je blbec. Nebyť Gabovho rýchleho postrehu a jeho rúk na mojom páse, asi by som už bozkávala zem. Musela som sa zasmiať. Najlepšie akcie boli naozaj tie najbláznivejšie a neplánované. Zvyšok cesty sme odkrokovali.

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Jašteričky:

2. Shelly98 přispěvatel
16.09.2013 [11:10]

Shelly98 Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. MillieFarglot admin
02.09.2013 [16:43]

MillieFarglotProsím, nedávaj písmo biele, nedá sa to potom opravovať. Nechaj ho tak, ako ho vložíš - bude ho vidno, neboj! Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!