OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Blondýna a fyzikář



Povídka napsaná o hodině fyziky obsahující dvě živé spolužačky, a i fyzikář není od této karikatury vzdálen. Užijte si krátké čtení.

Zpod mraků prosvítalo pár slunečných paprsků skrz rozvrzaná okna staré školy. Jeden paprsek svítil přímo do očí studentce druhého ročníku ve třídě 3.LY., kde probíhala svižná hodina fyziky s německým učitelem, který zázrakem uměl česky. Blondýna snažící vyhnout se nepříjemnému světlu je Barbara. Vedle ní spí na učebnici Pamela, nejdelší řasy v blízkém okolí. Obě dvě dívky své zaujetí pro fyzikální zákony ztratily nebo vyhodily oknem. Jediná stále neznuděná osoba byl učitel sám.

„Moderátor je potřebný v reaktoru proč?“ Sám věděl, že nikdo nezná odpověď. Tyto chvíle ho těšily nejvíc, mohl ukázat své znalosti. Pocit, že je více než ostatní, byl pro něj nadevše uspokojující než fakt, že jeho konto zeje prázdnotou, a díky svému přístupu ztratil Hanse, kolegu, co ho donutil milovat vědu.

„Proto, aby reaktor nevybouchl,“ odpověděla Kristla.

„Nicht,“ usmál se ještě víc.

Zvonění vysvobodilo studentky z jejich středečního pekla. Rychlost odchodu se rovnala závodnímu autu. Pamela pohodila hlavou a prohlédla si nehty.

„Málem jsem si je okousala, když začal mlít o té hovadině,“ nahodila úsměv a přidala radost do kroku.

„Jo, naprosto souhlasím, debil jeden. Chce mě nechat propadnout, asi se stavím po hodině jógy u něj v kabinetě,“ otřásla se odporem Barbara.

 

Učitel ve třídě sbalil miniaturu jaderného reaktoru a vydal se ke kabinetu. Obýval ho sám z důvodu velké pečlivosti, nikdo ho s ním nechtěl sdílet. Zasunul klíč, vklouzl do místnosti s obří skříní, ošoupaným stolem a kufry. Už měsíc neměl kde bydlet, a proto obýval skromný kabinet. Neměl si na co stěžovat, jen vysvětlování, co dělá ve škole, když neučí a o prázdninách, ho trochu vyčerpávalo. Z posledního platu šetřil na menší chatičku, aby měl kde strávit Vánoce a uložit materiály k výzkumu.

 

Barbara se rozloučila s BFF a šla se rozumně domluvit s učitelem fyziky o zlepšení její známky. Dvanácticentimetrové podpatky nebyla nejlepší obuv na ulice historické části města. Škola ležela přesně veprostřed ulice na kopci. Barbara vydechla štěstím, když se opírala o dveře. Nejdřív se šla upravit, přece nepůjde bojovat, i když slovně, o známku úplně zpocená. Urovnala si blonďaté lokny, natřela ústa leskem a vyfotila se na instagram. Zaklepala na kabinet, kde rozsvícená lampička zářila zpod dveří.

„Pane učiteli, otevřete, prosím, jsem tu kvůli známce z fyziky,“ promlouvala ke dveřím.

„Jistě už běžím, podlézavá mrcho,“ poslední slova raději ztišil.

Otevřel dveře a pozval Barbaru dál, nabídl jí židli a zasedl ke stolu.

„Slečna Crossová, áá, tady.“ Nalistoval správnou stránku v diáři. „Jakou krásnou známku byste chtěla? Šestku nebo sedmičku,“ vysmíval se Barbaře do obličeje.

„Přišla jsem si pro devítku p…,“

„Hmm, konečně odpovídající známka vašemu výkonu, sám bych nevymyslel lepší.“

„Mohl byste mě přestat přerušovat?“

„Poznámku jsem si nemohl nechat jen pro sebe.“

„Žádám vás o trojku, po přezkoušení a dobře napsaných testech by to šlo.“

„Ne, nešlo, i kdybyste se naučila celou učebnici a napsala dvacet publikací, stejně vám nedám ani za čtyři kvůli vašemu ignorantství, které předvádíte.“

„Já nejsem žádná ignorantka,“ brání se.

„To řekl kdo, slečna Matiasová horší verze vás.“

„Pamela, pochybuju, ona se oproti vám někdy umí chovat.“

„Blbá a blbější, chcete mi snad zahrát My fair lady?“

„Cože, vy umíte i něco anglicky, wow.“

„Vzdávám to, prostě vás příště přezkouším a uvidíme.“

„Ó děkuju. Víte, můj otec by nebyl rád, kdybych propadala z fyziky. Když vlastní osmdesát procent akcií jednoho výzkumného ústavu,“ zamrkala Barbara.

„Ja ja, můžete už jít, já chci taky odejít už domů.“

„Nebydlíte náhodou tady, protože moje matka dělá exekutorku a prej vám tu barabiznu už zabavila,“ stále se usmívala Barb.

„Pořád chcete lepší známku, tak vypadněte schnell,“ urovnal si knír.

 

Barbara odešla a fyzikář si otevřel jedinou cennost, kterou zachránil, laptop značky Acer. Každou noc surfoval po online seznamkách a hledal nezadané dámy s movitým majetkem a zájmem pro omšelé fyzikáře. Hledal často, i profilovku si vylepšil. On, jeho knír a skládačka v hlavní roli, která by mohla odmítnout. Podle statistik všechny. Přesto doufal ve změnu.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Blondýna a fyzikář:

1. BarbaraEdT přispěvatel
11.11.2014 [19:11]

BarbaraEdT Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon UPLNĚ jsi ho vystihla. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!