OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » ... ale žily mi to netrhá!



... ale žily mi to netrhá!Taký obyčajný deň... Alebo aj o tom, aký dokáže byť pondelok hnusný. P.S: I hate Mondays!

Prestala som odpovedať na e-maily. V schránke sa mi začali kopiť a ja som nemala ani najmenšiu chuť si ich prečítať alebo, nebodaj, odpovedať. Každý deň som iba očami prebehla, či medzi nimi nie je niečo dôležité. Nebolo. Nikdy. Za tých pár dní, čo som neodpovedala, sa mi ich tam nakopilo... osemnásť neprečítaných správ. A to som posledných pár rokov mala v pošte vždy poriadok. Raz to budem musieť upratať, teraz sa mi nechce. Ale osemnásť? To číslo sa mi nepáči.

Očami som preletela správy a zaujala ma jedna od babky s predmetom „Fotky“. Tak aspoň to by som si mohla pozrieť, vzdychla som si. Fotky babky z kúpeľov, vysmiata sedí v modrom župane v kaviarni pri bazéne s kamarátkami. Kupovali sme ho spoločne. Pristane jej. Aj ja si raz taký kúpim. Taký babkovský. A budem v ňom chodiť do kúpeľov, na masáže, relaxovať. Sedemnásť neprečítaných správ. Sweet seventeen, napadlo mi. Už to nepotrvá dlho...

 

Fúúj, pondelok. Neznášam pondelky. Kto ich kedy vymyslel? Pon-de-lok. Pondelok. Ešte to aj blbo znie. Najhorší deň v týždni. Ale to nevadí. Ako sa hovorí; po víkende je kritických prvých päť dní. Potom je už dobre. Alebo len jeden?

 

Zdravotníctvo? Na Slovensku? Nie, to je jeden veľký bordel. A práve kvôli tomu som už dve hodiny sedela v čakárni na nepohodlnej stoličke a nudila sa. Kniha, mobil, rozhovor s otcom. Všetko ma po chvíli prestalo baviť. A tak som len stála opretá o stenu pred ordináciou a zatvárala vchodové dvere, pretože sa nedovierali a bola mi zima. A okrem toho som si pripadala ako cvok.

 

Prečo nikto nepočíta desaťcentovky ako normálne peniaze? A to nehovorím o medenáčoch. Načo potom sú, keď ich ani automaty na parkoviskách neprijímajú? Lístok na hodinu? Pri našom zdravotníctve? Bohužiaľ, nevystačil.
„Aha, botička!“ začula som výsmech bandy puberťákov prechádzajúcich cez parkovisko.
„Hmm, a naša,“ zašomrala som. Aspoň som ju videla prvýkrát naživo. Len škoda, že na našej Felde.

 

„Po troch malých a jednom veľkom výtlku odbočte doprava!“ Aj tak by sa dali nastaviť pokyny GPS-ky na slovenských cestách. Len neviem, kde by som hľadala tie malé výtlky... Natriasali sme sa na cestách s odborným pomenovaním samajama a sledovala som krajinu cez slnečné okuliare. Škoda, že som mala všetko rozmazané; život bez dioptrií na mojom nose si už ani neviem predstaviť. Ale aspoň pre teraz; čo je rozmazané, to ma nezaujíma. A tak sa môj svet zmenšil na kruh s polomerom dvoch metrov. A vôbec mi nevadilo, že som nevidela, čo mi otec v diaľke ukazoval. Vraj srnky...

 

Krik. Zaujímavé, čo dokáže spraviť s človekom. Oblieval ma neskutočný chlad, do očí sa mi tlačili slzy a mňa stálo všetky sily zastaviť ich, nepustiť ich skúmať líniu mojej tváre. Vydať zo seba zmysluplnú vetu? Mission impossible! Ruky sa mi triasli; a vydať z toho pekelného nástroja súvislú melódiu? V takomto stave som bola rada, že som udržala v rukách paličky a spomenula som si, kde je aká struna. Že som sa radšej neučila hrať na triangel...

 

„Neexistuje problém, ktorý by nespravil kúsok čokolády!“ spomenula som si na magnetku na chladničke mojej tety. Presný zásah do čierneho. Aký problém ňou riešil ocino? Dnes už nie málo skúšané nervy, alebo ju otvoril jednoducho preto, že mal narodeniny? Nevedela som, ale s radosťou som jedla. Karamel v nej obaľoval moje nervy a oriešky aspoň čiastočne zakryli môj pocit hladu. Čokoláda bola odmalička moja závislosť. Škoda, že sa to odrazilo aj na mojej postave.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek ... ale žily mi to netrhá!:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!