OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » FanFiction The Vampire Diaries » Tajný ctiteľ Bonnie Bennett - 1. kapitola



Tajný ctiteľ Bonnie Bennett - 1. kapitolaBonnie sa po tragickej nehode svojho priateľa Jeremyho rozhodla odísť z Mystic Falls a začať nový život v New Yorku. V súčasnosti je známou speváčkou, vystupuje pod umeleckým menom Katherina Graham a preráža koncertné šnúry po celej Európe. Zanechá tento nový spôsob života a vráti sa k starému? A vďaka komu začne takto zmýšľať? Kto je jej tajomný ctiteľ? A čo takého sa stalo v minulosti, o čom ani sama Bonnie nevie?

„Slečna Bennettová, práve vám prišla ďalšia zásielka červených ruží. Kam ich máme dať?“ spýtal sa ma poslíček a ja som od samého prekvapenia nevedela, čo povedať.

Predo mnou, totižto, stál poslíček s tromi veľkými košmi červených ruží.

Preboha, kto mi ich mohol poslať? Určite to nebolo len tak lacné. Komu sa môže moja hudba až tak páčiť?

Aj keby som si chcela lámať hlavu, určite by som na nič neprišla. Mojich fanúšikov sa rozrastalo každým dňom viac a viac. Dôkazom boli aj vypredané koncerty, ktoré som neraz absolvovala, či blog, kde mi nechávali samé povzbudivé odkazy, ako sa im moja hudba páči.  

Zo všetkého som mala takú veľkú radosť, že som si ani neuvedomovala, ako mi jedna časť môjho ja chýbala. Áno, chýbal mi muž, o ktorého by som sa mohla oprieť, najlepší priateľ, s ktorým by som zdieľala všetku radosť a smútok. Moja druhá polovička, na ktorú by som sa vo všetkom mohla spoľahnúť.

Pri speváckej kariére však môžete na toto rovno zabudnúť. Novinári či fanúšikovia vám zasiahnu do osobného života ako strela a tak vám už neostáva pomaly čas na nič. Ja som svoj život prestala žiť už dávno a všetko obetovala na spevácku kariéru. Nepopieram, že som za ten čas nemala nejaké vzťahy, ale všetko vydržalo len pár mesiacov a keď som ich prestala baviť alebo prestali sme si obaja rozumieť, rozišli sme sa. Zlomené srdce, plač, preklínanie, spomienky a bolesť. To mi ostalo po všetkých mojich vzťahoch, až som si povedala dosť, koniec so všetkým. Nebudem mať vzťah potiaľ, pokiaľ nenájdem toho pravého.

Muža, pri ktorom zacítim čudné chvenie žalúdku, pri ktorom sa budem červenať ako paprika alebo pokiaľ mi nedá moje srdce najavo: Áno, toto je on, muž, s ktorým máš prežiť zvyšok svojho života. Od tohto sľubu prešlo viac ako dva roky a ja môžem so spokojným svedomím povedať, že sa toho dodnes držím a že mi až tak chlap nechýba, keďže všetok svoj čas venujem fanúšikom.

„Bonnie, opäť ďalšia zásielka červených ruží? Niekto na teba veľmi myslí,“ podpichla ma moja agentka Nancy a ja som sa pri tom musela zasmiať.

„Prosím vás, boli by ste taký láskavý a odniesli ste ich hore do mojej izby?“ Pousmiala som sa na mladého poslíčka a zobrala si jednu ružu z košíka.

Následne som k nej privoňala a otočila sa k svojej agentke.

„Červené ruže, moje najobľúbenejšie. Ktovie, kto mi ich poslal.“ Hodila som zamyslený pohľad a sadla si do kresla.

„Určite niekto, komu na tebe veľmi záleží. Nejaký tajný fanúšik či ctiteľ, ktorý by rád chodil s atraktívnou Bonnie Bennettovou, no ona je tak ponorená do speváckej kariéry, že už dávno prestala vnímať aj svoj osobný život,“ odpovedala po chvíľkovom skonštatovaní a ja som jej venovala škaredý pohľad.

„Vieš, že od toho incidentu s Lucasom som si prisahala, že ak nenájdem toho pravého, nevrhnem sa do žiadneho vzťahu. Už ma nebavia len dočasné vzťahy, z ktorých mi akurát ostanú len spomienky a bolesť.“ Venovala som jej bolestný, ale o to pravdivý pohľad.

„A ako chceš nájsť popri toľkej práci toho pravého, Bonnie? Myslíš, že tie tvoje čáry – máry ti privedú toho pravého? Vravela som ti, nech si zoberieš aspoň na mesiac dovolenku. Okrem toho, chodíš sem nevyspatá, dôkazom sú tie kruhy pod očami, ktoré si pomaly všíma každý, len ti to nechceme povedať. Viem, že spev je pre teba teraz najprvoradejší, ale povedz mi, koľko si už nevidela svoju rodinu či priateľov? Kedy si naposledy bola v Mystic Falls?“ sypala jednu otázku za druhou a mňa pri rodnom meste stislo pri srdci.

Nancy mala v jednom pravdu. V Mystic Falls som bola naposledy pred ôsmimi rokmi, ale dôvod, prečo som odtiaľ odišla a chcela na to mesto čo najskôr zabudnúť, vedela tiež.

„Nechcem o tom hovoriť,“ zasyčala som a prudko pokrútila hlavou. Ružu, ktorú som zvierala ruke som stisla až tak, že ma pichla a spôsobila malú ranku na prste.

„Bonnie, preboha...“ zhíkla Nancy a chcela dopovedať, no vôňa mojej krvi jej až tak udrela do nosa, že si musela zapchať nos aj ústa.

V tom som ostala biela ako stena a uprela na ňu svoj vydesený pohľad.

„Bože, Nancy, ja som zabudla. Zlatko, to bude dobré, prosím, len to vydrž a zhlboka dýchaj,“ začala som ju upokojovať a rýchlo si okolo prsta obmotala servítku, aby to nevidela.

Prečo som ja také motovidlo a nemyslím aj na druhého? Veľmi dobre som vedela, že Nancy neznáša krv a aj tak sa hrám s tou ružou. 

„Bonn, ja musím.. na.. čerstvý vzduch.. inak sa naozaj niečo zlé stane,“ odpovedala mi sekavo a prv, než som chcela niečo povedať, už bola fuč.   

Bože môj, prosím, nedaj, aby sa Nancy, moja upírska agentka, teraz premenila a prišlo k tomu najhoršiemu.

***

Ležala som na posteli a rozmýšľala nad Nancynimi vetami, ktoré mi stále hrmeli v hlave a nedali zaspať.

 A ako chceš nájsť popri toľkej práci toho pravého, Bonnie? Myslíš, že tie tvoje čáry – máry ti privedú toho pravého? Viem, že spev je pre teba teraz najprvoradejší, ale povedz mi, koľko si už nevidela svoju rodinu či priateľov? Kedy si naposledy bola v Mystic Falls?

Od tej škaredej, smrteľnej nehody, ktorá sa stala môjmu bývalému priateľovi Jeremymu som o tom mieste nechcela počuť a čo najskôr radšej zabudnúť. Po strednej  som bez rozlúčky odišla do New Yorku, kde žijem doteraz. Najprv som sa bezcieľne túlala po uliciach, využívala svoje čarovné schopnosti, ktoré ma po niekoľkých mesiacoch doniesli až k Nancy, terajšej mojej agentke. Ani neviem, ako som sa ocitla, opäť, vďaka Nancy v speváckom štúdiu a teraz  si vychutnávam slávu a svoju spevácku kariéru plnými dúškami.  

Robí ma to však šťastnou? Má Nancy pravdu a mala by som odísť do Mystic Falls aspoň na nejaký čas ? Čo im však poviem? Prepáčte mi, že som sa vám toľké roky neozývala, ale chcela som na toto miesto a vás všetkých zabudnúť?

A na druhej strane, čo keď už dávno na mňa zabudli a nebudú mi to vedieť odpustiť? Určite si žijú svoj vlastný život. Z tajného zdroja viem, že Elena sa pred pár mesiacmi vydala za Stefana a spolu žijú Salvatorskej vile. Caroline stále chodí s Tylerom, ktorý sa vďaka uhryznutiu Klausa učí stále ovládať svoj dar, ktorý je pre neho požehnaním a zároveň aj prekliatím na celý život. Matt si po rozchode s Caroline dlho nevedel nájsť priateľku, až sa napokon do mesta nasťahovala atraktívna Sarah, ktorá mu ihneď padla do oka a čo čert nechcel, o pár týždňov sa tiež dali dokopy.

Všetci sme mali partnerov, dokonca aj Stefanov starší brat Damon, i keď len nezáväzné vzťahy. Do osudného dňa, keď mal môj Jeremy tú prekliatu autonehodu sme všetci chodili na spoločné večierky, plesy, túry po horách či len tak von sa prevetrať. Spočiatku mi to síce bolo čudné, ale postupom času som si zvykla a tešila sa, aká sme skvelá partia.  

Po nehode sa však všetko začalo rozpadať. Ja som sa uzavrela do seba a radšej ostávala doma, zamknutá so svojimi spomienkami na Jeremyho. Nikoho som si k telu nechcela pripúšťať, dokonca ani moju najlepšiu kamarátku Elenu, ktorá bola z toho všetkého tiež na dne.

Zrejme už vtedy sme si mali byť obe oporou. Veľmi dobre som vedela, že ma potrebuje tak ako ja ju, lenže bola som z toho taká hotová, že som pomaly nevládala. Pamätám si, ako som sa neraz chcela predávkovať liekmi. Ísť za Jeremym.

Vtedy som si myslela, že by to bolo ľahšie, aspoň by som sa zbavila tej otrasnej bolesti, ktorá sa mi v srdci rodila každou minutou. A v jeden deň sa to aj stalo. Už si nepamätám presne podrobnosti, no viem, že som sa zobudila v nemocnici s hadičkami okolo seba.

Elena vtedy stála pri mne a s plačom mi povedala, že ak by Stefan neprišiel skôr, prišla by aj o mňa. Toto bol môj prvý a zároveň aj posledný zážitok s liekmi. Vtedy som si prisahala, že už nikdy nesiahnem po žiadnych liekoch a alkohole. Zrejme som svoj život mala žiť ďalej, no bez neho. Bez muža, ktoré som milovala doposiaľ najviac na svete. Bez Jeremyho.

Medzitým, ako som sa zotavovala v nemocnici, mi hlavou preletela myšlienka, že by som mohla začať žiť, ale odznova, avšak bez priateľov a Mystic Falls. Vedela som, že je to veľké rozhodnutie a veľa týždňov som si tým lámala hlavu, či je to dobrý nápad, no napokon, po strednej, som to predsa urobila. Svoje rozhodnutie som najprv ľutovala kvôli ľuďom, ktorí pri mne stáli a podporovali ma. Nebolo to voči ním férové, ale veľmi dobre vedeli, že sa mi tam ťažko žilo. Každodenné spomienky na Jeremyho, miesta, kde sme spoločne chodievali...

Všetko mi pripomínalo jeho. Všade kam som sa pohla, videla som jeho tvár. V tom som vedela, že potrebujem náhlu zmenu prostredia. Musela som riskovať. Aj keby som to po zvyšok svojho života ľutovala...

***

Ráno som sa prebudila do dosť dobrej nálady. I keď som sa v noci poriadne nevyspala, niečo vo mne šepkalo, že dnešný deň bude pre mňa veľmi nezabudnuteľný. Dnes som totiž mala večer koncert v miestnom klube, kde som si  chodila oddýchnuť a načerpať nové sily. Dnešný koncert bol len pre pár ľudí, priateľov, ktorých som tu za tú dobu, čo som tu žila, spoznala.

Naraz ma však z myšlienok vyrušil zvuk mobilu a ja, celá nedočkavá, som ho zdvihla.

„Zlatko, dnešná skúška pred koncertom sa ruší,“ odpovedal mi ihneď Nancyn hlas a ja som v tom prepadla panike.

„Čože?  A prečo? Nancy, veľmi dobre vieš, že pred koncertom vždy skúšam texty...“ nedopovedala som, pretože ma ihneď prerušila.

„Keďže si nechceš zobrať dovolenku, tak si urobíš aspoň relax do večera a nechcem počuť žiadne reči, Bonnie. Prosím ťa, choď sa ešte vyspať. Stavím sa o čo chceš, že si znova nespala a potom choď na nákupy. Ak chceš byť ešte atraktívnou ženou a zaberať na svojich fanúšikov, treba ti čím skôr vymeniť šatník. Urob si deň pre seba a nemaj strach. Dnes večer to zvládneš aj bez skúšky. Dobre, ja už musím ísť. Večer sa vidíme a uži si deň. Ahoj,“ dokončila svoj monológ a zložila.

Prekvapená jej činom som pozrela na telefón a chvíľu na neho gánila.

Ako si to predstavuje? Nie ona nadstavuje krk pred toľkými fanúšikmi, ale ja. Ja tam budem stáť a spievať. Čo keď zabudnem text? Šťastie, že tento koncert bol len pre VIP hostí. Keď som sa však tak na druhú stranu zamyslela, Nancy mi naozaj chcela dobre. Toľké prepracovanie mi nerobilo dobre. Pri každej práci existovala miera a ja som sa cítila pomaly ako workoholik. Preto som sa rozhodla, že dnešný deň si užijem ako najviac viem. Doobeda preleňoším  pri posteli a telke  a poobede pôjdem na nákupy, aby som si mala čo večer dať na seba. Toto bude jeden z najkrajších a najnezabudnuteľnejších darčekov, ktoré mi Nancy mohla darovať.

***

Keď som dorazila do klubovne, kde sa koncert mal konať, nikto tu nebol. Prekvapená som vytiahla mobil a zavolala svojej agentke, kde všetci sú, no ona mi mobil nezdvíhala. Pomaly ma začala chytať panika.

Kde všetci sú? Prečo tu nikto nie je? Nepomýlila som si náhodou dátum, nezrušil sa koncert alebo nepremiestnil sa niekam inam? O tom by mi ale Nancy určite povedala. Preboha, čo sa mohlo stať?

Ako som si šla dávať do tašky mobil, niekto mi v tom zakryl oči šatkou a ja som uvidela tmu.

„K-kto ste? Prosím vás, dajte mi tú šatku dole. Vôbec nič nevidím...“ nedokončila som, pretože dotyčný únosca mi zakryl ústa rukou.

„Psst, prosím, Bonnie, nekaz tento pekný večer,“ zašepkal mi zamatový hlas do ucha a mne v tom momente prebehli po celom tele zimomriavky.

Kto to môže byť a odkiaľ pozná moje meno? 

Pomaly som prikývla na súhlas a rozhodla sa spolupracovať.

„Neboj sa, neublížim ti, len chcem s tebou stráviť krásny večer,“ dodal a pustil mi ústa svojou rukou.

„Môžeš mi povedať svoje meno?“ spýtala som sa jemným hláskom.

Chvíľu zostalo ticho a ja som si v tom uvedomila, že váha.

„Nie je dobrý nápad, aby som sa ti predstavoval. Povedzme, že som tvoj tajný ctiteľ z ďalekého,  ale pre teba aj neďalekého mestečka,“ dopovedal, pričom som zacítila jeho uškŕňajúci úsmev na perách.

Prečo mi nechce povedať svoje meno? Čo všetko za tým je? A ako vedel, že dneska budem tu vystupovať? Pokiaľ viem, tento večierok bol naozaj len pre mojich pozvaných, VIP, hostí. Podľa jeho hlasu som ho však nikomu z mojich priateľov nevedela zaradiť, no zároveň mi bol tak veľmi povedomý. Ako keby som už niekedy mala tú česť sa s ním spoznať.

Avšak kto to môže byť?  A čo tá jeho veta. Povedzme, že som tvoj tajný ctiteľ z ďaleka, ale pre teba aj z neďalekého mestečka. Ako som mala chápať tie posledné slová? Čo tým myslel? Žeby priateľ z minulosti?  Niekto zo strednej školy? Niekto z Mystic Falls?

V hlave som si prebehla celý zoznam priateľov, ktorých som počas školy poznala. Nikto mi však z logických príčin nepripadal do úvahy. Matt mal priateľku Sarah a i keď sme sa po jeho a Carolininom rozchode zblížili, nikdy to nebolo viac ako úprimné priateľstvo. S Tylerom som si nikdy  dobre nerozumela a Stefan? On bol ďalší z mojich najlepších priateľov. Priateľ, mojej najlepšej kamarátky a predovšetkým môj záchranca, vďaka ktorému by som tu teraz už určite nebola. Jediný, ktorého som milovala zomrel pred viac ako šiestimi rokmi.

Jeremy... Kiežby si mohol byť nažive. Všetko by bolo omnoho jednoduchšie a nikdy by som neodišla z Mystic Falls. Nuž, život to chcel takto a nič na tom už nezmeníme. Moji priatelia sú už pre mňa „minulosť“ na ktorú budem spomínať po zvyšok svojho života neustále.

„Môžem vedieť, čo trápi moju malú, ale zato úspešnú speváčku?“ vyrušil ma hlas z mojich spomienok a ja som sa v tom prebrala do reality.

„Premýšľala som nad tvojou tajomnou identitou. Si mi nejako povedomý, ale vôbec si neviem spomenúť, kto si. Pripadá mi však, že som ťa už niekde počula, možno aj videla...“ nechala som vetu dopovedanú a dúfala, že sa chytí do mojej pasce a povie svoje meno.

„A prišla si na niečo?“

Môj  plán po niekoľkých sekundách však zlyhal. Dočerta! A to som myslela, že sa chytí. Kto to môže byť? Čo keď to je nejaký vrah, ktorý ma chce využiť a znásilniť? Na druhej strane som  tú myšlienku hneď zamietla. Keby to chcel urobiť, už dávno by to bolo za nami. Určite by sa so mnou takto nemaznal. Ale kto vie?

Bože, Bonnie, prestaň hysterčť!  Určite je to len nejaký zúfalý fanúšik, ktorý si chcel s tebou spraviť krásny večer.

„Nie,“ odpovedala som krátkou vetou a povzdychla si.

„Tak v tom prípade by si mi mohla po zvyšok večera hovoriť tajomný ctiteľ,“ uškrnul sa a jeho zrýchlený dych som zacítila až na svojich perách.

Pomaly, jemne zľahka sa mi ich dotkol a prichytil s tými svojimi. Odrazu som nemala čo namietať. A aj keby som niečo chcela, bola som proti môjmu ctiteľovi bezmocná. Preto som sa rozhodla pre tento a jediný krát v živote spolupracovať s niekým, koho som síce ani nepoznala a zahodiť všetky starosti za hlavu..  

Nancy mala pravdu. Porušiť raz pravdivá a odtrhnúť sa z reťaze ešte nikoho nezabilo a určite nezabije ani mňa.

A odrazu som zacítila jeho prsty na mojej sánke a krku ako sa jemne kĺžu a smerujú dole pod moje tričko.

„Chcem sa s tebou milovať, Bonnie,“ šepkal mi medzi bozkami, ktoré naberali na intenzite.

Neviem, čo to v tej chvíli do mňa vošlo, ale súhlasila som aj ja. Môj ctiteľ sa mi čím viac začal páčiť a cítila som sa pri ňom tak rozprávkovo až neopísateľne.

„Lenže je tu pár malých háčikov. Po prvé, nikdy som sa nemilovala so šatkou na očiach a po druhé, o chvíľu by mala prísť Nancy aj s hosťami, pretože dnes tu má byť koncert...“ V tom ma umlčal ďalším vášnivým bozkom a ja som ostala ticho. Až po dlhšej chvíli sa odtiahol a povedal mi prekvapujúcu informáciu, ktorá mi vyrazila dych.

„Nancy dnes s nikým nepríde, pretože som ju o to požiadal a čo sa týka prvého bodu, všetko je na prvýkrát. Tak si to nechaj vychutnať plnými dúškami.“ A znova ma chcel pobozkať, no ja som tento krát uhla.

„Nepríde? Ako si ju mohol požiadať? Ty sa poznáš s Nancy?“ sypala som otázku za otázkou, no on mi znova priložil prst na ústa.

„Bonnie, prosím...“

Chvíľu som uvažovala nad jeho slovami. Aj on má pravdu. Mala by som si tento, bez tak už pohodový deň, vychutnať plnými dúškami až dokonca. Keď už raz dovolenka, tak poriadna.

„Máš pravdu. Všetko je na prvýkrát a ja si tento večer nenechám ničím pokaziť. Naopak, chcem si ho užiť plnými dúškami a s tebou,“ dopovedala som svoju myšlienku nahlas a skôr ako stihol niečo povedať som si ho k sebe pritiahla a pobozkala ho.

Následne nato sme sa zázračne zosunuli na zem a pri horúcich, vášnivých bozkoch, dotykoch a objatiach, vzplanuli ako jedno telo.

***

Ráno som sa prebrala celá dolámaná a doudieraná. V tom som sa rýchlo porozhliadla po miestnosti, kde to som a prekvapene zistila, že doma.

Ako som sa sem dostala? Nebola som v klube a nečakala na hostí? Môj koncert! Bože môj, premeškala som svoj koncert! Dokelu, ako to že som včerajšok strávila doma?

A potom sa mi v hlave rozjasnilo.

Tajomný ctiteľ! Áno, môj večer som strávila s tajomným ctiteľom.

Prekvapene som si ruky položila na oči, ktoré som mala po zvyšok celého večera zaviazané šatkou a pomaly sa rozpamätávala na jeho úžasné dotyky po mojom tele. Takéto milovanie som ešte v živote nezažila...

Ako to však, že vedel až tak o mne a ja o ňom vôbec nič? Ako to, že vedel, kde bývam? Nuž, to sa už nikdy nedozviem, pretože on odišiel a nechal ma tu samu, avšak s nádhernými spomienkami, na ktoré nikdy nezabudnem. Rozprávka skončila a ja sa vraciam znova do normálnej reality.

V tom som svoj pohľad upriamila na nočný stolík a chcela sa pozrieť na hodiny, lenže oči mi padli na čiernu krabičku a lístok, ktorý bol pri nej.

Zvedavosť mi nedovolila a prvú som otvorila krabičku, v ktorej bol krásny, strieborný náramok. Chvíľu som naň len vyvaľovala oči a potom si spomenula, že tam mám lístok. Rýchlo som ho schytila a začala čítať.



Milá Bonnie,

Chcel som sa ti poďakovať za úžasný večer. S nikým mi nebolo tak neopísateľne ako s tebou. Škoda, že sa už nikdy nemôžeme stretnúť. Ja na teba a naše malé dobrodružstvo nezabudnem nikdy. Dúfam, že sa ti môj malý darček v podobe vďaky, že si ten krásny večer so mnou vydržala, páčil.

S láskou, tvoj tajný ctiteľ.

P.S.: Vždy sa riaď svojím srdcom a svojimi pocitmi.

 

Chvíľu som premýšľala nad jeho poslednými slovami.

Čo tým mohol myslieť? Mohla to byť nejaká indícia, ktorou mi chcel naznačiť, že ho tam môžem stretnúť?

Vždy sa riaď svojím srdcom a svojimi pocitmi.

A v tom mi to došlo. Takto sa mi to vždy snažila vysvetliť aj Nancy, len som ju nikdy nepočúvala.

Mystic Falls! Áno, musím tam ísť. Musím sa vrátiť k svojím starým známym a vysvetliť im, prečo som odišla. Okrem toho, niečo mi vravelo, že tam bude aj on. Môj tajomný ctiteľ...

 ___________________________________________________________________

Práve som robila poriadky v PC, keď som natrafila na túto moju starú poviedku, ktorú som začala písať zhruba pred rokom. Pôvodne to mala byť jednorázovka,  no rozhodla som sa z toho nakoniec spraviť viacdielné časti. Čo hovoríte na túto časť? Vopred ďakujem za každú rekaciu. :)
 Miriam. :)



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Tajný ctiteľ Bonnie Bennett - 1. kapitola:

4. Katie
24.07.2015 [23:08]

Ahoj ,chcelo by to pokracovanie ... Emoticon

3. Summer
11.10.2014 [14:42]

Bomba! :) Nemám ani tucha, kto bude ten tajný ctiteľ, no dala by som všetko za to, aby to bol Damon... pretože Donnie milujem. :D Potešila aj Stelena... len tak ďalej!

2. MiriamTaylor přispěvatel
30.09.2014 [21:27]

MiriamTaylorAno, ano opravím si to. Ďakujem za upozornenie. Emoticon

1. mima33 admin
30.09.2014 [15:17]

mima33Ahoj, pokiaľ sa jedná o poviedku na pokračovanie, treba to zohľadniť aj v názve (Prológ, 1. kapitola, atď.).
Keď si to upravíš, opäť zaškrtni, že je článok hotový.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!