OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » FanFiction Harry Potter » Stratení a nájdení 12. kapitola



Stratení a nájdení 12. kapitola
Ako Legolas zareaguje na všetko čo sa stalo... aké to bude mať dôsledky pre ich priateľstvo? Prežije, alebo sa nenávratne zlomí?

Niesť následky (Legolas)

Princ elfov kráčal po lese ako telo bez duše.

Nohy našľapovali automaticky potichučky a ľahko, aj keď telo bolo po celej noci behu a naháňania unavené, no oči už nevideli kam idú.

Viedli ho naspäť do tábora nechávajúc Valora a Remusa ďaleko za sebou. Legolas nedokázal v Remusovej prítomnosti zostať už ani o okamih dlhšie.

Nie po tom, čo Remus vyriekol.

Elfovia strážili Remusa Námesačníka niekoľko hodín, pokiaľ sa ich priateľ neprebral. Slabý, bezmocný a dobitý. No i cez to vyriekol s desom v očiach tie strašné slová, ktoré zmenili tak veľa.

„Toto preklatie sa prenáša vlkolačím uhryznutím, Legolas. Ja ani nedokážem povedať, ako je mi to ľúto...“ Hlas ma mu na konci zlomil, pričom sklonil hlavu ako zbitý pes. Legolas chvíľu sedel v tom ohlušujúcom tichu, jeho zrazu strnulá myseľ spracovávala všetky dôsledky až príliš pomaly.

Je nakazený.

Stane sa monštrom.

Nemohol zostať v blízkosti Námesačníka, musel proste odísť preč, čo najďalej od toho, čo videl, čo najďalej od toho, čo spôsobil.

Legolas vojde do ešte odpočívajúceho tábora a zamieri rovno do stanu. Tam, bez dlhšieho premýšľania odmotá obväz tak starostlivo oviazaný valorom a zapozerá sa na uhryznutie.

Rana v skutočnosti nie je veľmi hlboká a medzičasom ho už prestala bolieť. Legolas po nej opatrne prejde končekmi prstov. Nevyzerá  nebezpečne. Keby nebol účastníkom udalostí dnešnej prekliatej noci povedal by, že je to obyčajné ľudské uhryznutie – v otlačku nedokázal ani len rozoznať predĺžené očné zuby vlka.

Toto že malo spôsobiť niečo také strašné ako premenu na vlkolaka?

Legolas bol tým všetkým strašne zmätený. Unavene si povzdychol a usadil sa do kresla, nohy skrútiac do tureckého sedu.

V prvom rade bol ale vystrašený. Pred očami, ktoré videli toľko bojov, sa mu ustavične zjavovali útržky neuveriteľnej premeny na vlka. Všetkej tej bolesti, krvi a násilia. Jeho duch nechcel niečo také uznať za reálne, nedokázal si túto bytosť – Námesačníka – spojiť s ich trpezlivým priateľom Remusom. S tým človekom, ktorý ich zachránil svojimi magickými psami a svorne bojoval po ich boku.

Remus. Úľava z toho, že žije, vystriedal teraz hnev rozpálený do biela. Ako sa len odvážil im niečo také nepovedať? Utajovať netvora a tak ich všetkých vystavovať nebezpečenstvu? Nehovoriac o tom, že oni traja boli Trojlístok, priatelia – to skutočne pre Remusa znamenalo až tak málo?

Remus Námesačník spravil chybu, za ktorú teraz bude pykať on. Neprezradil im svoje tajomstvo. Ak by sa im zveril, pomohli by mu a vedeli, na čo majú dávať pozor. Nikdy by nebol pohryzený.

Legolasa striaslo – musel sám pred sebou priznať, že bolesti premeny, ktorú dnes večer sledoval, sa bál.

V tom sa ozvali kroky.

„Nech si ktokoľvek, odíď,“ zamrmle Legolas, potrebuje byť sám. tu nastávala ďalšia otázka – ako mohol byť veliteľom keď sa mal zmeniť na monštrum?

Cítil sa pošpinený. Legolasov hnev a zášť voči Remusovi sa mu telom šírili ako jed.

„To som ja, Valor,“ odvetí hlas.

„Vojdi,“ povzdychne po chvíli Legolas s vedomím, že toto je jediná osoba, ktorého nemôže teraz odmietnuť.

„Vďaka,“ odvetí a váhavo sa usadí na stoličku oproti tej legolasovej.

„Došiel v poriadku?“ zavrčí Legolas. Nedokáže sa momentálne prinútiť vysloviť remusovo meno, no v duši sa mu ozve veliteľ – aj za tohto vojaka má zodpovednosť.

Áno, len vojaka. Remus zradil dôveru. Už nemôže byť považovaný za priateľa.

Nemožno mu už veriť, uvedomí si Legolas pochmúrne. Istá jeho časť pri tom vyhlásení zdesene zamrzne hrôzou.

„Áno, doviedol som ho na hranice tábora. Ďalej nechcel ísť,“ odpovie Valor, v črtách mu badať únavu z posledných udalostí.

„Prečo?“ spýta sa Legolas udivene. Aj cez to všetko nedokáže zadusiť zvedavosť. Práve tú zvedavosť, ktorú v ňom po veľmi dlhom čase dokázal prebudiť práve Remus Námesačník, pomyslí si Legolas trpko.

„Povedal, že vie, že ho tu teraz nebudeš chcieť vidieť a že to bude rešpektovať. Snažil som sa ho presvedčiť, aby šiel so mnou-„

„Dobre spravil,“ preruší ho Legolas, potom skloní mierne hlavu v náznaku ospravedlnenia za prerušenie, no pokračuje, „skutočne ho tu nechcem. Remus Námesačník nás dvoch zradil, pošliapal našu dôveru. Svojim tajomstvom spôsobil veľké problémy. Na viac, nechcem mať v tábore plnom nič netušiacich vojakov nebezpečné zviera. “

„To nemyslíš vážne, Legolas! Skutočne urobil veľkú chybu, no pochopiteľnú, nezaslúži si za ňu vyhnanstvo z tábora. Chcel by si sa ty snáď chváliť takým netvorom, keď ho dokážeš zvládnuť sám? Ešte stále je to Remus Námesačník. Náš priateľ.“

„Keby bol náš priateľ,“ precedí Legolas skrz zaťaté zuby snažiac sa krotiť veľký hnev, o ktorom si  ani nemyslel, že ho je schopný, „varoval by nás pred tým. Nič z toho sa nemuselo stať, Valor. Vďaka nemu budem i ja vlkolakom. Ako sa mám s týmto pozrieť svojim mužom do očí?“

„Tak, ako mal Remus nám,“ riekne Valor, „Legolas, to, že sa máš stať vlkolakom nič nemení na tom, kým si. Si stále náš veliteľ, aj keď náš veliteľ sa nikdy nepráva takto predpojato. Skús sa na to pozrieť z obidvoch strán.“

„Ľahko sa súdi spor, ktorý sa ťa netýka,“ odvrkne Legolas.

„Týka sa ma to. Bol som tam tiež, Legolas. Díval som sa na toho vlka s vedomím, že som dýkou zabil Remusa! Podľa teba sa ma to potom aj po tomto netýka?“  zvolá Valor pohoršene a hnevlivo sa na neho pozrie. Legolas pod hnevom spozná bolesť, no ignoruje ju.

„Prestaň stáť čisto na jeho strane! Čo nevidíš, čo spôsobil?“

„Som priateľom vás oboch, a to je pre mňa pri sporoch to najťažšie,“ odvolá sa Valor. „Obhajujem ho preto, lebo sám dobre viem, ako ľahké je spraviť chybu. Nechcel nám ublížiť – no cesta do pekla, ako to už býva, je dláždená dobrými úmyslami.“ postaví sa a bez pozdravu odkráča preč. Legolas sa skloní a položí hlavu do dlaní.

„Keď si odišiel, vyzeral horšie, ako v deň keď sme ho našli. Aj cez to je pripravený ti pomôcť zvládnuť to,“ dodá Valor pri dverách stanu a potom ho už niet.

K hnevu z klamstva, zúfalstvu z uhryznutia a strachu z premeny sa pridá nový pocit.

Žiaľ nad stratou takého priateľa ako je Remus Námesačník.    


Každý článok je v priemere otvorený tak plus-mínus 30 krát... myslím, že aspoň pár smajlíkov (toto, Kika, okázalo ignoruj, prosím :D ) by vás nezabilo. :)) :))



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Stratení a nájdení 12. kapitola:

5. Yriss
05.07.2014 [15:36]

Áno, prekvapivosť je viac než fajn.
Toto je zatrpknutý Legolas, takže je pochopiteľné, že toľko pozitívnej energie už nemá a tie tmavšie stránky jeho povahy vyniknú. Pýcha? Och áno, myslím, že je to ono. Je to výborné stvárnenie Legolasa. Nie tak sympatické ako priateľský Legolas, ale myslím, že je to krásne v charaktere. A na omluvy se moc moc těším.
On ich vraj uzmieruje skôr vtipným vyvádzaním, ale áno, možno by aj mal energiu na postup vyšie. Tušila som, že sa tu čosi skrýva. Už keď hovoril to o chybách a teším sa na moment až sa to ukáže. Stavím sa, že to bude mať nejakú mikroskopickú súvslosť aj s Temným elfom.

Tu boli dvere...
„Keď si odišiel, vyzeral horšie, ako v deň keď sme ho našli. Aj cez to je pripravený ti pomôcť zvládnuť to,“ dodá Valor pri dverách stanu a potom ho už niet.

4. Leylon přispěvatel
05.07.2014 [14:03]

LeylonPretože na tom sa nesmiať nedá Emoticon Emoticon Ako keby som ťa nepoznala Emoticon
ďakujem za podporu :) Nevedela som, že si si prezrela môj profil Emoticon
Snažím sa, aby sa poviedka nevliekla a aby som sa sama priznala, nevedela som, ako presne by som to, čo som napísala radšej flashbackom, napísala normálne tak, aby to bolo aspoň trochu... prekvapivé. Pretože práve toho sa snažím pri písaní držať.
Aby som sa vyjadrila k správaniu Legolasa i Valora... Legolas sa tu veľmi odlišuje od Legolasa z LOTR, aspoň momentálne. No má na to za daných okolností plné právo a opieram sa o jeho povahovaú črtu, ktorá bola naznačená aj v jeho správaní v kanónu, konkrétne pri Gimlim predtým, než ho skutočne poznal - pýcha. Ale aby som ťa utešila, ospravedlňovanie bude velkolepé. Emoticon Emoticon
Valor... je skutočne mierotvorca. áno, omega uzmieruje, pričom podľa toho, čo som čítala (neviem nakoľko daný zdroj možno považovať za dôveryhodný, ale ja mu dôverujem) omega je na poslednom mieste v podstate tak trochu dobrovoľne. tým, že rieši spory medzi ostatnými vidno, že má dostatok sily (i hrubej) aby spory urovnal, takže ak by chcel, automaticky by nemusel byť posledným v hierarchii.
Valor... som rada, že si si ho obľúbila. Život Valora poznačil po svojom, preto je takýto. ale to zistíš neskôr.

a Kde som konkrétne hovorila o dverách, prosím ťa? Emoticon Na stene je celta, ktorú môžeš pretiahnuť cez vchod, aby si mala aspoň zdanlivú ilúziu súkromia - nikto nevidí dnu ani ty von, preto sa to dvíjalo takto :D :D

Ďakujem za báječný komentár Emoticon

3. Yriss
05.07.2014 [0:20]

Tak proč se směješ? Emoticon Emoticon
Já nemohla odolat.
Komentář sem rozepsala již předem, jenže pak začal Camelot a ten jde dvě části po sobě, takže to dokončuji teď.

No to se mi snad zdá. Otevřu profil, jen tak pro jistotu, jestli nic nového a co nevidím? Další epizódy. Né jednu, tři! A moc se jim těším. A souhlasím (I am not going to ignore it, I do what I want), lidi alespoň ten smajl by postačil, zaslouží si je, ta naše "Niečo od slova Liáh".
A teraz k poviedke. Že bude Legolas celý bez seba (tým šokom aj hnevom) som samozrejme očakávala, ale aj tak som z toho bola celá nesvoja. Legolas ako telo bez duše, schopný len automatickej chôdze okamžite vzbudil moju zvedavosť.
Je zaujímavé, že zatiaľ čo jeden dramatický moment stvárniš do bodky a skvostne, ďalší necháš vyznieť do stratena opisom, prípadne, ako teraz, flasbackom. A to nie je kritika, pretože podľa mňa je to vynaliezavé a šetrí čas a vlastne je to celkom príjemný spôsob (jeden moment z celej chvíle) a to striedanie možno dokonca bráni monotónnosti.
Vzhľad uhryznutia, tak neškodne pôsobiaci, byl líbivej.
A ještě líbivejší byla jeho myšlenková nit. Tá potreba odísť, ten pocit zrady, zmätok a i totálne odmietnutie niekdajšej milovanej osoby a do biela rozpálený hnev a nezbúdajme na strach z premeny. Všetko si samozrejme dokladal logickými argumentami, ale zároveň to bolo tak přes čáru, že som napriek chápavosti (kto by po tvojom opise nebol chápavý?) nemohla inak než súhlasiť z Valorom.
A to byla tá nejlíbivejší čast. Náš drahý elf omega (vlk omega vraj uzmieruje členov svorky, pritom on sám je vlastne dosť odstrčený) bol neopísateľne príjemný a jeho rozhovor s Legolasom nemá chybu. Obzvlášť sa mi páčili ten výkrik o nemyslení vážne, zmienka o predpojatosti len tak medzi rečou (proste musel rýpnuť, musel) a bolesť ukrytá za hnevom. So súhlasným pokyvkávaním hlavou som žrala každú jeho vetu. Ten stav, v ktorom má rád oboch a chápe oboch a bolí ho, že sú rozhádaní a robí čo môže aby to urovnal a je hlasom rozumu i srdca a asi i svedomia (Legolasa prirovnajme k egu) a nedarí sa mu to, nedarí, na tom stave je čosi nesmierne sympatické. Dramatický odchod sa mu podaril a záverečný súčet Legolasových pocitov bol stručne prekrásny.
Takže diki za ďalšiu peknú časť a vynikajúci náhľad do pocitov a myšlienok a myslím že realistickej reakcie uhryznutého elfa, ako aj súboj zranenej časti a časti ktorá by odpustila a nejako sa s tým vyrovnala (stvárnenej Valorom (toho elfa definitívne zbožňujem).

Inak, odkedy má stan dvere? Emoticon

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Leylon přispěvatel
04.07.2014 [21:59]

Leylontoto nebolo vtipné :D :D :D Emoticon

1. Yriss
04.07.2014 [20:18]

Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!