OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Stojí za přečtení! 2

Postupně přidávám povídky, které opravdu stojí za přečtení.
Varování: Většinou HP!
Poznámka: Vše co není HP je označeno na konci dané recenze.

Aktualizace: 23. 11. 2012

(Povídky nejsou nijak řazeny! Jsou vypsány v pořadí v jakém jsem je četla.)

(Pokračování článku Stojí za přečtení!)

~ 1. Kapitolová - Potvůrka + Potvůrka II. - Blesk (?)  - Jeden nepovedený lektvar a jeden strašně otravný tvor u ještě otravnějšího profesora. - Tak zní oficiální  shrnutí děje. Dlouho mi tahle povídka ležele mezi záložkama, ale přišel její čas. Do čtení jsem se pouštěla jen nerada s tím, že to bude nuda. Teď vím jak jsem se pletla. Potvůrka je dokonalá povídka, která má, co mít má. Chvílemi jsem cítila z povídky štěstí a rodost, pak jsem se zase kolikrát neudržela a vyprskla smíchy, pak se ve mě vzdemula vlna vzteku, nebo se mi po tváři kutálely slzy. Abych vás navnadila, je to vlastně jen o vztahu Severuse Snapea a malého kotěte, které Severus pojmenuje Potvůrka a které je shdou okolností doopravy Hermiona. Opravdu úchvatný kousek literatury, který právě získal titul Moje nejoblíbenější HP povídka. Troufám si říct, že tohle bude jedno z dílek ke kterým se budu vždy a ráda vracet...

Potvůrka 2 začala velmi slibně. Nenuceně a tak nějak... hezky. Někde uprostřed jsem si uvědomila, že povídka je úplně o něčem jiném než její předešlá řada, ale stále svým způsobem o tom samém. Celá druhá řada se dá brát jako Epilog. Musím říct, že nebyla horší než jednička. Naopak, možná i lepší... tedy v některých věcech ;-).

~ 2. Kapitolová - Začalo to křestním jménem - Vanityfair - Hermiona Grangerová a Severus Snape se ocitnou v situaci, kdy si začnou říkat Hermínka a Sevíček. A všechno to začalo jednou hloupou holčičí hrou... Tak tohle bylo vážně úžasné! Vzpomínám a vzpomínám a nemůžu najít situaci, ve které bych se nesmála...

„Až se přestanou chovat debilně, přestanu jim říkat debilové. Podle jejich dnešního výkonu soudím, že ten den je ještě hodně daleko. Obávám se, že možná nikdy nenastane.“

~ 3. Kapitolová - Kde je prava? - Sevik99 - V zásadě hezký příběh. Sice, řekla bych, ohrané klišé ale hezky zpracované. Severus je Severus a Hermiona se kupodivu chová jako Hermiona. I když i tohle oba brzo přejde. Kromě hlavní dějové linie se v příběhu objevuje i několik vedlejších. Všechny jsou precizně propletené a navazují na sebe. Občas mě vyrušila nějaká ta pravopisná chybka, díky které jsme si málem rvala vlasy, ale to bude tím, že jsem zvyklá dívat se hlavně po chybách... Takže... nenechte se odradit a s chutí do toho!

~ 4. Jednorázová - Nejkrásnější dárek - Patoložka - Dalo se to číst. Bylo to možná až moc... sentimentální(?), byl tam moc velký časový úsek nacpaný do pár slov, i když to mohla být klidně i kapitolovka, nicméně číst se to dalo. Byly i horší...

~ 5. Kapitolová - Láska nad kotlíkem - Jane - Er... bylo to hezké. Děj celkově nic moc, ale musím uznat, že naprosto krásně popsané pocity a určité momenty, kdy do sebe Severus a Hermiona vrazili a podobně. Hezký začátek prostředek i konec.

~ 6. Kapitolová - Kouzlo citronových dropsů - Naiad - Osobně sjem čekala spoustu černé magie a spostu nebelvírské blbosti. V tomhle směru mě povídka zklamala. I tak byl ale příběh velmi pěkný. Běžel plynule a nedovolil mi se od něj odtrhnout.  Brumbál byl tak... vychytralý a Minerva se naučila jíst citronové bon bony, které kdysi Brumbál každému s chutí nabízel. Proč jim pišla na chuť? A co může taková citronová cukrovinka změnit?

~ 7.  Kapitolová - Láska je slepá - Sevik99 - První třetina povídky, kdy se hermiona vyrovnávala a poslé ze se naučila žít s tím co se jí stalo, se mi líbila víc než jen hodně. Zbytek byl taky super ale už ne v takovém rozsahu. Děj byl plynulý, ale dle mého by byl zajímavější, kdyby hermioně zůstalo její poškožení až do konce.

~ 8. Kapitolová - Jak končí hrdinové - Sevik99 - Dvě dějové linie a každá v jiné době. Docela matoucí a náročné na poskládání si úlomků v hlavě. Co se týče kapitol odehrávajících se v minulosti, chybělo tam hodně věcí, které by mě dost zajímaly. Nebylo tam nic pěknkého. Většinou šlo o mučení a léčení se z následků. Mně, jako romantikovi by stačil ke štěstí i popis hebké peřiny a toho jak se v ní Herm cítí dobře. Ovšem tohle tam nebylo. na druhou stranu nebyla nouze o scény, kdy se do sebe Severus a Mia mohli zamilovat. Druhá dějová lini nám přináší pohled od přítomnosti, kde se Hermiona probouzí po několikaletém kómatu. Bylo hezké, že Sevik99 nezapoměla, že lidé jsou po takové době slabí, ale ani ty hole mi moc neseděly. přece jen... slabé by měla mít ruce i nohy, ne? Ale to odbočuju. Tak tedy, zase toho dost chybělo a i když pak byly chybějící momenty zmíněny, už to nebylo ono a postrádaly atmosféru.  Celkově byla povídka napsaná pěkně. Líbilo se mi to a klidně bych si to zopakovala.

~ 9. Jednorázová - Rytíř na černém koni - Sevik99 - Malinko delší jednorázovka. Hermiona zničená a na dně a Severus ochotný ji pomoci. Jeden vraždící maniak do kterého by to nikdo neřekl a pár přátel. Dejto tohle dohromady a vyjde vám skvělá povídka.

Tak co? Jdeme na další, ne? Já už teda zase hledám a čtu... Kdyby měl někdo nějaký TIP, pište mi na shrnutí. Odkaz znáte... ;-)

Ronnie :-*