OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Recenze » Povolání: Zaklínačka



Povolání: ZaklínačkaNásledující strany jsou psány tajným inkoustem, aby byl jejich obsah uchráněn před nadměrnou zvědavostí výše zmíněné adeptky, která se už nepochybně seznámila s obsahem předchozích stránek.


Povolání: Zaklínačka od autorky Olgy Gromyko. První díl vydaný v ČR/SR.

Oficiální text:

Představte si, že jste vládcem upírského panství a záhadná krvelačná obluda likviduje vaše obyvatele, jako by se nechumelilo. Požádáte o pomoc zdatné mágy, ale i oni dopadnou neslavně... netvor si je dá všechny k večeři. Navíc se lidé z okolních měst tváří už dost nakysle, protože se pověst o vražedném netvorovi šíří rychlostí blesku a jako upír máte už tak dost pochroumanou image.

Obrátíte se tedy na svého dávného přítele, mistra vyučujícího na Vysoké škole magie, věštění a bylinkářství. Ten pomoc přislíbí... ale místo sebe pošle pouhopouhou studentku. Adeptku praktické magie, osmnáctiletou holku. Nezoufejte, zmíněnou je zaklínačka par excellence!



Po škole mi zbyl čas. Jako každý čtvrtek. Byl začátek měsíce a já měla v peněžence peníze, které mi zbyly po koupi lístku do vlaku. Říkejme tomu osud. Jít do knihcentra se zdálo jako nejlepší nápad pro zkrácení dlouhé chvíle.

Probírala jsem se nepřeberným množstvím fantasy knížek, rozložených na stojanech i v policích. Upoutal mě jednoduchý hnědočervený hřbet, na kterém byl nápis Povolání: ZAKLÍNAČKA vyvedený v jednoduchém písmu. Nic okázalého, ale samotný název knihy přitáhl mou pozornost ještě víc a donutil mou zvědavost vzít knihu do ruky a přečíst si alespoň to málo, co bylo vzadu.

Hladké desky jako by mi přesně sedly do ruky. Zaklínačka na obalu, s magickou koulí vznášející se jí těsně nad dlaní a s očima, které měly téměř krutý výraz, mě přesvědčila, že tahle knížka je něco, co prostě musím mít! 



 
Hlavní hrdinkou je adeptka praktické magie (budoucí zaklínačka) osmnáctiletá Volha Redná. Volha má bezesporu již od dětství nadání pro magii. Je důvtipná, srší sarkasmem, někdy je možná až moc upřímná - nebojí se kopnout do vosího hnízda. Její agresivita, nekázeň i ostrý jazyk evokují u profesorů Starminské školy vztek a bezmoc. Volha se s ničím nepáře, a to ani pokud se jedná o samotného upírského panovníka. Jednou větou bych ji popsala jako jiskrnou osobnost, které se radši po prvním setkání celý život vyhýbáte. I přesto jsem si ji ale zamilovala.

Jeho výsost, vysoce vážený vládce Dogevy, šlechetný Arr'akktur tor Š'eonell z klanu... blá, blá, blá. Ani Volhu to nezajímalo. Len je prostě sympaťák od pohledu. Skvělý politik, ale také manipulátor, čehož využívá i proti Volze. Mezi ním a hlavní hrdinkou to nejednou pořádně jiskří. Jejich slovní potyčky jsem si zamilovala od provní chvíle stejně jako obě hlavní postavy.



Samotný příběh je velice poutavý a protkaný hromadou komických, ale i ne až tak úsměvných situací. Situace, ve kterých se z Volhy a Lena stávají přátelé (a možná něco víc), se střídají se situacemi, kdy stojí mladá zaklínačka proti vodní bestii.

Díky škole musí taky pracovat na své seminární práci na téma, které se výborně hodí k místu, kde se nachází. Na obyvatelích Dogevy testuje všechny povídačky, počínaje česnekem a zrcadlem.

Mimo jiné se mi velice líbil popis upíří komunity, který byl zkrátka originální a s celkovým dějem si sedl. Děj se neodehrává v blíže určené době, ale podle tématu i různých popisů bych tipla tak středověk.


Nic ovšem nedopadne, jak očekáváte, a rozlousknutí problému "Vodní bestie" vás opravdu překvapí, stejně jako tolik dalších věcí. Něco málo přes 200 stránek uteče jako voda a vy se smutkem v duši zjistíte, že je konec.



Kniha v originále byla vydaná v roce 2003. U nás a na Slovensku to bylo až roku 2012. Vydavatelství Zoner Press zatím neplánuje vydat další díly. Bohužel.

Oproti tomu naši východní sousedi se dočkali překladů všech knížek. Pokud si tedy chcete přečíst všechny díly, zatím jedinou bližší možností je polština.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Povolání: Zaklínačka:

2. Ronnie přispěvatel
28.04.2014 [18:27]

RonnieTak pokud ses dívala, tak třeba poláci to překládají jako "Vědma". Je to jen o zvyku, i když osobně si myslím, že na to, aby se ti nějaká kniha nelíbila potřebuješ víc, než jen jiné vnímání jednoho jediného slova. Emoticon

1. Auroel přispěvatel
28.04.2014 [14:05]

AuroelNo, Zlato. Jako recenze by to šlo, to se nemusíš bát ;), ale nemohu souhlasit s tvým názorem na tuhle knihu.
Mně osobně se moc nelíbila, což může být způsobeno i pouhopouhým vnímáním slova zaklínač. V téhle knize to byla spíš čarodějka, možná bojová čarodějka (mágyně? nebo jak to nazvat), ale rozhodně né zaklínačka. Zaklínači jsou mistři hlavně meče, magie je u nich na vedlejší koleji, v této knize to bylo přesně naopak, možná dokonce byl meč odsunut na nějakou jinou kolej, asi tak desátou :).
Ale jinak se ti povedla :D a z mé zaujatosti kolem slova zaklínač si nic nedělej. :D

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!