OurStories.cz ~ naše povídky - O webu » Soutěže » II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení Texie



II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení TexieHodnocení - Texie - admin

 

1. kategorie - FANTASY


1. Castella - Mediátorka

Četlo se to jedním dechem. Sympatické postavy, akční detektivní příběh a děj co má spád. Základní informace sdělené stručně nerušily děj a čtenář tak zjistí postupně vše potřebné, aniž by jej to rušilo. Celkově se mi ta povídka velmi líbila.

Body : 8/10

2. EleonorBrandst – Cesty osudu jsou nevyzpytatelné

 

 

Je to opravdu kouzelný příběh. Já osobně miluji historické romány a tento dokáže čtenáře pohltit. Chyb jsi tam měla naprosté minimum a to i při hledání. Co mě však trochu odvádělo od povídky a škodilo jí, byly občas kostrbaté věty. Krátké jednoduché věty jsou vhodné především na rychlejší pasáže.

Děj celé povídky jako by se postupně celý dramatizoval. Od začátku, který byl spíše zdlouhavým vysvětlováním až ke konci kdy čtenář téměř zadržoval dech v očekávání reakcí obou hlavních hrdinů. Zda to však bylo úmyslem či zda je tento vývoj děje lepší či horší už nechám na tobě a tom jak chceš svým dílem na ostatní zapůsobit.

Body : 8/10


3. happines – Ztracená hvězda

Opravdu originální nápad. Byla to příjemná povídka a nemám jí více méně co vytknout, bohužel ani co nadšeně chválit.

Body: 6/10


4. May – Temnota nadcházejícího dne

Povídka je hezká, ale bohužel už nic víc. První část byla velmi zdařilá, ale následně to šlo už z kopce – obsahově i zpracováním. Chybí tomu plynulost a propracovanost, zkrátka a dobře, nevěřila jsem tomu. Povídka by měla čtenáře vtáhnout do děje, aby to prožíval, cítil ty emoce... Tohle je však něco, co mi tu chybí.

Body: 4/10


5. Patt – Estel

Překrásný příběh, snad by se dal nazvat i bájí. Čtivě napsaný a velmi příjemným překvapením byla půvabná poezie na počátku, kterou mírně kazily pouze chyby. Příběh dokázal vtáhnout čtenáře do děje a držet hlavní hrdince palce přes její pochmurný osud, který se na konec vyplnil. Zanechal však dojem ve čtenáři a pomalu doznívající potřebu příběh ještě vstřebat a snad se i trochu poučit.

Body: 9/10


6. Sophia – Duša

Příběh je to sice zajímavý, ale bohužel mě osobně příliš nezaujal. Je to způsobeno jak samotným obsahem, tak i zpracováním. Na okamžik mě dokonce napadlo, že tento článek je jako by si autor sedl ke klávesnici rozhodnutý ze sebe prostě něco vymáčknout. Možná bych příště poradila trochu více propracovat děj a následně věnovat péči i tomu jak věty zformulovat.

A co se chyb týče tak pár jich tam bylo, ale ne tolik a takové aby odvedly pozornost při čtení.

Body: 5/10


7. tapta – Svetlo v temnote!

Kouzelný a opravdu nápaditý příběh. Velmi dobře se čte a líbí se mi také tvé vykreslení postav. Nepopisuješ zdlouhavě něco okolo, ale zaměřuješ se pouze na to co čtenáře zajímá – samotný příběh. Velmi příjemné je také střídání pohledů obou hlavních postav. Neopakuješ v nich ty samé situace, ale plynule přecházíš a tak příběh nenarušuješ, ale spíše rozšiřuješ jeho záběr a udržuješ čtenáře v napětí spádu děje.

Body: 7/10


8. WWewa - Znaky osudů

Byl to dech beroucí příběh plný fantazie i pocitů. Krásně popsané vnitřní boje hlavní hrdinky a následně její odevzdanost svému neodvratnému osudu. Příběh byl krásně jednolitý bez vyrušování a čtenář se do něj může krásně začíst.

Body: 8/10



 

 

2. kategorie - REAL LIFE

 

1. Poisson – Konec Popelčina snu

Krásná povídka. Velmi příjemně a čtivě napsaná, že se do ní čtenář může ponořit. Zároveň má svou duši a příběh, který poodhaluje hrůzy, které se nám mnohdy dějí přímo před očima, aniž si jich povšimneme. Tohle téma je velmi bolestné pro to, že to není jen pouhá fikce ale něco co se skutečně děje a nikdo si ani nedokáže představit, jak moc ničí ty, kterých se týká.

Chyby byly jen sotva patrné. Takže tuto povídku mohu ve všech aspektech chválit.

Body: 8/10


2. Aniska – Rajské ovoce

Celý příběh byl příjemně a čtivě napsaný. Čtenář se do něj během děje doslova ponoří a může tak vnímat všechny ty emoce co  něj prýští. Chyb aby člověk s lupou hledal a příběh, který nemá předvídatelný děj a tak čtenáře dokáže překvapit a udržet v napětí. Vybrala sis obtížné téma, ale na samotnou povídku to nemělo žádný vliv.

Body: 8/10


3. Carrie – Protože znám svou cenu

Tato povídka splňuje snad vše co má. Zaujme obsahem, pracováním, správným tempem a překvapivým závěrem. Překlepů tam bylo minimálně a velmi dobře se to četlo.

Body: 7/10


4. Casandra – Mít sílu

Hezká povídka, která byla spíše kouskem lidského života, vyprávěním. Co mi na ní nejvíce razilo do očí, bylo to okleštění, pro jaké čtenáře byla určena. Zabývala ses v ní totiž výhradně problémy své věkové skupiny a byla tak i zpracována. Proto čtenáře mladší či starší zřejmě příliš neosloví. Píšeš opravdu dobře a věřím, že až o něco dospěješ a začneš se věnovat i tomu okolo, budeš opravdu dobrou autorkou.

Body: 6/10


5. Gaul – Zúfalstvo

Povídka mě příliš nezaujala. Děj nebyl propracovaný a postavy „mělké“ jako by to bylo jen suché vyprávění dramatických událostí. Příběh by měl na čtenáře působit, měl by vnímat ty emoce a atmosféru... To mi zde ale naprosto chybělo. Zkus příště vybrat takový příběh s ním se můžeš trochu ztotožnit, vžít se do hlavní postavy a dát do toho kus sebe. Jak by ses ty sama cítila. A také by bylo dobré obětovat trošku času a ještě jednou si to bonusově vždy přečíst, kvůli chybám. Samotný nápad byl však dobrý, jen zapracovat na tom, jak jej „hodit“ na papír.

 

Body: 5/10

 


 

6. Roxy – Porušené sliby

Překrásná povídka a to ve všech směrech. Dokáže čtenáře lapit, aby hltal každé slovo a napíná jej do poslední chvíle. A ta poezie byla ještě třešinkou na dortu. Velmi povedená.

Hlavní hrdinové, jejich pocity i děj byli vykresleni bez zbytečného zdlouhavého popisování a tak bylo možné si opravdu vychutnat celý příběh bez ztráty pozornosti čtenáře.

 

Body: 8/10



 


3. kategorie - POKRAČOVÁNÍ VAŠÍ OBLÍBENÉ KNIHY ČI FILMU


1. MirrorGirl454 – Forbidden Love

 

 

Píšeš hezky, ale vybrala sis opravdu velmi těžké téma. Ačkoliv jak sama upozorňuješ, tak tvá povídka nemá co do činění s dílem Shakespeara, tak samotné postavy i prostředí je totožné a srovnání se prostě nevyhneš.

 

Samotné původní dílo Romeo a Julie je velmi procítěné a dramatický je nejen děj, ale především bouře pocitů. Z tohoto hlediska je jakákoliv snaha o něco obdobného velmi obtížná. Bohužel tak tvá povídka značně pokulhává. Je sice povedená, ale tohle téma nad síly mnohých.

Body: 6/10


 

2. Poisson - Když růže uvadá...

Po prvotní nepochopení mi to konečně došlo – tedy u toho slova s velkým T. Pak jsem musela začít číst znovu a děj mi začal dávat konečně smysl.

Byl to hezký příběh, ale nedokázala jsem se do něj pořádně začíst. Chyběl mu ten zápal, který by čtenáře strhnul sebou. Jinak však nemám co vytknout a to včetně samotného nápadu na povídku.

 

Body: 6/10



 

 

 

1. FANTASY

  1. Patt - Estel, tapta - Svetlo v temnote!
  2. Castella - Mediátorka, EleonorBrandst – Cesty osudu jsou nevyzpytatelné, WWewa - Znaky osudů
  3. tapta - Svetlo v temnote!

2. REAL LIFE

  1. Poisson - Konec Popelčina snu, Aniska - Rajské ovoce, Rosy - Porušené sliby
  2. Carrie - Protože znám svou cenu
  3. Casandra - Mít sílu

3. POKRAČOVÁNÍ VAŠÍ OBLÍBENÉ KNIHY NEBO FILMU

  1. Poisson - Když růže uvadá...
  2. MirrorGirl454 – Forbidden Love

 

 

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek II. Spisovatelská soutěž Our Stories - Hodnocení Texie:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!