OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Utečenec - 5. kapitola



Utečenec - 5. kapitolaTrošku kratšia kapitola. Prvá úloha Trojčarodejníckeho turnaja je za nami. Možno vás prekvapím Harryho pohľadom. :) V každom prípade budem rada za komentáre.

Killy

Remus sa usmial. Vlastne sa usmieval celý deň. Ako by aj nie, keď Sirius vyzeral tak... šťastne? Lina mala pravdu, jeho priateľ je stále ten istý človek čo pred tým, hoci sa možno trochu zmenil. No kto nie? Dospel, tak ako on s Linou. Zdalo sa mu, že časy, kedy Tichošľap balil baby a Paroháč naháňal Evansovú, sú vzdialené a zároveň viac na dosah ruky, ako kedykoľvek pred tým.

„Námesačník, ty sa usmievaš!“ skríkol Sirius. Remus pretočil očami.

„Nevrav! Nevšimol som si!“ rozchechtal sa Rem a odpil si z ďatelinového piva. Lina povytiahla jedno obočie. Väčšinou to bol Sirius ten zábavný a uvoľnený. Čo sa zmenilo? Ak, samozrejme, nepočítala skutočnosť, že Sirius v minulosti nikdy nebol veselý bez...

„Tak, pripime si! Na lepšiu budúcnosť, čo poviete?“ povedal Sirius a zdvihol svoj pohár do vzduchu. Lina s Remusom sa k nemu so smiechom pridali.

„Možno by nebolo od veci pripiť si na veľmi vzdialenú lepšiu budúcnosť,“ poznamenala, v jej očiach čosi pohaslo.

„Ale no ták, Lina! Nekaz nám dobrú náladu,“ zahriakol ju Remus. Lina si vzdychla a následne pokrútila hlavou.

„Prepáčte. Nemôžem prestať myslieť na Harryho,“ odvetila. Sirius sa zamračil.

„Pokiaľ viem, tak prvá úloha sa má konať 23. novembra,“ povedal. Lina s Remusom sa zarazili. Sirius si vzdychol a ospravedlňujúco zdvihol ruky. „Ja viem, viem. Radšej zmeňme tému,“ navrhol, no Remus s Linou si vymenili vystrašené pohľady.

„Nehovor, že aj ty si...“

„Áno,“ prikývol Rem. Lina so zastonaním položila hlavu na dosku stola. Sirius ich nechápavo pozoroval.

„O čom to...“

„Vieš, koľkého je, Tichošľap?“ skočil mu do reči Remus. Sirius okamžite pokrútil hlavou, potom sa zarazil.

„Ó, nie. Chcete mi povedať, že...“

„Pri troche šťastia Harry včera prežil prvú úlohu.“

Sirius mal v tej chvíli pocit, že minimálne týždeň nebude pokojne spávať. Alebo aspoň dovtedy, kým sa dopodrobna nedozvie, ako presne zápas prebiehal. A ako sa má Harry. Veď, keby sa mu niečo, stalo, Dumbledore by im určite dal vedieť. Aj keď... Pri tom starom bláznovi človek nikdy nevie.

Zdalo sa, že mu niekto číta myšlienky. V tej chvíli totiž cez otvorené okno priletela Hedviga, zakrúžila nad stolom, poriadne hrubý kus zvinutého pergamenu hodila na stôl a opäť odletela. V miestnosti nastalo hrobové ticho. Napokon Lina opatrne zdvihla chvejúcu sa ruku a načiahla sa po pergamene. Okamžite ho rozvinula a začítala sa. Remus so Siriusom neboli schopný pohybu. Napokon si Lina s úľavou vydýchla a venovala im šťastný úsmev, v jej očiach sa odrážala pýcha.

„Tak? Ako si poradil s tým drakom?“ opýtal sa jej Sirius.

„Nuž, Harry je rozhodne synom svojho otca,“ odvetila Lina a opäť sa usmiala, podávajúc mu Harryho dlhý list.

...........

„Harry, no tak, zastav sa!“ kričala za ním Hermiona. No Harry nezastavil a ani dokonca nespomalil. Musel sa porozprávať s Dumbledorom. Hneval sa sám na seba, že nechal Siriusa odísť samého. Chcel s ním tráviť všetok svoj voľný čas, túžil spoznať svojho krstného otca – najlepšieho priateľa svojich rodičov. A jeho posledný list ho len utvrdil v tom, že je Sirius osamotený a potreboval by nejakú spoločnosť.

„Hermiona, ak mi nechceš pomôcť a zastať sa ma, tak mi daj láskavo pokoj,“ odsekol, keď ho konečne dobehla. No to Hermionu podceňoval. Postavila sa mu do cesty a tým ho prinútila konečne sa zastaviť.

„Harry, ale veď ja ťa chápem! Chcem ťa podporiť!“ odvetila a zamračila sa. „Len si nemyslím, že by si mal pred profesora Dumbledora predstúpiť v takomto stave,“ dodala a prešla ho kritickým pohľadom. Harrymu očerveneli uši.

„V akom stave?“ vyletel na ňu okamžite. Potom sa zarazil. Hermiona si víťazoslávne založila ruky na prsiach.

„V akom stave? Nuž, povedzme, že riaditeľovi nepríde dvakrát úctivé, keď na neho začneš kričať a ešte kvôli takej hlúposti.“

„To nie je hlúposť,“ odsekával od seba jednotlivé slová, snažiac sa znieť aspoň trochu vyrovnane. Bez úspechu.

„Jasné, že nie je. No nenapadá mi jediný dôvod, prečo by ti mal Dumbledore zakázať návštevy Siriusa počas prázdnin. Samozrejme, na nejakom bezpečnom mieste,“ povedala a usmiala sa tým slávnym Hermiónskym spôsobom. Harry si rezignovane vzdychol.

„Asi máš pravdu,“ pripustil po chvíli. Hermiona nadvihla jedno obočie a naklonila hlavu na stranu.

„Asi?“ Harry sa okamžite rozosmial.

 

„Pán profesor, nevidím dôvod, prečo by som nemohol Siriusa navštíviť na Grimmauldovom námestí, či ako sa to námestie volá,“ namietol Harry. Dumbledore sa chlácholivo usmial a vstal spoza svojho stola.

„Harry, absolútne chápem tvoje dôvody, no tvoja starosť je neopodstatnená. Pán Black v dome nie je sám. Je s ním jeho priateľ Remus Lupin a Relina Moranová,“ povedal. Harry sa zarazil.

„Prepáčte, na profesora Lupina som úplne zabudol. A kto je tá... ehm... Relina Moranová?“ opýtal sa miernejším tónom. Ako to Hermiona hovorila? Len na neho nekričať?

„Nuž, nemôžem povedať, že nie som prekvapený, že o prítomnosti slečny Moranovej nevieš. Som si istý, že si sa s ňou už stretol. Pracuje na Rokforte ako pomocná liečiteľka madam Pomfreyovej,“ odvetil Dumbledore a usmial sa. Harry sa mierne zamračil.

„Netušil som, že sú na Rokforte až dve liečiteľky. A odkiaľ ju Sirius pozná?“ spýtal sa ho mierne vykoľajene.

„Neviem, či ti Sirius alebo profesor Lupin spomínali, ako sa prezývali na škole.“

„Samozrejme, že to viem. Spolu s otcom a Pettigrewom boli Záškodníci,“ prikývol Harry. Dumbledore na chvíľu zmĺkol, očividne poriadne zvažujúc svoje nasledujúce slová.

„Áno, skutočne Záškodníkov tvorili štyria chlapci, a to James Potter, Sirius Black, Remus Lupin a Peter Pettigrew. No nebolo to tak stále,“ prikývol napokon.

„Ako to myslíte, pán profesor?“ zamračil sa Harry. Dumbledore si vzdychol.

„V siedmom ročníku sa k nim pridali ďalší dvaja členovia. Vaša mama Lily Evansová a ešte jedno dievča. Jej meno bolo Relina,“ povedal napokon. Harry zalapal po dychu.

„Chcete tým povedať, že Záškodníci boli vlastne šiesti? A patrila k nim aj moja mama? Viete, vždy som si myslel, že ona vlastne bola proti záškodníctvu a... neregistrovaným animágom a...“

„Harry, zdá sa, že si nepostrehol tú hlavnú časť môjho rozprávania,“ skočil mu o reči Dumbledore. „A čo sa týka tvojej mamy, mám isté podozrenie, že na konci siedmeho ročníka sa aj ona chcela stať neregistrovaným animágom. Nasledujúce dva roky sa o to spolu s Jamesom aj pokúšali, no nie som si istý, či to vyšlo.“ Harry sa na chvíľu zarazil, snažiac sa čo najrýchlejšie spracovať nové informácie.

„A... Pán profesor, hovorili ste niečo o Reline...“

„Ó, áno. Bolo to naozaj veľmi zaujímavé dievča, ale ešte zaujímavejšie bolo, že ako jediný Záškodník patrila do Slizolinu,“ prikývol Dumbledore. Harry to nevydržal a skríkol:

„Chodila do Slizolinu?! Chcete tým povedať, že... že...“ Harry sa až zakoktal od potlačovanej vlny hnevu.

„Nesmieš ju tak rýchlo odsudzovať, Harry. Slečna Moranová patrí k tým najušľachtilejším ľudom, akých som kedy stretol. Sám doteraz nerozumiem, prečo ju Múdry klobúk zaradil do Slizolinu. Možno nosila zelenú kravatu, no v srdci mala vždy bližšie ku chrabromilčanom – k pánovi Blackovi - ako k smrťožrútom,“ usmial sa. Ak si Harry myslel, že ho rozhovor s Dumbledorom doteraz rozrušoval, tak potom nevedel popísať pocity, ktoré sa ho zmocnili v tejto chvíli. Zavrel oči a musel sa päťkrát pomaly nadýchnuť, kým bol schopný pokračovať.

„Čo má Relina spoločné so Siriusom? Ako ste to mysleli?“ opýtal sa ho pomaly. Dumbledore naklonil hlavu na stranu.

„Nuž, prvých šesť ročníkov sa slečna Moranová so Záškodníkmi, dovolím si použiť tvrdší výraz, nenávideli. No potom sa niečo v siedmom ročníku stalo a pán Black začal s Relinou Moranovou chodiť, čo im vydržalo až do dnešného dňa. Ale to ja, Harry, naozaj nemám právo rozoberať. Pokiaľ ťa tak minulosť tvojho krstného otca zaujíma, tak sa ho budeš musieť opýtať sám. Dovolím ti navštíviť ho na Grimmauldovom námestí cez vianočné prázdniny. Predpokladám, že by nebolo od veci, keby som tam s tebou pustil aj pána Weasleyho a slečnu Grangerovú, však?“

 

Sirius práve sedel za stolom a čítal si Denného proroka, keď sa to stalo. Lina, ktorá stála oproti jemu a dávala Kreacherovi príkazy, sa zarazila. Aj ona to počula. Strelila po Siriusovi očami, ktorý urobil to isté. Mali sotva pár sekúnd. Sirius vyskočil na rovné nohy, vytiahol si z hábitu prútik a namieril ich na dvere. Lina, hoc sa jej v tom Sirius pokúsil zabrániť, sa postavila pred neho a už dopredu pred nich vyčarovala mocný štít.

Kroky, ktoré sa šírili z chodby, sa k nim začínali približovať. Lina si ani neuvedomila, že sa trasie. Na chvíľu sa otočila k Siriusovi a venovala mu vystrašený pohľad.

„Ak by sa niečo stalo, skoč do kozubu a premiestni sa do Dumbledorovej kancelárie,“ šepla rýchlo. Sirius sa zamračil, no neprotestoval. Kroky boli opäť o čosi bližšie.

„Dobre. Ale teba zoberiem so sebou.“

V tej chvíli sa dokorán otvorili dvere a dnu vstúpilo naraz niekoľko ľudí. Lina potlačila zúfalý výkrik. Obkľúčili ich zo všetkých strán, všetci to boli vysokí muži. V jednom z nich spoznala Kingsleyho – jedného z hlavných aurorov. Boli stratení.

„Dúfal som, že nás privítate trošku srdečnejšie, Lina,“ usmial sa Dumbledore, ktorý sa odrazu zjavil v miestnosti. Line poklesla sánka, Sirius zalapal po dychu. Buď ich Dumbledore zradil, alebo...

„Nuž, určite si pamätáš, čo som spomínal v mojej kancelárii o Fénixovom ráde. Opýtal som sa ešte zopár ďalších ľudí a tí súhlasili, že v prípade Voldemortovho návratu sa k nám pripoja. Nie je ich zatiaľ veľa, no na začiatok to postačí,“ usmial sa na nich Dumbledore. Line však ešte stále nedochádzalo, čo tu robí Dumbledore so všetkými tými ľuďmi. Hlavne keď je Sirius v miestnosti.

„Tak toto je ten Sirius Black, ktorého si, Remus, spomínal?“ ozval sa Kingsley a premeral si Siriusa pohľadom. Remus, ktorého si doteraz Lina nevšimla, prikývol. Stalo sa to prirýchlo, bolo to nad jej sily.

„Áno, to je on,“ povedal Remus. Sirius sa okamžite žiarivo usmial, vystúpil spoza Liny a spolu s Remusom sa objali.

„Nuž, musím uznať, že na Voldemortovho prívrženca fakt nevyzerá,“ uškrnul sa Bill Weasley a očami sa zasekol na Siriusovej tvári.

„Tak, keď už sme si všetko vysvetlili, je vám, dúfam, jasné, že nikomu nesmiete nič povedať. Opätovné založenie Fénixovho rádu, rovnako ako miesto, kde sa nachádza Sirius Black, musí ostať utajené,“ ozval sa Dumbledore. Všetci v miestnosti súhlasne prikývli.

 ..............

Nuž, s kapitolou nie som tak spokojná, ako by som chcela byť, ale... Dúfam, že sa vám páčila. :) Chcem vás dopredu upozorniť, že sa dej nebude úplne zhodovať s knihami od Rowlingovej. Veď inak by to nebolo tak zaujímavé, keby ste hneď všetko vedeli! :D

P. S.: Na zhrnutí mám novú poviedku o HP - opäť téma Sirius. Skúste na to mrknúť a napísať váš názor do môjho zhrnutia, určite by ma to potešilo. :) A menšia anketa!

Prežije Sirius Oddelenie záhad?

a) Áno, zachráni ho Lina.

b) Nie, umrie.

c) Áno, ale zachráni ho niekto iný.

Killy

 


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Utečenec - 5. kapitola:

10. Ceecee
10.11.2012 [16:02]

CeeceeA alebo C a kedy bude dalšia kapitola? Emoticon Emoticon Emoticon

9. Sabí
03.11.2012 [11:47]

Killy kedy bude dalšia kapitola som do toho tak zažrata že nemožem prestať Emoticon

8. leainka přispěvatel
24.10.2012 [8:18]

leainkaty puk jasne že prežije a zachráni ho niekto iný :DDD

no pekne to píšeš vážne super :)

7. MM
22.10.2012 [21:42]

určitě a) nebo c)

6. lu
22.10.2012 [18:55]

Chudák Harry, nechtěla bych být v Siriusově a Linine kůži, až to na ně Harry vybalí. Já doufám, že to bude buď a) anebo c), jiná odpověď pro mě neexistuje:D Těším se na další Emoticon

5. Lulu
22.10.2012 [17:10]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. SaDiablo přispěvatel
22.10.2012 [17:06]

SaDiabloMyslím, že než se dostaneme k Odboru záhad, ještě pár kapitol to potrvá. Hádám ale téměř s jistotou, že Sirius přežije - podle tvých slov se ne vše bude shodovat, navíc je hlavní postavou celé povídky. Bylo by celkem logické, kdyby ho zachránila Lina, uvidíme, jaké bude rozestavění po "poli". Na druhou stranu by ho mohl zachránit i Harry (když v originále bojovali vedle sebe) nebo Remus. Já tipuju třetí možnost.
A kapitola se mi líbila.

3. Hejly
22.10.2012 [16:51]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. stass přispěvatel
22.10.2012 [14:45]

stassa alebo c, b možnosť nie je veľmi podľa mojich predstáv Emoticon čo sa týka kapitola, je to milé a preto dúfam, že to tak milo aj skončí Emoticon Emoticon Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 21.10.2012 [23:25]

Koukam, že můj typ, který jsem si udala hned na začátku a to že ho zachrání Lina a sama u toho umře asi nebude praví, že?Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!