OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Prítomnosť v minulosti 4. kapitola



Prítomnosť v minulosti 4. kapitolaKonečne pravda.
Po malej kríze som zase späť a poteší ma každý komentár. Či už pochvala, alebo kritika.

Nemo som pozerala do steny. To bolo po prvý raz čo som bola celých desať minút ticho.

„Myslím, že túto situáciu by som mohol využiť na dorozprávanie,” prerušil ticho Tom.

Iba som prikývla.

„To, čo som hovoril o vojne drakov, nie je tak celkom pravda. Je to skôr vojna ľudí prostredníctvom drakov.”

„A ako je možné, že draky ľudí poslúchajú?” už som sa z toho šoku trochu otriasla a začala sa prejavovať moja zvedavosť. Vtedy sa do rozhovoru vložil Jared.

„Neposlúchajú nás! Oni... je to proste ťažko vysvetliteľné. Každý drak si totiž vyberá svojho niečo ako spoločníka. S ním potom môže komunikovať.”

„Takže sa môžu spolu rozprávať?”

„Nie je to skutočná reč. Je to ako keby bol súčasťou teba. Ako nejaký obrovský sval. A ty vieš, čo chce urobiť, ako sa cíti, a proste o ňom vieš všetko. Navyše, je to obojstranné. Neviem ako inak by som ti to vysvetlil,” pokrútil hlavou.

„Fajn, uspokojím sa zatiaľ aj s tým,” hlesla som aby som ho trochu upokojila, keďže sa začal nervózne prechádzať po izbe, no on si zrejme nič nevšimol a pokračoval vo svojom monológu ďalej.

„No a drak si svojho spojenca vyberá aj podľa povahy. Takže to, čo chce človek, chce aj drak...”

„Dobre, dobre. Chápem ťa. Ale čo s tým všetkým mám ja?”

Jared sa na mňa nechápavo pozrel, akoby úplne zabudol, že som tam. Po pár sekundách sa však spamätal a sadol si.

„To by som ti veľmi rád vysvetlil, no musíš mi sľúbiť, že ma nebudeš prerušovať,” ozval sa zrazu Tom, ktorý doteraz iba ticho pozoroval svojho syna. Keď som prikývla, odkašľal si a začal rozprávať.

„Všetko sa začalo pred päťdesiatimi rokmi. Vtedy prvý raz prišiel niekto z vašej doby. Volal sa Richard. Nevedeli sme prečo, ani ako sa to stalo, no časom sme ho prijali. Stali sme sa priateľmi. Lenže potom sa začal správať inak. Stal sa podráždený, podozrievavý a tajnostkársky. Veľmi ma to trápilo, a tak som sa rozhodol sledovať ho, aby som zistil čo sa deje. V jednu noc sa vykradol von, aby sa stretol s Dračím bratstvom. Bratstvo vzniklo, aby sa navzájom chránili tí, ktorí majú spojenie s drakom, pretože mocní šľachtici chceli pochytať drakov a prinútiť ich poslúchať. Nechápali, že draky sa nedajú skrotiť. No podarilo sa im aspoň niečo. Spolčili sa s niektorými členmi bratstva a sľúbili im výsady, majetok a moc, ak budú stáť na ich strane.

V tú noc, čo som sledoval Richarda, sa stretli iba niektorí a pripravovali vzburu. Chceli silu drakov využiť proti kráľovi a podmaniť si celé Anglicko. Všetko som počul a chcel som varovať Williama, vodcu bratstva, no Richard to zistil. Tie jazvy na mojej tvári sú od jeho draka.

A tak začala vojna drakov. Za kráľa bojoval William a na čelo povstalcov sa dosadil Richard. Začali sa prípravy na bitku, lenže povstalci nás nečakane prepadli. Podarilo sa nám ich síce zahnať späť do hôr, ale mnohí pri tom prišli o život. Medzi nimi aj William.

Vtedy sa objavila Margaret, tvoja stará mama. Chvíľu na to, ako prišla, si ju vybral drak a všetci sme to brali ako znamenie, že sa má ujať velenia po Williamovi.

V mnohých bitkách sa podarilo značne skresať Richardových prívržencov, no ostatní ušli a ukryli sa. Nikto nevie kde presne sú. Zatiaľ máme iba dohady.”

„Čo sa stalo s Ma... starkou?” ozvala som sa netrpezlivo, pretože Tom sa odmlčal a ponoril sa do vlastných myšlienok.

„S jej pomocou sa vybudovali hlavné sídla Bratstva. Prosperovali sme, ale prišlo niečo, na čo sme neboli pripravení. Cholera. Zabila veľa ľudí aj drakov.”

„Zabila aj starkú, však?” Tom iba prikývol a rýchlo pokračoval.

„Báli sme sa, že Richard tú situáciu využije, no naďalej sa skrýval. Zrejme cholera zasiahla aj ich. Dúfali sme, že všetci zomreli, no bola to márna nádej. Pár rokov na to sa začalo obdobie strachu. Tajné zmiznutia, vypálené dediny. Všetci vedeli kto to spôsobuje, no nikto netušil kde sú a kam nabudúce zaútočia.

Vtedy prišla tvoja mama. Lisa. Margaret nám o nej hovorila, no netušili sme, že sa tu tiež objaví. Pomáhala nám urovnávať postihnuté oblasti a pátrať po Richardovi.

Zrejme na niečo prišla. V ten deň bola veľmi rozrušená. Povedala, že nám všetko vysvetlí, no musí si ešte niečo overiť. Viac sa nevrátila. Našli sme len jej plášť, do ktorého ukryla prsteň. Teraz je tvoj.”

Tom ho položil predo mňa. Bez pohnutia som civela na ten malý krúžok. Pomaly som ho zobrala do rúk. Bola to jediná vec, ktorá mi po mame zostala.

Sklopila som zrak. Nechcela som, aby Tom a Jared videli, že bojujem so slzami.

Konečne. Konečne som sa dozvedela, prečo ma mama opustila. Prečo zmizla len tak. Po dlhých rokoch som zistila odpoveď, v ktorú som sa neodvážila ani dúfať. Že mama neodišla dobrovoľne.

„Mal som ju veľmi rád. Rozprávala mi o dejinách a aj ako to vyzerá v budúcnosti. A naučila ma čítať, písať a tiež spisovnú angličtinu, ktorú používate. Vďaka nej už nie som už iba nevzdelaný sedliak a neskôr som všetko mohol naučiť aj Jareda.” Chvíľu nastalo ticho, no potom pokračoval:

„Teba sme už očakávali. Lisa ťa často spomínala. Veľmi si jej chýbala,” odkašľal si a rýchlo zahováral napätú atmosféru.

„Čo sa týka toho, čo tu tvoja rodina robí, neviem síce ako je to možné, no vždy sa objavíte vtedy, keď je to najviac treba. Pred pár mesiacmi sa totiž znovu začali záhadne strácať ľudia.”

Počúvala som ho iba na jedno ucho. Stále som nemohla odvrátiť pozornosť od prsteňa a myšlienok na mamu.

Tom mi luskol pred očami. Vôbec som to nečakala a skoro som spadla zo stoličky.

„Mala by si ísť spať. Na dnes toho bolo až až a zajtra nás čaká výlet do sídla Bratstva.”

Za iných okolností by som protestovala a zahrnula ho miliónmi otázok, no teraz som si potrebovala všetko v hlave urovnať.

Hlavu som mala ťažkú ako balvan a myšlienky sa mi v nej rýchlo prelievali. Bola som unavená a zmätená, no tušila som, že dnes v noci nezaspím.


Sima, táto kapitola je venovaná tebe. Máš tu vysvetlenie, ktoré si chcela a dúfam, že si s ním spokojná. Vďaka za komentáre.


« Předchozí díl


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Prítomnosť v minulosti 4. kapitola:

3. Kristy přispěvatel
24.08.2013 [18:42]

KristynikolXxX ďakujem a som rada, že sa ti páči :)
seBbey to nevadí, ja ti to rada vysvetlím v škole
áno, musíš sa prispôsobiť :D nič iné ti nezostáva
tak ako vrelá vďaka! Aby si vedela, to meno som vyberala dosť dlho!

2. seBbey přispěvatel
23.08.2013 [20:20]

seBbeyTo vysvetľovanie som čítala dvakrát a aj tak celkom nechápem tej časti o Bratstve... musí sa to vstrebať. Emoticon
Trošku mi nesedelo, že Margaret nikdy nevidela a po prvej zmienke o nej ju začala volať starká, ale ty to píšeš, prispôsobím sa postavám.
(Teraz trošku trapas, ale vlastne neviem ako sa tvoja hlavná postava volá!)
Ďakujem ti, za to že píšeš, som viac ako len spokojná.
Emoticon

23.08.2013 [10:15]

nikolXxXAhoj, zajímavá povídka moc mě zajímá jak to bude dále. Těším se na další dílek doufám že tu přibide už brzy. Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!