OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Jediná láska playboye 1. kapitola



Jediná láska playboye 1. kapitolaTony Stark, syn Howarda Starka, je odstrčen od rodiny a poslán do malého městečka v Kalifornii. Je mu patnáct a v Sunnydalle pozná to, co ještě nikdy nepoznal. Pozná strach, lásku, ale i obdiv.

Tony ležel na své posteli v setmělém pokoji, házel si o zeď se svým basketbalovým míčem, který měl podepsaný od mnoha basketbalových hráčů NBA. Velice se nudil. V tomhle městě byl sice jen druhý den, ale byl si jistý, že je tu mrtvo. Najednou se ozvalo zaklepání na dveře a ty se pak pomalu otevřely. Byl To Obedaia. Řekl mu, že by měl jít taky na chvíli ven. Tony si znuděně povzdechl, vzal si svoji oblíbenou koženou bundu a vyrazil ze dveří.

Nevěděl, kam má jít, co má dělat. Vůbec to tady neznal. Tak tedy šel rovnou za nosem. Bylo pět minut po půl šesté odpoledne. Za pár minut došel ke hřbitovu. Na chíli se tam zastavil a pak šel dál. Nevěděl proč, ale najednou měl dobrý pocit. Když došel k budově střední školy, bylo už pět minut po šesté, a v tu chvíli spatřil na druhé straně několik děvčat. Byla tam vysoká brunetka, nižší blondýna a zrzka. Najednou pocítil nějaký zvláštní pocit, ale ten ignoroval a šel dál.Dostal hlad a tak si zašel do Doublemeat Palace, kde si dal Doublemeat meny.

Když vycházel z fastfoodu, už se začalo stmívat a on se vracel zpět stejnou cestou, jako přišel. Když šel kolem hřbitova, byla už tma. Najednou uslyšel hluboký hlas který říkal: Chlapeček si vyšel při měsíčku? Tony se otočil a uviděl vysokého muže s démonským obličejem. Než stačil něco udělat, začal se po něm můž sápat. Tony začal utíkat, ale démon byl rychlejší. Tony se začal bránit, ale nebylo mu to platné, démon ho zvedl a hodil s ním o zem. Tony se zvedl a začal couvat a spadnul, ale démon po něm znova skočil a pokusil se ho kousnou. Tony zaječel a zavřel oči. Když je otevřel, viděl, jak se démon rozsypal na prach. Když se prach rozplynul, záhlédl tu samou blondýnu, kterou spatřil už předtím.

Jsi v pořádku?" zeptala se.

 

Eh... Jo. Jen mě trochu bolí hlava."

 

Dokážeš se zvednout?" zeptala se znova.

 

Jo. V pohodě."  

 

Pojď. Ošetřím ti rány a pak se můžeš vrátit domů."

 

Dobře," řekl a šel s blondýnkou k ní domů.

 

Já jsem Buffy."

 

Já jsem Tony."  

 

Ještě jsem tě tu neviděla."

 

Já tu jsem jen na prázdniny."

 

Aha."

Když došly k domu Summersových, vešli a Buffy mu řekla, ať se posadí na gauč. Dawn seběhla po schodech dolů a zeptala se Buffy:

Ty už jsi doma ? Vždyť je teprve osm."

Buffy se plácla do čela a řekla:

Sakra. Dawn, ošetříš Tonyho? Já musím ještě na hlídku."

 

Jo, jasně," odpověděla jí sestra, vzala si od ní lékárničku a zamířila do obýváku. Tony se hned podíval na brunetku a musel se usmát.

 

Ty budeš Tony," řekla a šla k němu blíž.

 

Jo, to jsem."  

 

Buffy musí ještě pryč, takže tě budu muset ošetřit já."

 

A Buffy je tvoje ségra?"

 

Jo, to je," odpověděla mu a namočila vatu do desinfekce.

 

A ty jsi..."  

 

Dawn," doplnila ho a začla ho ošetřovat. Celou tu dobu se jí díval do očí. Nevěděl proč, ale prostě musel.

Co je?" řekla podívla se mu taky do očí.

 

Nic," odpověděl. Ona se tiše zasmála a vyhodila použitou vatu.

 

No. Je to."

Tony se zvedl a šel ke dveřím.

 

Díky," řekl a sladce se na ní usmál.

 

Neni zač," řekla a úsměv mu oplatila. Oba se rozloučili a Tony odešel. Radši běžel, aby byl zpět co nejdří.

Když přišel domů bylo pět minut po půl desáté. Oddychl si. Obedaia se na něj zděšeně podíval a řekl mu:

Co se sakra stalo?!"

 

Nic. Nic to není."  

Obedaia ho chytil za rameno a řekl mu:

 

Tony, tátovi nic neřeknu, ale měl bys na sebe dávat pozor."

 

 

„Dobře, budu opatrnější," řekl Tony a odešel do svého pokoje, kde odhodil svoji bundu na postel, pak zamířil do koupelny a pustil na sebe horkou sprchu.

                                                                                                                



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Jediná láska playboye 1. kapitola:

7. DawnSummersStark přispěvatel
06.01.2013 [20:31]

DawnSummersStarkDíky za rady. V příštích kapitolách to už bude určitě lepší.. Emoticon

6. Tralala přispěvatel
06.01.2013 [18:50]

TralalaEleanor muzu ti rikat EB ? pac jina moznost je jen kopirovat tvuj nik (nikdy sem nebyla na jmena) Emoticon

Proc ste porad na mne vsichni zly? Je jedno jakej komentar napisu dycky je to spatne Emoticon Emoticon

Dyt jsem dala jeden z tech kratsich a milejsich Emoticon a krom toho, ze jsem napsala co tam bylo malinko spatne i to jak by to krapec mohla napravit.
Je mi jasne ze kazdej se musi zlepsovat krok po kroku, dyt to jsem napsala, prvni krok... juknout se trosku na charakteristiku.

Nechci aby si odnesla blbou naladu, dyt sem tam taky neco pochvalila Emoticon a pokud si odnese jen 2 veci z toho vseho tak to porad bude poradnej upgrade Emoticon .

Ale jo no dobre chapu, mnohem vic se kazdemu libi a je napomecnejsi jina reakce.

Dawn, ja nemam slov, bylo to naprosto famozniiiii, proste jednim slovem waw. (jsem asi slepa a nebo tu vazne neni slintajici smajlik?)

S pozdravem vase oskliva Tralala Emoticon Emoticon Emoticon

5. EleanorBrandst přispěvatel
06.01.2013 [10:02]

EleanorBrandstTralala, a já se snažila být hodná a nikoho nevyděsit. Tys to úplně zabila Emoticon Člověk se učí postupně a musí se zlepšovat krok po kroku. Z tvého slohu si odnese možná blbou náladu a bude si pamatovat, tak dvě věci. Emoticon

4. Tralala přispěvatel
06.01.2013 [5:41]

TralalaAhoj no, bohuzel mas tu smulu ze sem si to precetla i ja... nejneoblibenejsi, nejkritickejsi, nejzlejsi a nejosklivejsi clovicek co tady snad je jak mi bylo receno Emoticon.

Takze hned od zacatku musim dat za pravdu tady holkam, i po jejich korekci tam mas par chybicek krasy jako chybejici pismenka ve slovech, nebo zajimave roztaaaaaahlej dialog. Ja na tom mnohda nejsem o nic lip hlavne v noci. Ale to vsechno se da prehlednout, zvlast kdyz ses mlada a tohle je tvuj prvni prispevek.

K povidce:

namet - namet (i kdyz Buffy diky nekterym povidkam tady fakt uz nemusim) musim uznat ze je zajimavej a neotrelej, Ironman jako komix ci film je skvelej a nabizi ohromne mnozstvi moznosti, kombinovat ho s buffy mi sice krci nos ale nejsem katolik abych hned neco odsuzovala a tak jsem zvedava jake kuratko se z toho vyklube a proto za potencial davam nametu onu *

postavy - tak tady nam to zacina ponekud skripat. O hlavni postave jsem se z tech 629 slov nedozvedela nic, od charakterovych ci fyzickych vlastnosti absolutne nic, jedine co o nem po cele kapitole muzu rict je ze umi chodit a mlatit velkym micem do zdi, coz narovinu opisuje vic jak 6 miliard obyvatel Zeme. O dalsich postavach toho vim jeste mene a nebo i vlastne vice. Objevuje se tu Buffy ktera ma inteligenci brouka a pamet zlate rybicky (goldenfish si pamatuje jen sekundu) ktere aktivne sekunduje Dawn ktera ackoliv je stejne inteligentni jako jeji starsi sestra (pokud se budeme drzet premisy serialove predlohy) pravdepodbne je i jasnovidka pac okamzite vedela kdo je tony, kde je tony, a ze ho treba osetrovat. Celkove mi postavy prijdou ploche, hodne hloupe a neskutecne flegamticke. Umim si predstavit ze predne padne z nebe krava a jejich jedina reakce bude ze reknou "Hele krava" Posledni postavou ktera se v kapitolce vyskytuje je nejakej zahadnej Obedaia kterej mi okamzite vykouzlil usmec Seeeeeem hladovej dejme si nejakej Obed aaaaaaaaaaaajaaaaaaa. O kterem ac by rekla ze je to nemozne vime jeste mene nez o vsech postavach predtym. Pokud jak jsem spravne pochopila ma zastavat dospelou dohlizejici formu, tak ma zodpovednost a jednadni na budu mrazu a dle reakcii a konverzacnych schopnosti spis sam vypada, ze potrebuje dospelej dohled. Bohuzel ackoliv sem nad postavama zasmala vic nez bych rekla, nejde se diky nedostatecnemu opisu a postradajici realite do nich vcitit a prezit jakykoliv okamzik.


Prostredi - Postel, fastfood, skola a hrbitov - kdyz si to prectu obracene tak se tlemim (soukromej vtipek pardon) opet zadne opisi, zadne prechody, proste HH jen kraci, dostane hlad, kraci az dokraci Emoticon

Dialogy - nelogicke, nepremyslene, deklaruji jen nerealisticke chovani postav a misty i nesmyslne napr.:

-Obedaia se na něj zděšeně podíval a řekl mu:
„Co se sakra stalo?!"-
skus tam sama najit tu chybku


dej - vseobecne by mel kazdej pribeh obsahovat 3 veci a to uvod, jadro a zaver.
Uvod tu bohuzial prevzal dominantnu cast a to skoro 90% celkoveho textu a to bez akejkolvek informativnej hodnoty
jadro pribehu sa cvrklo na 1 vetu a dost nevydarenu dialogovu pasaz, nemozem povedat ze uplne bez zapletky lebo aj ked chaba bola tam no postradala akekolvek napetie a o gradacii v zauzlovani deju sa ani nedalo hovorit.
Pribeh konci zaverom ktory v tomto pripade bol stret s dospelou jednotkou a sprchou, pointa sa nedostavila ale zaver bol tak rychly ze sme si toho sotva nevsimli

celkovy dojem - je bohuzial nizky, viac bolo povedane a viac ma nadchol perpex, pretoze otvaral otazky na ktore som chcela dostat odpoved a dufala ze ich najdem texte. No nevesaj hlavu. Námet mas skvely a natom moze krasne stavat, bol to tvoj prvy text cili dalej sa uz budes len a len zlepsovat. Treba sa skutocne len rozpisat.

Do dalsej kapitoly ak ju este nemas hotovu skus zapracovat hlavne na charakteristike postav a trochu opisov.

dolezita je hlavne enumeracia vlastnosti osoby vo vstahu k sobe, k lidem, k okoly, k praci. Jaky ma temperament, zaliby, schopnosti, svetonazor, skus komplexnejsiu charakteristiku (opisat niektore vlastnosti z viacerych uhlov pohladu), skus vyuzit priamy a nepriamy opis.
Hlavne sa pokus byt pritom objektivna, dobre aj zle vlastnosti, zbytocne nezvelicuj aby sa nestala postava az moc OP alebo len karikaturov. Na lepsie vcitenie sa do postav velmi dobre sluzia vnutorne monology ktore mozu vtipnym alebo sebe sarkastickym sposobom odhalit dusu postavy.


U opisu prostredia atd mozes vyuzit rozne jazykove prostriedky. Mozes len tak z lahka sklznut po povrchu aby sme mali urcitu predstavu o tom kde sa nachadzame a dplnit ich par zaujimavymi detailami dvolezitymi pre nasledujuci dej alebo pre postavu samu.

priklad:
Miesto obycajneho
Sadol som si na postel a cakal kym pride.
dat:
-Sadol som si na kraj postele. Zrak mi okamžite padol k jej rohu. Jednu nohu mala ulomenú a tak bola podložená učebnicami z fyziky. Neznášam fyziku. Usmial som sa.-

Davaj si pozor na nadveznost a logickost textu nech to zbytocne nerusi.

A nakoniec si pametaj ze kazdy pribeh je rozpravanie. Snazis sa vyrozpravat udalost, pribeh nie sled cinnosti za urcity cas. Skus dodrzat vnutornu stavbu - zapletku, zauzlenie, vyvrcholenie, necakany obrat, rozuzlenie,
Vloz do textu svoju bohatejsiu slovnu zasobu, spisovne nespisovne slova, vyuzivaj kratke vety na spravnych miestach, velmi dobre sa napriklad hodia na gradovanie napetia rovnako ako nedokoncene vety. Vyuzi trochu metafory, prirovnania, velmi napomocne a oblubene su dvojzmysly. Ked chces mozes menit pohlady i formy pisania.

Mas namet s ktorym by sa dali urobit divy, mas potencial sa neporovnatelne zlepsit, tak nebud sklamana mojou prisnou a nie velmi valnou kritikou ja som zla na kazdeho, skus to brat tak, ze ti chcem pomoct a nie ta odradzat od pisania, len pis a pis a pokial uz odomna nechces komentare staci povedat ja sa nevnucujem.


S pozdravom tvoj terminator Tralala

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. EleanorBrandst přispěvatel
05.01.2013 [16:53]

EleanorBrandstHm, zajímavá myšlenka propojení Iromana s Buffy, ale zatím mi to připadalo bez dalšího děje. Byl to spíš úryvek než začátek povídky.
Krom toho máš stejné problémy, se kterými se peru i já . Používáš hodně ukazovací zájmena a slovíčka tak, pak, krátké věty, gramatické chyby různého druhu. Děj je potom trochu krkolomný. Bylo by fajn kdyby ses podívala po korektorovi, který by ti pomohl s gramatikou a vším okolo. Aspoň nám nebudeš pak tolik mučit naše adminy a ostatní veřejně neuvidí tvoje chyby. Ale ber to jen jako návrh k tvému zlepšení. Myšlenku máš dobrou Emoticon

2. Poisson admin
02.01.2013 [8:15]

PoissonPo technické a gramatické stránce to bylo - bohužel - opravdu otřesné. Neexistující přímá řeč, hrubky, absence čárek, číslovky... Vše jsem ti opravila, aby ses mohla podívat, jak to má správně vypadat. Před uveřejněním další kapitoly doporučuji text ukázat někomu, kdo tomu aspoň trochu rozumí - kamarádi, rodiče, učitelé...

Jinak téma přemožitelky mám docela ráda, protože se s ním dá opravdu hodně pracovat a hodně vymýšlet a tvořit, takže budu určitě zvědavá, jak se tohle setkání dál vyvine. Děj mi přijde zbytečně zrychlený - to se jí nezeptá, kdo to na něj zaútočil? To mu to není ani trochu divné? A Buffy ho coby úplně cizího člověka nechá s Dawn samotné? Doporučuju hodně zvolnit a víc popisovat a hlavně vysvětlovat.

1. Larissa přispěvatel
31.12.2012 [12:09]

LarissaAhoj,
je mi líto, ale článek ti vracím.
• nevím, proč v názvu máš všechny slova s velkým počátečním písmenem,
• rozděl text do více odstavců, jelikož to takhle působí zmateným dojmem,
• zeď, ne zed,
• číslovky piš slovem,
• čárky (!!!),
• mezery,
• překlepy,
• přímá řeč,
• s/z,
• a spoustu dalšího.
Pokud si s gramatikou nevíš rady, tak jen oprav ty odstavce, zbytek ti už opravím...
Děkuji. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!