OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Humusáčka zo Slizolinu - 5. kapitola



Humusáčka zo Slizolinu - 5. kapitolaKoná sa Halloweensky ples! No nie všetko sa bude odohrávať podľa Lininých predstáv...

Killy

Bol Halloween. Zo stropu Veľkej sieni viseli kartónové netopiere začarované tak, aby mávali krídlami a vydávali piskľavý zvuk. Na stoloch boli položené vyrezávané tekvice veľké ako trolia hlava a na stenách sa trblietali dlhé čierne závesy s hviezdami. V hrade panovala všeobecná nervozita. Všetci čakali na najbližší zápas Bystrohlavu proti Bifľomoru a hovorilo sa, že tento rok má Bifľomor naozaj silný tým. No ešte pred tým sa mal uskutočniť Halloweensky večierok, prvý za posledných päť rokov. Kvôli strachu z lorda Voldemorta sa nikto neodvážil robiť oslavy, pretože počet stratených a mŕtvych veľmi rýchlo narastal. No zdalo sa, že Dumbledore má na to iný názor. Bol presvedčený, že nie je vhodnejšia doba na usporiadanie večierka.

Lina rýchlo otvorila oči. V izbe už bolo zelenkasté svetlo a to znamenalo, že je čas raňajok... Preboha, veď zaspala!

Vyskočila na rovné nohy a rýchlo sa začala obliekať.

„Čo blázniš, Lina,“ ozval sa spod periny Cissyn hlas.

„Zaspali sme!“ zhíkla a natiahla na seba hábit.

„Veď sú prázdniny,“ zamumlala tlmene a prevalila sa na druhý bok. Lina sa zarazila, Narcissa mala pravdu. Chvíľu premýšľala, že si ešte trochu pospí, no potom to zavrhla. Už sa jej nechcelo spať a popravde jej v žalúdku nepríjemne škvŕkalo. Prečesala si vlasy a vyšla schody do slizolinskej klubovne. Nikto v nej nebol a Lina si všimla, že ju domáci škriatkovia vyzdobili. Nad kozubom, v ktorom horel umelý zelený oheň, boli povešaní čarodejníci a čarodejnice na metlách.

Prišla teda k veľkej prázdnej stene, prútikom poklopkala po tretej tehle sprava a vyšla na kamennú chodbu. Zamierila rovno do Veľkej siene a cestou premýšľala, či tam niekto okrem nej vôbec bude. Dumbledore určite, ten je tam prvý a ako posledný odchádza. McGonagallová je tiež ranné vtáča a bude, ako vždy, sedieť po boku riaditeľa.

A mala pravdu. Keď vstúpila so siene, bola takmer prázdna. Sedeli v nej iba dvaja učitelia a za chrabromilským stolom Záškodníci. Aké šťastie!

Len, čo ju Black uvidel, nezdržal sa a povedal:

„Pozriteže, kto ide. Kamarátka mojej milovanej sesternice,“ a uškrnul sa na ňu. Pozrel jej do očí. Vždy ho zarážala tá žiarivá zeleň, ktorú v nich zbadal. Mala podobné oči ako Lily Evansová až na to, že Lilyne boli mandľové a Relinine skôr mačacie... Venovala mu opovrhnutia hodný pohľad, otočila sa a zamierila ku prázdnemu slizolinskému stolu. Viac si ho nevšímala, no on z nej nemohol odtrhnúť oči. Bola vysoká, blonďavá, s plnými ružovými perami... Presne jeho tip.

No mal smolu, lebo bola slizolinčanka a tie sú pod jeho úroveň. A k tomu sa priatelí s jeho odpornou sesternicou Narcissou. Počul, že sa zasnúbila s Luciusom Malfoyom. Boduješ, sesternička! pomyslel si ironicky. Čierna ti ide a stavím sa, že budeš vyzerať úžasne s maskou smrťožrúta na tvári. Odrazu do neho James šťuchol.

„Čo je, Paroháč?“

„Spamätaj sa a pozri konečne inde!“ zasyčal. Až teraz si Sirius uvedomil, že celý ten čas pozeral na Moranovú.

„Zízal si na ňu,“ skonštatoval s úškrnom na perách Remus.

„Nezízal,“ odsekol Námesačníkovi a otočil sa na Petra. No Paroháč ešte neskončil. Asi mu to povie neskôr, aby to Remus nepočul.

***

Lina s Narcissou smerovali do Veľkej siene. Bolo čosi po ôsmej, meškajú. Večierka sa predĺžila až do pol jedenástej, no nikto neveril, že skončia pred jedenástou. A zdalo sa, že aj učitelia si to myslia. Lina si vydýchla úľavou, keď ju Cissy ubezpečila, že nemusia tancovať klasické tance ako pred piatimi rokmi na Vianoce. Nevedela tancovať.

„Poďme ešte na záchody,“ požiadala ju Cissy, Lina súhlasila. Vstúpili do záchodov Umrančanej Myrtly. Tu si boli isté, že ich nikto nebude otravovať. A navyše tu na stenách boli vysoké zrkadlá, takže sa budú vidieť celé. Narcissa najprv zamierila ku malému zrkadielku nad umývadlom a upravila si make-up. Na sebe mala, výnimočne, muklovské oblečenie, aké sa na takéto príležitosti nosilo. Strieborné šaty a ligotavé topánky. Lina na sebe mala smaragdové šaty, ktoré jej perfektne ladili k očiam. Vybrali ich spoločne v Rokwille.

„Tak fajn. Ideme?“ Cissy prikývla. Keď spoločne vchádzali do Veľkej siene, miestnosť už bola plná. Štyri dlhé stoly zmizli a nahradil ich striebristý hladký tanečný parket. Medzi študentmi tancovali aj učitelia. McGonagallová bola v páre s profesorom Slughornom. Vidieť jeho veľké brucho, ako sa hýbe v rytme hudby, bolo nanajvýš čudné.

Oproti Narcissy a Reliny išli dvaja chlapci. Jeden bol zo Slizolinu a druhý z Bystrohlavu. Slizolinský chlapec sa otočil ku Cissy a ako správny gentleman ju požiadal o tanec. Bez známky emócií prikývla a po očku sledovala, ako Linu ten bystrohlavský študent prehovára k tancu. Napokon súhlasila. Ešteže bol ten chlapec celkom dobrý tanečník a nenechal ju spadnúť. Bola si istá, že bez jeho pevných ramien by bola už dávno na zemi. Prišlo jej trápne len tak tancovať a nič nevravieť a tak sa ho spýtala na meno. Bol to Erin Cuthebort, siedmak. Na viac sa ho nepýtala. On o nej, ako sa zdalo, vedel všetko a tak počas celého prvého tanca držal konverzáciu on. Keď pieseň skončila, povedala, že sa ide napiť a urýchlene opustila parket. Bol milý, no večne ukecaný. A predsa ju potešilo, že sa o ňu nejaký chlapec zaujíma.

Odrazu, ani nevedela odkiaľ, sa pri nej zjavil Snape. A vyzeral čudne. Zvyčajne mastné vlasy mal umyté a na sebe mal čierny sviatočný hábit.

„Nevidela si Lily?“ opýtal sa jej. Nadvihla jedno obočie.

„A čo by si s ňou chcel?“ vyštekla na neho.

„Chcel som sa jej ospravedlniť a povedať jej, že som to tak nemyslel,“ odsekol. „Teba do toho nič.“

„Ó, naozaj? Ak jej chceš klamať, nepoviem ti, kde je. Že vraj si to tak nemyslel?! Mne si povedal takisto, že som humusáčka a neprišiel si sa mi ospravedlniť,“ odvetila nahnevane. Snapovi myklo pravou rukou. Nepochybovala o tom, že má pod plášťom prútik. „A teraz, ak dovolíš, odídem. Chcem tancovať.“ Keď prechádzala okolo neho, silno ju chytil za ruku.

„Nikam nepôjdeš, kým mi nepovieš, kde je!“ prikázal jej v tvári celý červený.

„Pusti ma,“ povedala mu rázne. Stisk na jej lakti ešte pridal na intenzite. „Au! Pusť, to bolí!“ Už začala panikáriť.

„Pusti ju!“ povedal ktosi za ňou. Black! Bože, za čo ma trestáš?

„Ó, to myslíš vážne, Black? A prečo by som to mal urobiť?“ vysmieval sa mu Snape. No Black to čakal, švihol prútikom a Snape zaraz zmeravel na mieste. Potom Linu chytil za ruku a odtiahol ju do kúta. Až keď si bol istý, že sú zo Snapovho dohľadu, rýchlo k nemu švihol prútikom šepkajúc protizaklínadlo. Nebude si kvôli nemu robiť problémy.

„Čo odo mňa chceš, Black?!“ vyprskla na neho odrazu Moranová. Šokovane jej pozrel do očí.

„Takto ty ľuďom hovoríš ďakujem?“ opýtal sa jej neveriacky. Lina sklopila zrak a potichu zamrmlala: „Ďakujem.“

„No ešte stále neviem, čo odo mňa chceš. Pochybujem, že si sa zmenil na ochrancu humusáckych slizolinčaniek,“ poznamenala sarkasticky.

„Nehovor si tak!“ zahriakol ju, až ju to prekvapilo. „Ako môžeš čakať, že ti prestanú nadávať ty-vieš-do-čoho, keď sa tak sama nazývaš?“

„Ale ja to od nich nečakám,“ odvetila Relina.

„Aha. Takže tebe sa páči, že ťa tak volajú?“

„Prečo sa do mňa vôbec staráš, Black!“ odsekla namiesto odpovede. Sirius sa naoko zamyslel.

„Hm... Porozmýšľajme. Žeby preto, že si na metlobale podvádzala? Och, netvár sa tak prekvapene, Moranová. To si naozaj myslím, že som slepý? Tú zlatú strelu, ktorá sa mi mihotala pri lakti, by si všimol každý!“

„Stále neviem, na čo narážaš,“ pípla vyplašene. Je možné, že by vedel o...

„Hovorím o tom, že si pomáhala stíhačovi. Všimol som si, ako si zavolala toho slizolinčana a povedala mu, nech ide po môjho milovaného bračeka,“ povedal nahnevane.

„Netvár sa ako neviniatko. Som si istá, že ty si tiež išiel za Potterom povedať mu, kde tá zlatá strela je!“

„Nie, nešiel. Ak si si to nevšimla, bol som na opačnom konci ihriska.“ Klamal. No a čo? Veď čo sa nedozvie, to jej... to mu neublíži.

Relina sklopila hlavu. Je možné, že hovorí Black pravdu? Že chcel hrať férovo, no ona pravidlá porušila? Hanbila sa. A teraz čo? Pôjde Black za McGonagallovou alebo Slughornom a povie im, že Slizolin podvádzal? Príde Slizolin o body? Alebo, nedajbože, ju vyhodia z týmu?

No Black akoby jej čítal myšlienky.

„Nikomu nič nepoviem,“ prisľúbil jej. Vzhliadla k nemu.

„Naozaj?“ chcela sa uistiť. Jeho milé správanie sa jej prestávalo páčiť, ale... Čo mala robiť? Black prikývol. Line okamžite odľahlo a privrela oči. „Ďakujem. Znova. Ja už musím ísť. Idem... tancovať,“ povedala prvú hlúposť, ktorá jej napadla a stratila sa v dave. Chvalabohu, má od neho aj od Snapea pokoj.

Stretla Cissy. Zdalo sa, že je prinajmenšom rovnako znechutená zo svojho partnera, ako ona zo Snapea. Ak to vôbec šlo. Tento večer sa nezačal práve najlepšie, pomyslela si zachmúrene.

Nasledujúcich pár hodín strávila prevážne s Cissy, hoc sa tomu bránila. Nechcela predsa pokaziť reputáciu Narcisse Blackovej, budúcej manželke Luciusa Malfoya. No zdalo sa, že to výnimočne slizolinčanom nevadí (čo bolo nanajvýš čudné) a tak jej Cissy nedovolila pohnúť sa od nej čo i len na krok. Jedli, tancovali a zabávali sa, presne tak, ako to Dumbledore plánoval. Bolo pol jedenástej a večierok ani z ďaleka nebol na konci. No Lina už nevládala a tak sa nenápadne vyparila Narcisse spred očí, ktorá práve tancovala slaďák s nejakým chalanom z Bifľomoru (WTF?!). Odišla z Veľkej siene a zamierila na najbližšie vecká.

No nedošla tam. Asi v polovice cesty narazila na skupinku slizolinčanov. Chcela okolo nich prejsť, no odrazu jej došlo, kto to bol. Do ich skupinky patril aj Snape. Venovali sa Čiernej mágii. Smrťožruti. Zarazila sa. Čo teraz? Má okolo nich len tak prejsť? To je hlúposť. Tí chalani ju nenávidia – je humusáčka. Nanešťastie patrí do ich fakulty a hlavne oni ju považujú za hanbu ich koľaje... Nie, otočí sa a pôjde naspäť za Cissy. Áno. Presne to teraz urobí.

„Ale, ale, chalani, pozrite sa, koho som tu našiel sliediť za rohom!“ ozval sa za ňou drsný, posmešný hlas. Spoznala ho. Bol to Zabini. Z ničoho nič ju schmatol za rameno a spolu s ňou vyšiel spoza rohu, za ktorým sa skrývala. Smťožrúti sa na ňu pozreli, vďaka čomu ich teraz mohla presnejšie identifikovať. Keby nebola plná strachu, zhíkla by. Medzi nimi bol aj Regulus, Blackov mladší brat. Očami ho prosila o pomoc.

„Humusáčka Moranová! Tak to je skvelé, akurát som premýšľal, na koho to nové Snapeovo zaklínadlo použijeme. Čo povieš, Severus? Sectusempra? Chcem vidieť, čo jej to spôsobí,“ škriekal Hash a pokrivene sa na ňu zaškeril. Nevedela, čo to zaklínadlo spôsobuje, no určite to nebolo nič dobré. Bože, prosím, ja viem, že nie som veľmi pobožná, no nech sem niekto príde. Hocikto!

„Chalani, to by sme nemali. Severus predsa vravel, že by mala spôsobiť hlboké rany po celom tele, môže to byť nebezpečné,“ ozval sa na jej počudovanie Regulus. Snažila sa dostať zo Zabiniho pevného zovretia, no nešlo to. Má kričať? Pochybovala, že by ju niekto cez tú hudbu vo Veľkej sieni počul.

„Black! Prestaň nám prikazovať, čo máme a čo nemáme robiť. To, že ty máš plné gate, nás má ubezpečiť o tvojej odvahe?!“ posmešne sa zasmial Hash. Regulus sa na neho mračil, no nič nepovedal.

„Kľudne na ňu môžeme použiť Sectumsempra. Ak by som mal byť úprimný, aj ja som zvedavý, aké hlboké tie rezné rany budú,“ pokrivene sa pousmial Snape a premeral si ju pohľadom plným nenávisti. Zabini ju pustil a strčil ju dopredu. Aj keď bola voľná, nemala ako ujsť. Boli okolo nej z každej strany, kruh sa zmenšoval. Hash zdvihol prútik...

Nehýb sa!“ skríkol niekto odrazu. Hash na mieste odpadol. Lina na nič nečakala a využila príležitosť. Rozbehla sa a utekala priamo na záchody Umrnčanej Myrtly, kde si bola istá, že ju nikto okrem Cissy hľadať nebude. Počula, ako za ňou vypukol boj. Traja smrťožrúti na jedného žiaka. Netušila, kto to bol, no ten hlas jej prišiel povedomý. Zahla za roh a vkĺzla na dievčenské záchody.

 

 

.......................

 

A začína sa nám to postupne zamotávať... :) Nasledujúca kapitola bude viac-menej zo Siriusova pohľadu. A ďakujem všetkým dievčatám, ktoré mi pri minulej kapči zanechali komentár!!!

Killy

 


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Humusáčka zo Slizolinu - 5. kapitola:

10. SaDiablo přispěvatel
28.09.2012 [20:59]

SaDiabloNo jo, Sirius - hrdina... Už nám to začíná, romantika! Když Sev hledal Lily, říkala jsem si, že se v něm konečně něco pohnulo, ale šikana dělá svoje... A ten konec, celkem by mě ta potyčka zajímala, Black to ale zvládne.
Taky mě zaujala zmínka o Voldemortovi na začátku, ráda bych si o něm něco přečetla v dalších kapitolách.

9. KacenQa přispěvatel
16.07.2012 [18:25]

KacenQa Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

8. Sence přispěvatel
24.06.2012 [7:42]

Sencehmm Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon doufám, že zachránce byl Sirius? Emoticon doufám, že se tomu zachránci nic moc vážného nestane? Ale zase by bylo zajímavé, kdyby mu něco smrtijedi udělali a Lina by z pocitu vděčnosti chodila zachránce na ošetřovnu navštěvovat... no, co to zas melu Emoticon prostě doufám, že další bude brzo Emoticon

7. Damonika přispěvatel
20.06.2012 [11:02]

Damonika Emoticon Emoticon Emoticon Super kapitola! By ma zaujímalo, kto je ten jej záchranca... ale tipujem že Sirius, keď už ju raz zachránil pred Snapom raz, spravil by to aj znovu no nie? Emoticon Emoticon

6. Lennie
19.06.2012 [21:24]

Ale no ták... Sirius záchranca? Emoticon Emoticon To si ani neviem predstaviť. Ale Lina by mu mala pomôcť, nie?

5. SoledatBathory přispěvatel
19.06.2012 [20:37]

SoledatBathoryNebyl to náhodou Black? Jako Sirius? Doufám, že vyhraje, ať je to kdokoliv. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. Hejly přispěvatel
19.06.2012 [19:40]

Hejly Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. Lidka H
19.06.2012 [19:31]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. anet
19.06.2012 [11:23]

to je skvělé,jsem zvědavá,jak se to bude dál vyvíjet a těším se na další,čím dřív,tím líp. Emoticon Emoticon

1. Ronnie přispěvatel
18.06.2012 [22:03]

RonnieJejda... teď jsem ti psala kdy přidáš další... Emoticon Emoticon
Tohle je rozhodně... WaW... tohle... tohle... nemám slov! Strášně se těším na další. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!