OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Humusáčka zo Slizolinu - 4. kapitola



Humusáčka zo Slizolinu - 4. kapitolaPrvý metlobalový zápas sezóny - Chrabromil proti Slizolinu. Kto vyhrá?

P.S. Ak budete mať problém s názvami lôpt a podobne (češi), vysvetlivky nájdete na konci prvej kapitoly.

Killy

 

Bolo krásne slnečné ráno. Lina mala pocit, že aj počasie im drží palce. Dnes hrali prvý metlobalový zápas sezóny – Chrabromil proti Slizolinu. V septembri sa uskutočnil konkurz na post odrážačov, stíhača a triafačov. Kapitánom sa stal Christian Pees, mohutný chlapec zo siedmeho ročníka, a mal post strážcu. Ako druhý odrážač sa stal Ermind Halley, potom tu boli triafači Eric McCart, Rosmund Dennis a Armen Baxshoot. Stíhač bol, ako vždy, Regulus Black. Relina bola jediné dievča v týme, čo si ona a aj jej spoluhráči veľmi dobre uvedomovali.

„Bude našou slabinou,“ tvrdil Black. No Christian, ktorý bol na slizolinčana mimoriadne milý, len zamyslene pokrútil hlavou.

„Nemyslím si to. Bude naša výhoda. Stavím sa, že si budú chrabromilčania myslieť, že ju hravo zvládnu, a nebudú si dávať taký pozor. Okrem toho, je naozaj dobrá ako odrážač.“

Teraz bol asi týždeň pred Halloweenom a Lina kráčala chodbami do Veľkej sieni. Rána pred zápasmi boli vždy veľmi príjemné – všetci Linu a jej spoluhráčov povzbudzovali. Akoby sa zabudlo, aký má pôvod.

 

„Budeš to jesť?“ spýtala sa Cissy a ukázala na nedojedenú žemľu. Lina pokrútila hlavou a odsunula tanier. Nemala chuť na jedlo. Bola príliš nervózna. Ak nevyhrajú, bola si istá, že si z nej Black bude robiť srandu do konca siedmeho ročníka. „Lina, mala by si niečo zjesť,“ poúčala ju Narcissa, no to už Pees hovoril na svojich spoluhráčov:

 

„Tak fajn, chalani. A jedna dáma,“ doplnil sa rýchlo, „Je čas ísť do šatní!“ zavelil a vstal. Jeho šiesti spoluhráči ho mlčky nasledovali. Slizolinským stolom sa ozval hlasitý rev a potlesk – povzbudzovali ich. Zato keď prechádzali okolo chrabromilského stola, Potter sa nezdržal a zreval:

 

„No ako, Pees? Dúfam, že sa nebojíš? Ja mať Moranovú v týme, tak to už dávno vzdám!“

Relina cítila, ako jej horia líca. Na jej počudovanie Pees zakričal:

 

„Naozaj, Potter? Radšej Moranová ako Black. Vieš vôbec, ako sa na tom lieta, Black?“ Lina mala hneď lepšiu náladu a s úsmevom na perách vošla do šatní. Odrazu jej došlo, že v šatni je jediné dievča. Minulý rok boli dve – ona a ešte jedna siedmačka, no už skončila školu. Lina si rýchlo zobrala smaragdový hábit, vošla do kúpeľne a tam sa prezliekla. Keď prišla späť, Pees ich akurát išiel povzbudiť.

 

„Tak fajn. Tento zápas určite vyhráme. Hoci oni majú Pottera, ostatní hráči sú veľmi slabí. A ani z ďaleka nemajú takých dobrých odrážačov, ako mi tento rok. Halley, Moranová,“ oslovil ich, „snažte sa lietať proti slnku, aby vás nevideli. Dostaňte hlavne Pottera a Greena. Ak budú bez stíhača a strážcu, zápas máme vyhratý. McCart, Dennis, Baxshoot, dávajte si pozor na Longbottoma. Je v ich týme nový no počul som, že s obľubou oberá triafačov o loptu, a vraj mu to aj ide. Black, drž sa blízko Pottera. Tak dobre, ľudia. Ideme na to,“ a s týmito slovami sa postavil. Hráči súhlasne zamrmlali a ráznymi krokmi išli za svojim kapitánom. Lina šla medzi poslednými.

Pees vyšiel zo stanu, ostatní ho nasledovali. Na pravej polovici štadiónu sa ozval hlasitý rev slizolinčanov. Vo vzduchu mávali strieborno-zelenými vlajočkami, z prútikov im vyletovali smaragdové iskri a nahlas kričali meno „Pees!“.

Hráči vysadli na metly a keď zapískala píšťalka, naraz sa odrazili od zeme. Christian ihneď zamieril k bránkovisku a Black vyštartoval za Potterom. Lina pevne držala v rukách svoju pálku a striehla, či neuvidí, ako sa niekde rúti dorážačka. Jednu zbadala, no tej sa ujal Halley a odpálil ju na Longbottoma. Minul. Všetci hráči lietali po ihrisku sem a tam, Slizolin sa zmocnil prehadzovačky a ona počula, ako Parker zúrivo komentuje zápas.

 

„A prehadzovačku má McCart! Dennis! Znova McCart! Odrážačka ho zasiahla zo zadu do hlavy a on púšťa loptu, chytá ju Longbottom! Frank je nový Potterov objav, hrá naozaj skvelo!“

 

Odrazu Lina zbadala, ako sa odrážačka rúti na Baxshoota. Neváhala ani na stotinu sekundy, naklonila metlu a letela k nemu. V poslednej chvíli odrážačku odpálila smerom na Pottera, ktorý sa jej v poslednej chvíli vyhol a mieril preč. Lina sa pozrela nad seba. Videla, ako sa na ňu Black posmešne usmieva a krúti pálkou v ruke. Debil!

Dorážačka, ktorá mala zasiahnuť Pottera, sa vracala. Lina ju trafila a poslala priamo na nič netušiaceho Blacka. A... „Tresk“! Zasiahla ho do ruky, pálka mu vypadla a padala k zemi. Black sa však rýchlo nahol dopredu a zachytil ju.

 

„No teda, čo to tá Moranová robí? Ešte som nevidel, aby odrážač mieril na odrážača!“ komentoval Parker. Black na ňu vrhol zúrivý pohľad a letel ku nej.

 

„Čo si myslíš, že robíš, Moranová?!“ zavrčal na ňu a odhodil si vlasy z tváre. Príšerne ju štval.

 

„Myslíš si, že keď máš peknú tváričku, tak na teba nepošlem dorážačku? Alebo si naozaj taký tupý, ako vyzeráš, a nevieš, že ťa tá lopta mala trafiť?“ spýtala sa ho sarkasticky. Black bol v tvári celý červený a zdalo sa, že by jej rád niečo odsekol, no Praker pokračoval:

 

„Čo to tam ten Black s Moranovou robí?“

 

„Moranová! Okamžite sklapni a choď pomôcť Halleymu!“ skríkol na ňu Pees od bránkoviska. Lina nahnevane prižmúrila oči, no otočila sa a letela od Blacka preč. Dorážačka svišťala vo vzduchu. Napriahla sa odpálila ju rovno na Longbottoma. Trafila. Zdalo sa, že spadne z metly, no jeho dvaja spoluhráči ho podopreli a čakali, kým sa spamätá. Potom na ňu hodili nenávistné pohľady a odleteli preč. Lina mala obrovskú chuť na nich zakričať:

No čo?! Som odrážač! Mojou úlohou je zraziť z metiel čo najviac ľudí!

Neurobila to, bola radšej ticho. Všimla si, že Black je na druhej strane ihriska a odpaľuje dorážačku na Dennisa. Aj on trafil. Narozdiel od Longbottoma sa Dennis neudržal. A potom padal, a padal... Niekto vykríkol. McGonagallová okamžite jednala a zakričala: „Vinggardium Leviosa!“

 

„Tak to bolo tesné, veľmi tesné! Slizolin je v nevýhode! Prehadzovačku má Chrabromil! Merin ju prihral Ametovej! Znova Merin! Longbottom! Ametová! Longbottom! A Longbottom skóruje! 20:0 pre Chrabromil!“ kričal Parker. Lina si ani neuvedomila, že už prehrávajú o dvadsať bodov. To nič, upokojovala sa v duchu. Vedú len o dva body. To ľahko doženieme.

No o pol hodinu už bolo skóre 50:10 pre chrabromilčanov a Lina sa naozaj začala báť. Nebola stíhač, no vedela, že ak Potter chytí zlatú strelu, tento zápas sa zapíše do dejín ako obrovská prehra Slizolinu sa posledných sto rokov. Snažila sa s odrážačkou trafiť čo najviac protihráčov, no tí sa jej šikovne uhýbali a odskakovali na strany.

Poobzerala sa okolo seba. Prehadzovačku mal konečne Slizolin, vyzeralo to nádejne. A naozaj. McCart dal gól a prehadzovačku opäť získali oni. Asi sto metrov od nej lietal Black a chránil svojich spoluhráčov pred dorážačkami. Niečo pri jeho lakti sa zablyslo. Zlatá strela.

Čo teraz? Je odrážač, nemôže tam len tak prísť a chytiť ju. Má zavolať Regulusa? No jasné, už sa vidí, ako cez polovicu ihriska pokrikuje, že vie, kde je strela. Potter by okamžite prifrčal na svojej novučičkej skvelej Ometle 260 a chytil by ju ešte skôr, než by sa Regulus vôbec stihol spamätať. Čo teraz? Nemôže ísť za ním, strela by sa medzi tým mohla stratiť. A zdalo sa, že Black si ju nevšimol. Zatiaľ.

Blízko nej lietal Halley. Neváhala ani na stotinu sekundy a zakričala na neho. Ten ju s veľkou nechuťou poslúchol.

 

„Halley, choď okamžite po Regulusa,“ povedala mu šeptom.

 

„Prečo? Choď si za ním sama,“ odvrkol.

 

„Halley! Ak to neurobíš, prehrajeme!“ odsekla nahnevane. Zdalo sa, že toto na neho zabralo a konečne sa zvrtol a vybral sa hľadať Regulusa Blacka. Lina sa aj naďalej pozerala na zlatú strelu. Tá sa nepatrne pohla a vzdialila sa od nej. Lina ju nenápadne nasledovala a snažila sa tváriť, že si nič nevšimla. Nesmie ju stratiť, skrátka nesmie!

 

„Moranová?“ ozvalo sa za ňou. Trochu nadskočila.

 

„Black! Okamžite sa pozri doprava!“ zrúkla na neho. Regulus ju poslúchol a nasledoval jej pohľad. Zalapal po dychu. Zlatá strela. Neváhal a hodil sa po nej. Hoci nebol najlepší stíhaš na svete, no strela bola od neho ani nie desať metrov a tým, že nezaváhal, nedal Potterovi príležitosť.

A... Áno! Má ju! Má zlatú strelu!

Zdalo sa, že nikto okrem nich dvoch o tom, že je zápas ukončený, nevie. Až keď Regulus zakričal „Mám ju! Chytil som zlatú strelu!“ Slizolinčania radostne vykríkli a spievali si: „Slizolin má Regulusa! Vidíš, Potter? Uč sa!“

Zdalo sa, že madam Hoochová je zo zápasu maximálne zmetená. Keď sa všetci hráči dotkli zeme, prekvapene sa ich opýtala:

 

„Naozaj? Máte zlatú strelu? Ale veď to nie je možné, nebola žiadna naháňačka! Nemohol si predsa len tak letieť! A zlatá strela čo, vletela ti do ruky?“

 

No okrem madam Hoochovej nikoho nezaujímalo, ako Regulus k zlatej strele prišiel. Chrabromilčania, ktorí boli značne podráždení, si ho nenávistne premeriavali. Sirius Black sa tváril, akoby zjedol citrón a na Potterovej tvári sa zračila číra otupenosť.

Lina sa spokojne usmievala a takmer vôbec jej nevadilo, že nikto nevie o tom, kto skutočne získal zlatú strelu. Hlavné bolo, že vyhrali! A že ona porazila Blacka v zápase... Hurá!

Ihrisko sa začalo vyprázdňovať. Slizolinčania sa vracali do hradu za neustáleho kriku a potleskov. Chrabromilčania boli mĺkvi, krútili hlavami a stále šomrali čosi o tom, že to bola náhoda. Lina s nimi potichu súhlasila. Bola to náhoda. No aj tak, Slizolin vyhral 180:50.

 

„Nemyslíš si, že to bolo tak trošku nečestné?“ ozvalo sa odrazu za ňou, až podskočila. Obzrela sa. Bola to Cissy, usmievala sa na ňu.

 

„Čože?“

 

„Hovorím, že by si nemala pomáhať stíhačom v hľadaní zlatej strely. Mne to nevadí!“ dodala, keď videla Linin zamračený pohľad. „No keby sa o tom niekto dozvedel, pochybujem, že by nám naše víťazstvo uznali.“ Mala pravdu. No nemohla dopustiť, aby prehrali. Hlavne, keď je v týme Black. Toho z duše nenávidí. A urobí čokoľvek, len aby mu na chvíľu z tváre vymazala ten jeho arogantný očarujúci úsmev... Očarujúci?!

 

.................

 

Vzhaľdom na to, že tento týždeň bol pre mňa veľmi náročný, som povinná oznámiť vám pár vecí.

Za prvé: zásoby kapitoliek sa mi míňajú, aj keď mám v pláne to nabudúci týždeň dohnať. Po druhé: od 30. júna/června do 12. júla/července som v tábore, to znamená absolútne žiadny prístup k internetu. No pokúsim sa napísať aspoň päť kapitol dopredu a poviem kamarátke, aby ich za mňa postupne pridávala, čiže ak pôjde všetko podľa plánu, ani o tom nezistíte. :)

P.S. Komentáre, prosím! Robia mi veľkúú radosť. :)

Killy


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Humusáčka zo Slizolinu - 4. kapitola:

9. stass přispěvatel
10.10.2012 [15:34]

stasslike Emoticon Emoticon Emoticon

8. SaDiablo přispěvatel
28.09.2012 [20:46]

SaDiabloLíbil se mi battle mezi Linou a Siriusem, a ještě jedno jsem pochytila - že Neville po svém otci asi nebude. Emoticon Dobré, jdu na další.

7. KacenQa přispěvatel
16.07.2012 [18:13]

KacenQa Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon nic víc snad dodávat nemusím Emoticon

6. Sence
17.06.2012 [19:36]

Wow, super kapitolka Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon myslím, že by nemělo vadit, kdyby odrážec pomohl k chycení zlatonky, přece jen jsou oba ze stejného týmu, no, nebudu se v tom vrtat Emoticon jen tak dál Emoticon Emoticon Emoticon

5. Damonika přispěvatel
17.06.2012 [16:49]

DamonikaTak... konečne som sa dostala k počítaču... fakt ma to mrzí, že som doteraz nekomentovala. Dobehla som všetky kapitoly a musím uznať, že je to úžasná poviedka! Emoticon Emoticon Emoticon Len si hovorím, že stíhačom by mala byť asi Lina, keď tú strelu objavila. Kým sa tam dostal Regulus, strela by pokojne mohla zdúchnuť. To by mi ani vo sne nenapadlo, že odrážač bude navigovať stíhača k strele. Emoticon Emoticon Emoticon

4. Ronnie přispěvatel
16.06.2012 [23:00]

Ronnie Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon prostě krása...

3. SoledatBathory přispěvatel
16.06.2012 [22:10]

SoledatBathory Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Lennie
16.06.2012 [18:13]

Tá Relina sa teda nezdá. Emoticon Emoticon Emoticon
Keď som to čítala, skoro som sa zadusila od smiechu (aj keď to asi nemalo pôsobiť komicky), ale predsava triafača, ktorý našiel zlatú strelu je strašne smiešna. Emoticon
Super kapitolka. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Hejly přispěvatel
16.06.2012 [18:12]

Hejly Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!