OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Humusáčka zo Slizolinu - 3. kapitola



Humusáčka zo Slizolinu - 3. kapitolaPri jazere s Lily Evansovou.

Killy

Nakoniec ten trest nebol až taká tragédia, ako si Lina myslela. McGonagallová ich večer o šiestej poslala do kuchyne pomáhať škriatkom. Relina už s nimi mala nejaké skúsenosti a vedela, že sú veľmi milí a tešia sa, keď ich sem-tam príde niekto navštíviť. Skvelé bolo, že keď sa od profesorky dozvedeli, že majú pomáhať v kuchyni, tvárili sa veľmi pobúrene a tak skoro celý čas, čo tam s Blackom pracovali, im škriatkovia čo najviac pomáhali. (Nakoniec ich aj ponúkli punčovými koláčikmi, čo Lina ocenila.) No najlepšie na tom všetkom bolo, že práve toto bol pre Blacka ten najhorší možný trest. On, zvyknutý na obsluhu a čarovanie, odrazu musel ručne umývať hrnce a príbory. Aká potupa! Lina sa na ňom len dobre zabávala a sledovala, ako sa snaží umyť tanier. Relina bola zvyknutá na domáce práce, mala predsa za rodičov muklov, a tak jej umyť zopár pohárov nerobil žiaden problém. Keď sa o hodinu neskôr vracali so Siriusom z kuchyne, panovalo medzi nimi napäté ticho.

„Prepáč,“ ozval sa napokon. Lina na neho šokovane pozrela.

„Čo prosím?“ nechápala. Black sa sťažka nadýchol.

„Prepáč, že som ťa nazval humusáčkov,“ zopakoval jej pohľad upierajúc na podlahu. Na jeho prekvapenie sa Lina zasmiala.

„S tým si nemusíš robiť starosti. Slizolinčania mi tak hovoria každý deň,“ povedala neveselo.

„Čože? Tvoja vlastná fakulta?“ opýtal sa jej zdesene. Relina smutno prikývla. „Tak... To som nevedel,“ priznal sa po chvíli.

„Vieš, bola by som rada, keby si nabudúce nechal moju mačku na pokoji.“

„Ak ona dá pokoj mojej sove, prosím, môže aj skapať,“ odsekol Black.

„Nala by nikdy neublížila ani muche!“ zavrčala Lina. A už je späť, pomyslela si.

„Ó, naozaj? Jasné, prečo mi to nedošlo hneď? Možno sa spolu chceli len pohrať! No nie, som to ja ale hlúpy! Veď tie vytrhnuté perá a vycerené zuby nemuseli nič znamenať!“ skríkol sarkasticky a rozhodil rukami.

„Ty si taký idiot, Sirius Black!“ otočila sa na podpätku a kráčala smerom k žalárom. Sirius ju napodobnil a vydal sa opačnou stranou. Čo na tom, že to má tadiaľ ďalej, no nie?!

***

Lina rýchlo zašomrala heslo (parselčina) a vošla do klubovne. Už si ani nevšímala odmerané pohľady svojich spolužiakov a vošla do dverí za kreslom. Vydupala si schody smerom nadol a vstúpila do spálne, ktorú mali spolu s Cissy sami pre seba (boli jediné v siedmačky v Slizoline). Nala sa váľala na jej posteli a spokojne si podriemkavala. Na druhej sedela Cissy a potichu sa učila, no keď si všimla Linu, ihneď zaklapla učebnicu.

„Kde si bola tak dlho?“ spýtala sa jej zvedavo.

„Mala som trest spolu s tvojím drahým bratrancom Blackom!“ prskla a hodila sa na posteľ nedbajúc na snehobielu mačku na vankúši. Tá sa urazene postavila a presunula sa na Narcissinu posteľ.

„Hneď v prvý deň? Tak to je rekord,“ poznamenala Cissy pokojne a znova sa pozrela do učebnici elixírov.

„Nemôžem uveriť, že ste rodina! Je taký arogantný, sebecký a samoľúby!“ kritizovala ho Lina.

„Ver mi, že toto je jediný dôkaz, že sme rodina,“ zašomrala potichu Cissy.

„Vedela si, že to on Nalu predhodil tej obrovskej sépii? A to len preto, že sa hrala s tou jeho prašivou sovou! Orion!“ pokračovala ďalej nevšímajúc si svojej kamarátky a zúrivo rozhadzovala rukami pozerajúc sa na smaragdové baldachýny nad posteľou. Na látke boli dva strieborné slizolinské hady.

„Mala by si sa vyspať, Relina. Zajtra je tiež deň,“ snažila sa ju krotiť Narcissa. Lina nespokojne prikývla a zobrala si nejaké učebnice z tašky. Mala by si na zajtra opakovať. Má čarovanie, elixíry a herbológiu. Slughorn bol vždy známy tým, že rád na prvých hodinách dával namiešať zložité elixíry. A ona je predsa Relina Moranová! Známa členka Slugyho klubu! Pche!

No aj keď sa pozerala do zošita a snažila si zapamätať byliny, pomocou ktorých sa dal namiešať felix felicis, mysľou bola úplne niekde inde. Premýšľala nad Blackom. Aký to bol len pokrytec a hajzel! Každý druhý deň mal novú „frajerku“, ktorú len využíval a potom jej pred celou školou dal kopačky. A ten jeho priateľ Potter nebol o nič lepší. Petra Pettigrewa nepoznala, bol to iba úbohý chlapec schovávajúci sa za silnejšími a múdrejšími ako on sám. Vlastne jediný, s kým Lina ako-tak vychádzala, bol Remus Lupin. Nemohla pochopiť, prečo sa s tými hlupákmi priatelí. Nuž, každý má nejakú chybu.

***

O dva týždne neskôr sa mal konať konkurz do slizolinského družstva. Tento rok mali oni a Chrabromil pomerne rovnaké šance získať Metlobalový pohár. Ten mal, samozrejme, na poste stíhača Jamesa Pottera. Najlepšieho stíhača všetkých čias! Slizolin mal Regulusa Blacka, ktorý nebol až taký dobrý, no predsa trikrát uchmatol zlatú strelu Potterovi priamo spred nosa. Lina sa, ako vždy, hlásila na miesto odrážača. Už v treťom ročníku sa jej podarilo získať tento post spoločne s Rogerom z toho istého ročníka. Na začiatku ju slizolinčania nechceli mať v týme, no keď pochopili, že je najlepšia odrážačka za celú históriu Slizolinu, prestali to riešiť a metlobalový tréning bol jeden z mála chvíľ, kedy jej nehovorili „humusáčka“, ale „Moranová“ a niekedy, keď odpálila naozaj dobrú strelu, jej povedali Relina. Preto tréningy milovala.

Ďalším z dôvodov bol ten, že na poste chrabromilského odrážača bol istý Sirius Black, ktorý si o sebe myslel, že keď nosí šarlátovo-zlatý hábit a lieta na metle s pálkou v ruke, vyzerá mimoriadne frajersky a príťažlivo. (Aj vyzeral, no Lina si to akosi nechcela pripustiť.)

Ráno ako vždy sedela za slizolinským stolom a nenápadne sa rozprávala s Cissy, keď k nej zozadu podišla Lily Evansová – kamarátka  z Chrabromilu, s ktorou sa poznala už od prvého ročníka. Vtedy si sadli do spoločného kupé a akosi si padli do oka. Keď si Narcissa uvedomila, kto to prišiel do jej tesnej blízkosti, rýchlo sa odvrátila a tvárila sa, že si Lily nevšimla. 

„Ahoj, Lina. Aj ty študuješ MLOK-a na liečiteľku, však?“ opýtala sa jej Lily nevšímajúc si, ako na ňu slizolinčania pokrikujú nadávky. Lina mlčky prikývla.

„Tak to by si mala mať dnes poobede voľno. Ja len či by si nechcela ísť so mnou ku jazeru? Je to posledná možnosť ako si vychutnať letné slnko,“ vysvetlila jej rýchlo. Relina nadšene prikývla a keď Lily odišla, snažila sa prehliadať spôsob, akým na ňu Cissy hľadela. Očami zablúdila ku chrabromilskému stolu. Priamo oproti nej sa Black olizoval s nejakou piatačkou z Bifľomoru.

Poobede po Elixíroch (na ktorých Slughorn stále dookola rozprával o tom, aké sú s Lily nadané), sa Lina vybrala na školský areál a vonku si spokojne všimla, že je pomerne teplo a slnečno. Zamierila teda k jazeru, cestou míňala študentov, ktorí sa tiež rozhodli vychutnať si posledné slniečko.

Na brehu jazera zbadala Lily, ako sa pokúša hodiť plochý kameň do vody tak, aby nadskakoval. Relina ten úbohý pokus pobavene sledovala a potom sa vybrala za ňou. Okrajovo si všimla, že pod korunou veľkého duba sedí James a jeho partia.

„Prosím ťa, Lily. To nevieš hádzať žabky?“ opýtala sa jej Lina. Lily si založila ruky na hrudi a nespokojne pokrútila hlavou.

„Hagrid ma to učil, no akosi mi to stále nejde. Ukážeš mi to?“ požiadala ju a odstúpila. Lina sa teda zohla pre jeden obzvlášť plochý kameň, rozohnala sa a hodila ho na vodnú hladinu, od ktorej sa odrazil raz, dva, tri razy. Spokojne sa usmiala. Lily jej úsmev opätovala, zobrala kameň a hodila ho do vody. Kameň s tupým „čľup!“ dopadol na kamenné dno. Nespokojne zamrnčala a vyzeralo to, že by pokojne pokračovala ďalej, keby nezačula za sebou tlmený krik. Otočila sa a Lina ju napodobnila.

Pod dubom stáli James so Siriusom, prútikmi mierili na Snapovu hlavu a Lina si všimla, že jeho prútik leží desať metrov od neho.

„Tak čo, Fňučko? Nedáme ti lekciu v lietaní? Levicorpus!“ skríkol Potter a Black sa len so smiechom prizeral, ako Snapa do vzduchu vytiahlo neviditeľné lano. Visel vo vzduchu za pravý členok a snažil sa dostať dole, pri čom zo seba chrlil nespočet nadávok a zaklínadiel. No to už tam bola Lily a nahnevane kričala:

„Dajte ho dole! Daj ho dole, Potter!“

„Ó, naozaj, Evansová? Iba ak so mnou pôjdeš na rande!“ povedal so samoľúbym úsmevom na perách, aký Lina videla práve na Blackovej tvári.

„To nikdy!“ odsekla Lily. Relina sa rozhodla, že sa do toho tiež zapojí a postavila sa vedľa Lily.

„Potter, ty zbabelec! Okamžite toho chudáka polož na zem a choď si po svojom! Ty a Black nie ste nič iné, ako banda úbohých zbabelcov! To musíte byť dvaja na jedného nepripraveného chlapca bez prútika? Úbohé!“ zavrčala posmešne. Zdalo sa, že tieto slová na Pottera a Blacka zapôsobili, pretože James zamrmlal protizaklínadlo a Snape s buchnutím spadol na zem. Razom stál na nohách, v rukách držal prútik a mieril ním na Blacka, no to už ho Lina opäť odzbrojila. Chudák Snape, pomyslela si. Ten je na tom skoro horšie, ako ja.

„Máš šťastie, že tu bola Evansova s Moranovou, Smrčko!“

„Ja nepotrebujem pomoc od prašivých humusáčiek!“ skríkol Snape a odpľul si ku Lilyným nohám. Keď si uvedomil, čo to vlastne spravil, Lily už po tvári tiekli slzy a otáčala sa k odchodu. Lina sa na Snapea pozrela s čírou nenávisťou v očiach.

„Okamžite sa im ospravedlň, Snape!“ prikázal mu nahnevaný Black, no Lina na neho zrúkla:

„Ty sa neozývaj! Si rovnaký, ako on. Ty a Potter. Banda namyslených frajerov!“ a s týmito slovami odchádzala spoločne s Lily do hradu. 

 

................

 

 

Prosím si komentáre! Pri prvej kapitole ich bolo určite viac. No aj tak ďakujem Ronnie a dvom ďalším dievčatám, ktoré si na mňa spomenuli. :):):)

 

P.S. Toto je nača nová mačička, má prísť v pondelok. Keď som ju prvýkrát zbadala, priam som si vydupala meno "Lina". To meno k nej absolútne pasuje! LINA

 

Killy

 


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Humusáčka zo Slizolinu - 3. kapitola:

13. stass přispěvatel
10.10.2012 [15:18]

stasspekné - kapitola AJ MAČKA Emoticon Emoticon Emoticon

12. SaDiablo přispěvatel
28.09.2012 [20:34]

SaDiabloAch jo, už to vidím, ona skončí se Siriusem nakonec!
Musím říct, že se mi vážně líbí tvůj styl psaní, Killy. Pěkně to plyne. Emoticon

11. KacenQa přispěvatel
16.07.2012 [18:04]

KacenQaSKvělý !!!! Prostě dokonalý, hrozně mě to baví :D Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. Tereza
15.06.2012 [21:15]

Děkuji za odpověď :-). Budu kontrolovat jak daleko jsi s touto povídkou, a už se těším na Prízrak minulosti :-).

9. Tereza
14.06.2012 [20:48]

Určitě je i tato povídka skvělá, ale nejsem nějak fanoušek HP :(. Jen bych se chtěla zeptat kdy začneš přidávat Prízrak minulosti? Přibližně? Děkuji Emoticon

8. Sence
13.06.2012 [21:44]

Emoticon Emoticon úžasná kapitolka Emoticon miluju povídky, kde je Sirius jako velmi arogantní idiot, který ani pořádně neví, co vlastně říká Emoticon a máš/budeš mít krásnou kočičku Emoticon já sama se snažím překecat rodiče už kolik let, aby mi jednu pořídili, no zatím neúspěšně, ale možná budu mít jednu u babičky (doufám, že brzo) Emoticon

7. Ronnie přispěvatel
12.06.2012 [18:49]

RonnieBomba! To bylo nejsuprovější! Kdyže bude další díl? Emoticon

6. Lennie
12.06.2012 [18:25]

Supéér Emoticon Emoticon
Emoticon
Myslím, že viac slov netreba. Emoticon Emoticon Emoticon
Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

12.06.2012 [17:09]

Midnightpěkné!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. Babr
12.06.2012 [16:57]

a mimochodom v tvojom zhrnutí keď som na poviedke Hriešny tanec a idem na prvú kapitolu tak sa akosi otvorí cesta prekliatych prvá kapitola... chápeš? :D To len môj počítač je retardovaný alebo to tam je nejako popsuté?

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!