OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Drabble » He for She



He for SheTohle minidílo mi přišlo na mysl během dnešního dne. Je to takový výklad toho, co mám na srdci, a chtěla bych se o to s někým podělit. Je hlavně o mužích, kteří zřejmě zapomněli, jak se mají správně chovat k ženám. Taky prosím o váš názor - co si o tomhle tématu myslíte vy?

He for She

Kam zmizeli všichni gentlemani? To už opravdu slušní a zdvořilí muži žijí jen v našich představách, starých knihách a filmech?

Kde jsou doby, kdy muži otvírali ženám dveře? Kdy je s úsměvem pouštěli si sednout v přeplněných vlacích? A kdy platili společnou večeři? Kdy muži nosili hrdě ženám jejich tašky a nic za to nechtěli?

Pravda. Asi hrstka jich tady opravdu ještě zbývá, ale není to málo pro tak velký svět?!

Nehledě na to, že třeba stojíte ve frontě na autobus, nesete několik plných tašek a z čela se vám řinou krůpěje potu. Snažíte se trpělivě postupovat s hromadou lidí dál, abyste si mohli sednout, a před vás se dere nějaký muž středního věku, který si v ruce pohrává s malou ledvinkou a ještě se tváří jako by se nic nestalo.

Ať jsem podle okolí staromódní, nebo ne, s tímhle chováním mužů nesouhlasím! Posledních několik let – od toho dne, kdy se tomu začalo říkat „moderní doba“, se chovají strašně. Podle mě je přece úplně normální, když muž ženě otevře dveře. Chci takový svět zažít! Chci, aby si muži uvědomili, že nejsou středobodem vesmíru.

Podle mě Emma Watson měla pravdu. Proto i já hrdě říkám: „Jsem feministka, ať žije organizace HeForShe!"



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek He for She:

5. Tethys přispěvatel
14.02.2015 [21:46]

TethysWWewa řekla přesně to, co si myslím, tak to jen zopakuju - já si ráda otevřu dveře sama, obejdu se bez toho. Ale nepřijde mi správné, aby ženy za stejnou práci dostávaly menší plat, aby neměly právo na vzdělání a aby se i v 21. století braly jako něco míň. A popravdě jsou i horší věci, které ti nějaký chlap může udělat než to, že tě nepustí v autobuse sednout.
Ale ráda jsem si přečetla tvůj názor. Emoticon

4. WWewa
14.02.2015 [20:57]

Myslím si, že feminismus je o něčem jiném, než o tom, jestli nám někdo otevře dveře. Je spíš o tom, aby nám dveře nebyly zavírány před nosem, jakmile se náš budoucí zaměstnavatel dozví, že plánujeme rodinu, nebo jakmile náš profesor zjistí, že ten brilantně napsaný test byl psát rukou ženy… S touhle tvou ideou feminismu tedy moc nesouhlasím.

To, že mě někdo nepustí sednout si v autobuse mě až tak netrápí. Mnohem víc mě trápí to, že když jdu večer z autobusové zastávky domů, musím si mezi prsty nasunout klíče jako provizorní boxer a to pro případ, kdyby se náhodou nějaký idiot rozhodl, že když jdu někam sama takhle pozdě večer, tak si o to říkám.

Neberu ti tvůj pohled na věc, jen říkám, že ten můj je trošku jiný. Emoticon

3. Carol1122 přispěvatel
14.02.2015 [17:30]

Carol1122Přestože - jak říkaly slečny přede mnou - tam byly určité nedostatky, mně se tvůj drabble velmi líbil. Emoticon O tomhle projektu jsem se dozvěděla od Toma Hiddlestona a Bedicta Cumberbatche, kteří takhle Emm podpořili a dojalo mě to. Vážně bych si přála, aby se vrátilo vše do jiných kolejí. Pro mě byla ideální austenovská doba. Dnešní většina mužů se chová bezohledně a něco jako úcta k dívce jim nic neříká. Je to hrozný Emoticon Bohužel, na téhle planetě je příliš lidí, aby se vše změnilo. Na to už je asi příliš pozdě...
Za mě máš palec nahoru Emoticon Emoticon

2. Ronnie přispěvatel
14.02.2015 [16:29]

RonnieK zamyšlení, hmm? :)
Drabble se mi nelíbil. Nelíbil se mi styl a nelíbla se mi ani fakta.
Já jsem feministka, ale jen částečně a není to kvůli nějkému trendu nebo proto, že na problematiku nerovnoprávnosti upozornil někdo jako Emma. Ale to už se vyjadřuji spíš k OT.
Tedy k dílu. Měla by sis uvědomit jak špatná slova jsi použila. Ty, podle toho, co jsi napsala, vlastně chceš, abychom se přenesli do utopie. Doba, o které píšeš, doba, ve které budou ženy a muži rovnoprávní a muži se budou chovat jako gentlemani, pravděpodobně nikdy nenastane.
V 99% jsou muži omezení a zabednění a vidí feminismus jako "Chcete rovnoprávnost? Okey... chlapovi dám taky přes držku, chlapovi taky nadávám..." Chápeš?
A to že to bylo někdy tak, jak jsi napsala je jen ujetá romantická představa. Ano, muži se chovali jako gentlemani, ale jaká práva měly, ženy? Téměř žádná.
Ať žijí Sufražetky, vydobyly nám to, co máme.

HeForShe projekt, který má mužům otevřít oči! Ne je lynčovat za jejich přirozenou tupost. Emoticon

1. IchBinHana přispěvatel
14.02.2015 [14:37]

IchBinHanaSama se považuju za feministku, s tímhle ale tak úplně nesouhlasím. Chápu tenhle postoj a myšlenka gentlemenů je samozřejmě hezká. Problém ale vidím spíš v tom, jak hrozné věci se dějí. Pořád mám na mysli Malálu, pákistánskou dívku, kterou postřelili, protože pro dívky chtěla vzdělání. Pokud by ti muži nebyli gentlemeni, dokázala bych se s tím v klidu smířit, ale oni jsou naprosto na opačné straně. Je mi jasné, že s nimi asi těžko sympatizuješ, jenom jsem chtěla nabídnout také svůj pohled na věc. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!